Danill Kvjat neprožívá zrovna šťastné období. Po přesunu z Red Bullu do Toro Rosso v Monaku se trápil s technickými problémy a jeho závod ukončil incident s Magnussenem, za který byl komisaři potrestán. Rus však viní pilota Renaultu.
Danill Kvjat v příštím závodě v Kanadě odstartuje s penalizací tři místa na startu kvůli kolizi s Kevinem Magnussenem. Připsal si také dva trestné body na svou superlicenci, celkem jich má již sedm.
Hned po startu musel kvůli problémům s elektronikou do boxů a při pokusu o předjetí o kolo kolidoval s Renaultem. Podle komisařů došlo ke dvěma malým nárazům, které vytvořili místo k předjetí, avšak reálně by bez kontaktu nevznikly. A proto byl potrestán.
Magnussen blokoval Rusovy snahy v části okruhu u bazénu, nakonec došlo v zatáčce La Rascasse ke kontaktu. Dán měl o viníkovi jasno a po závodě uvedl, že Kvjat musel ztratit hlavu. Ovšem pilot Toro Rosso to vnímá jinak a na vině je podle něj právě Magnussen.
"What's the reason you're out of the race?""Kvyat crashed into me"#MonacoGP https://t.co/eJ7lbZg5sx
— Formula 1 (@F1) May 29, 2016"Pěkně tvrdě mě blokoval už dvě zatáčky předtím, než došlo ke kontaktu. Snažil jsem se jet vnitřkem, ale kompletně mě zablokoval. Nemohl jsem projet zdí, tak jsem musel přes něj. Nevím, jak to vypadalo od obrazovek," brání se Rus. Dodává, že pokud někdo opravdu nechce, abyste se před něj dostali, občas se podobné věci stávají.
Nicméně to byla jen pomyslná třešnička na dortu už tak pokaženého závodu. "Musíme lépe zvládat věci organizačně. Nemůžeme si dovolit na startu uvíznout na rychlosti 60 km/hod," zlobí se a nechyběly ani nadávky.
"Já to chápu, občas se to stává, ale takhle nemůžeme bodovat. Máme potenciál, ale chybí disciplína. Už se těším do Kanady, protože v Monaku jsem se cítil bezmocně. Bolí, když ztratíte závod ještě před startem," okomentoval svůj den po konci velké ceny.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.