Carlos Sainz si po Velké ceně Monaka stěžuje na příliš pomalé zastávky svého týmu, kvůli nimž ztrácel pozice. Nebýt nich, pak si myslí, že by dojel lépe než na osmém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze.
"Upřímně, mohli jsme získat mnohem více bodů. Ale pokaždé, když jsme zastavili, tak jsme vyjížděli o dvě místa hůře, takže s tím nejsem spokojený," láteří Sainz, jehož první zastávka trvala 5,5 a druhá 5,9 sekundy. "Pérez to ukázal. Při první zastávce byl za námi a skončil třetí, my osmí. To není moc dobré."
Při první výměně pneumatik v 21. jej přeskočil Pérez, při druhé Alonso. "První zastávka, kdy jsme jeli pro přechodné pneumatiky, jsme měli na Vettela náskok 21 sekund. Tlačil jsem na to tři kola, on byl zaseknutý za Massou. Došlo tam ale k nějakému problému s pravým předním kolem, kvůli tomu jsme ztratili 3 nebo 4 sekundy. Pak tým neriskoval nebezpečné vypuštění do cesty [Pérezovy] Force Indie, která nás předjela."
"Také při druhé zastávce jsme odjížděli hned za Rosbergem, měl velmi pomalé výjezdové kolo, byl velmi opatrný. A Fernando ujel kolo navíc a vyjel před námi. Je to opravdu škoda, protože jsme měli rychlost na to, abychom dokázali něco dobrého. Strategie byla správná - zajeli jsme do boxů, kdy jsme měli, ale věci v boxové uličce nevyšly tak, jak by měly," lituje Sainz.
Svou rychlostí v neděli dle svých slov předčil všechny piloty kromě prvních dvou - Hamiltona s Rosbergem: "Myslím, že jen dva lídři byli rychlejší než my. Jakmile jsem se dostal na čerstvý vzduch, když všichni zastavili, měli jsme neuvěřitelné tempo."
"Šlo jen o ty okamžiky, na nichž záleželo - ty dvě zastávky, kdy jsme neudělali ty správné věci ve správný čas a z boxů jsme vyjeli později, než jsme měli. Mohl jsem být... nemyslím na pódiu, Checo odvedl dobrou práci, ale výše než na osmém místě po tak silném víkendu," dodává pilot Toro Rosso.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.