MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Během Velké ceny Monaka si v boxech nejlépe - letos už tradičně - počínal Williams. Jak dlouho dnes trvaly zastávky a s jakými strategiemi piloti odjeli závod za náročných, smíšených podmínek?
Williams potvrzuje, že se mu zvýšené úsilí, které během zimních příprav věnoval vylepšení svého vybavení, procedur a práce v boxech vyplatilo - v Monte Carlu opět předváděl nejrychlejší zastávky. Bottase v 49. kole přezul za 2,43 sekundy, v 30. kole za 2,81 a Massu v 20. kole za 2,44 sekundy.
Druhý nejlepší výkon předvedlo Ferrari při přezouvání Vettela (2,9 a 3,4 sekundy), za ním se pak seřadil McLaren (Button za 3,6 a 3,3 s) s Force Indií (Pérez za 3,5 a 3,4 s).
Bída to dnes byla u Red Bullu, který svou obrovskou chybou připravil Ricciarda o vítězství - při své druhé zastávce čekal na své pneumatiky, které po rozhodnutí na poslední chvíli mechanici lovili ze zadní části garáže, přes 13 sekund.
Do závodu kvůli dešti startovali všichni na mokrých pneumatikách, v jeho průběhu se pak ke slovu dostali všechny směsi - poprvé v historii F1 pět odlišných směsí. Protože se jelo za smíšených podmínek, neměli piloti povinnost využít minimálně dvě odlišné směsi hladkých pneumatik.
Viděli jsme spoustu různých strategií, důležité dnes bylo odhadnout bod, kdy přejít z mokrých na přechodné pneumatiky. Dva z 15 klasifikovaných jezdců si vystačili s jedinou zastávkou (Hamilton a Wehrlein), většina pak do boxů zamířila dvakrát, třikrát se tam objevili Bottas a Harjanto, jenž v boxové uličce strávil celkem 1:22,789 min - o 56 sekund více než vítěz závodu.
Oba piloti dokázali na ultra-měkkých pneumatikách zvládnout neuvěřitelných 47 kol, k čemuž přispělo to, že se jelo na osýchající dráze, tj. o 20 % pomaleji podle šéfa strategií Mercedesu, Jamese Vowlese (pneumatiky se proto tolik neopotřebovávají, což jim dodalo důvěru, že tolik okruhů ujedou).
Nejdelší stinty:- ultra-měkké: Hamilton a Rosberg 47 kol (60,3 % závodu)- super-měkké: Button 47 kol- měkké: Pérez 48 kol (61,5 % závodu)- přechodné: Nasr 24 kol- mokré: Hamilton a Wehrlein 31 kol
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.