Dnešní kvalifikace byla bohatá na incidenty, navíc Kvjatovo auto bylo na technické kontrole po kvalifikaci v rozporu s pravidly.
Max Verstappen kolidoval v dnešní kvalifikací se zdí. Poškodil si celou příď vozu a možná i nějaké komponenty v té zadní. Red Bull se rozhodl, že Verstappenovi vymění celé šasi, což bude znamenat start z boxové uličky. Z části se jedná o bezpečnostní důvody, protože Red Bull nemůže za jednu noc kompletně prověřit, zdali je šasi v pořádku. Na druhou stranu mohou měnit na Verstappenově autě nastavení. V případě deště by mohl mít výhodu.
Magnussen se prohřešil tím, že na trať vjel v momentě, kdy na "semaforu" na konci boxové uličky svítilo červené světlo. Komisaři však rozhodli, že Dán nebude potrestán, jelikož se červené světlo rozsvítilo v momentu, kdy od něj byl Magnussen vzdálen 0,55 sekundy. Tým mu hlásil do vysílačky, ať nejezdí, ale to už byl na trati. Komisaři přihlédli k tomu, že neměl moc času, aby si světla všiml a zastavil.
Na technické prohlídce po skončení kvalifikace byl vůz Kvjata neshledán v souladu s pravidlem 3.17.5 technických regulí, které upravuje ohebnost přední části podlahy. Nicméně podlaha na voze Kvjata se pod tíhou 4.000 newtonů prohla o 5 mm více. Kvjat podle svých slov najel na obrubník, takže podlaha schytala velkou ránu, což ji mohlo uvolnit. Nyní je na rozhodnutí komisařů, zdali se bude Kvjat trestat. O vývoji situace budeme informovat.
Aktualizace: Kvjat nedostal žádný trest, jelikož Toro Rosso komisařům dokázalo, že k uvolnění podlahy došlo kvůli poškození auta při druhé části kvalifikace. Bude tedy startovat z 8. místa.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.