Carlos Sainz si po Velké ceně Monaka stěžuje na příliš pomalé zastávky svého týmu, kvůli nimž ztrácel pozice. Nebýt nich, pak si myslí, že by dojel lépe než na osmém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze.
"Upřímně, mohli jsme získat mnohem více bodů. Ale pokaždé, když jsme zastavili, tak jsme vyjížděli o dvě místa hůře, takže s tím nejsem spokojený," láteří Sainz, jehož první zastávka trvala 5,5 a druhá 5,9 sekundy. "Pérez to ukázal. Při první zastávce byl za námi a skončil třetí, my osmí. To není moc dobré."
Při první výměně pneumatik v 21. jej přeskočil Pérez, při druhé Alonso. "První zastávka, kdy jsme jeli pro přechodné pneumatiky, jsme měli na Vettela náskok 21 sekund. Tlačil jsem na to tři kola, on byl zaseknutý za Massou. Došlo tam ale k nějakému problému s pravým předním kolem, kvůli tomu jsme ztratili 3 nebo 4 sekundy. Pak tým neriskoval nebezpečné vypuštění do cesty [Pérezovy] Force Indie, která nás předjela."
"Také při druhé zastávce jsme odjížděli hned za Rosbergem, měl velmi pomalé výjezdové kolo, byl velmi opatrný. A Fernando ujel kolo navíc a vyjel před námi. Je to opravdu škoda, protože jsme měli rychlost na to, abychom dokázali něco dobrého. Strategie byla správná - zajeli jsme do boxů, kdy jsme měli, ale věci v boxové uličce nevyšly tak, jak by měly," lituje Sainz.
Svou rychlostí v neděli dle svých slov předčil všechny piloty kromě prvních dvou - Hamiltona s Rosbergem: "Myslím, že jen dva lídři byli rychlejší než my. Jakmile jsem se dostal na čerstvý vzduch, když všichni zastavili, měli jsme neuvěřitelné tempo."
"Šlo jen o ty okamžiky, na nichž záleželo - ty dvě zastávky, kdy jsme neudělali ty správné věci ve správný čas a z boxů jsme vyjeli později, než jsme měli. Mohl jsem být... nemyslím na pódiu, Checo odvedl dobrou práci, ale výše než na osmém místě po tak silném víkendu," dodává pilot Toro Rosso.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.