McLaren se na rozdíl od některých soupeřů stále nedokázal vyrovnat s příliš vysokými startovními tlaky, které letos stanovuje Pirelli. Přičítá tomu i horší výkonnost v kvalifikaci v Monaku, než kterou očekávali.
Některé týmy se s tím dokázali vyrovnat rychleji než jiné. Má se za to, že během jízdy dokážou "legálně" snížit tlak v pneumatikách, a tak získávat znatelnou konkurenční výhodu.
McLaren se ve snaze obejít tento problém již dotazoval Mezinárodní automobilové federace na to, co je a co není v souladu s pravidly, pokud jde o minimální tlaky, které stanovuje Pirelli a na které dohlíží FIA.
"Abych byl upřímný, tak nevím, co dělají ostatní týmy. Máme nějaký názor či určitá podezření, musíme se ale soustředit na své vlastní problémy. Myslím, že nejsme jediným týmem s tímto scénářem či s tímto problémem, abychom dostávali z pneumatik to nejlepší," popisuje Boullier.
"Pracujeme na tom, snažíme se obejít tyto vysoké startovní tlaky, které ničí přilnavost vozu a také přispívají k tomu, že se vaše pneumatiky drolí dříve, než je potřeba," dodává závodní ředitel McLarenu, který včera prožil úspěšný závod, když Fernando Alonso dojel na pátém a Jenson Button na devátém místě. Z Monaka si tak odvezl 12 mistrovských bodů, stejně jako například Ferrari.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.