Dnešní kvalifikace byla bohatá na incidenty, navíc Kvjatovo auto bylo na technické kontrole po kvalifikaci v rozporu s pravidly.
Max Verstappen kolidoval v dnešní kvalifikací se zdí. Poškodil si celou příď vozu a možná i nějaké komponenty v té zadní. Red Bull se rozhodl, že Verstappenovi vymění celé šasi, což bude znamenat start z boxové uličky. Z části se jedná o bezpečnostní důvody, protože Red Bull nemůže za jednu noc kompletně prověřit, zdali je šasi v pořádku. Na druhou stranu mohou měnit na Verstappenově autě nastavení. V případě deště by mohl mít výhodu.
Magnussen se prohřešil tím, že na trať vjel v momentě, kdy na "semaforu" na konci boxové uličky svítilo červené světlo. Komisaři však rozhodli, že Dán nebude potrestán, jelikož se červené světlo rozsvítilo v momentu, kdy od něj byl Magnussen vzdálen 0,55 sekundy. Tým mu hlásil do vysílačky, ať nejezdí, ale to už byl na trati. Komisaři přihlédli k tomu, že neměl moc času, aby si světla všiml a zastavil.
Na technické prohlídce po skončení kvalifikace byl vůz Kvjata neshledán v souladu s pravidlem 3.17.5 technických regulí, které upravuje ohebnost přední části podlahy. Nicméně podlaha na voze Kvjata se pod tíhou 4.000 newtonů prohla o 5 mm více. Kvjat podle svých slov najel na obrubník, takže podlaha schytala velkou ránu, což ji mohlo uvolnit. Nyní je na rozhodnutí komisařů, zdali se bude Kvjat trestat. O vývoji situace budeme informovat.
Aktualizace: Kvjat nedostal žádný trest, jelikož Toro Rosso komisařům dokázalo, že k uvolnění podlahy došlo kvůli poškození auta při druhé části kvalifikace. Bude tedy startovat z 8. místa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.