Carlos Sainz si po Velké ceně Monaka stěžuje na příliš pomalé zastávky svého týmu, kvůli nimž ztrácel pozice. Nebýt nich, pak si myslí, že by dojel lépe než na osmém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze.
"Upřímně, mohli jsme získat mnohem více bodů. Ale pokaždé, když jsme zastavili, tak jsme vyjížděli o dvě místa hůře, takže s tím nejsem spokojený," láteří Sainz, jehož první zastávka trvala 5,5 a druhá 5,9 sekundy. "Pérez to ukázal. Při první zastávce byl za námi a skončil třetí, my osmí. To není moc dobré."
Při první výměně pneumatik v 21. jej přeskočil Pérez, při druhé Alonso. "První zastávka, kdy jsme jeli pro přechodné pneumatiky, jsme měli na Vettela náskok 21 sekund. Tlačil jsem na to tři kola, on byl zaseknutý za Massou. Došlo tam ale k nějakému problému s pravým předním kolem, kvůli tomu jsme ztratili 3 nebo 4 sekundy. Pak tým neriskoval nebezpečné vypuštění do cesty [Pérezovy] Force Indie, která nás předjela."
"Také při druhé zastávce jsme odjížděli hned za Rosbergem, měl velmi pomalé výjezdové kolo, byl velmi opatrný. A Fernando ujel kolo navíc a vyjel před námi. Je to opravdu škoda, protože jsme měli rychlost na to, abychom dokázali něco dobrého. Strategie byla správná - zajeli jsme do boxů, kdy jsme měli, ale věci v boxové uličce nevyšly tak, jak by měly," lituje Sainz.
Svou rychlostí v neděli dle svých slov předčil všechny piloty kromě prvních dvou - Hamiltona s Rosbergem: "Myslím, že jen dva lídři byli rychlejší než my. Jakmile jsem se dostal na čerstvý vzduch, když všichni zastavili, měli jsme neuvěřitelné tempo."
"Šlo jen o ty okamžiky, na nichž záleželo - ty dvě zastávky, kdy jsme neudělali ty správné věci ve správný čas a z boxů jsme vyjeli později, než jsme měli. Mohl jsem být... nemyslím na pódiu, Checo odvedl dobrou práci, ale výše než na osmém místě po tak silném víkendu," dodává pilot Toro Rosso.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.