McLaren se na rozdíl od některých soupeřů stále nedokázal vyrovnat s příliš vysokými startovními tlaky, které letos stanovuje Pirelli. Přičítá tomu i horší výkonnost v kvalifikaci v Monaku, než kterou očekávali.
Některé týmy se s tím dokázali vyrovnat rychleji než jiné. Má se za to, že během jízdy dokážou "legálně" snížit tlak v pneumatikách, a tak získávat znatelnou konkurenční výhodu.
McLaren se ve snaze obejít tento problém již dotazoval Mezinárodní automobilové federace na to, co je a co není v souladu s pravidly, pokud jde o minimální tlaky, které stanovuje Pirelli a na které dohlíží FIA.
"Abych byl upřímný, tak nevím, co dělají ostatní týmy. Máme nějaký názor či určitá podezření, musíme se ale soustředit na své vlastní problémy. Myslím, že nejsme jediným týmem s tímto scénářem či s tímto problémem, abychom dostávali z pneumatik to nejlepší," popisuje Boullier.
"Pracujeme na tom, snažíme se obejít tyto vysoké startovní tlaky, které ničí přilnavost vozu a také přispívají k tomu, že se vaše pneumatiky drolí dříve, než je potřeba," dodává závodní ředitel McLarenu, který včera prožil úspěšný závod, když Fernando Alonso dojel na pátém a Jenson Button na devátém místě. Z Monaka si tak odvezl 12 mistrovských bodů, stejně jako například Ferrari.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.