Dnešní kvalifikace byla bohatá na incidenty, navíc Kvjatovo auto bylo na technické kontrole po kvalifikaci v rozporu s pravidly.
Max Verstappen kolidoval v dnešní kvalifikací se zdí. Poškodil si celou příď vozu a možná i nějaké komponenty v té zadní. Red Bull se rozhodl, že Verstappenovi vymění celé šasi, což bude znamenat start z boxové uličky. Z části se jedná o bezpečnostní důvody, protože Red Bull nemůže za jednu noc kompletně prověřit, zdali je šasi v pořádku. Na druhou stranu mohou měnit na Verstappenově autě nastavení. V případě deště by mohl mít výhodu.
Magnussen se prohřešil tím, že na trať vjel v momentě, kdy na "semaforu" na konci boxové uličky svítilo červené světlo. Komisaři však rozhodli, že Dán nebude potrestán, jelikož se červené světlo rozsvítilo v momentu, kdy od něj byl Magnussen vzdálen 0,55 sekundy. Tým mu hlásil do vysílačky, ať nejezdí, ale to už byl na trati. Komisaři přihlédli k tomu, že neměl moc času, aby si světla všiml a zastavil.
Na technické prohlídce po skončení kvalifikace byl vůz Kvjata neshledán v souladu s pravidlem 3.17.5 technických regulí, které upravuje ohebnost přední části podlahy. Nicméně podlaha na voze Kvjata se pod tíhou 4.000 newtonů prohla o 5 mm více. Kvjat podle svých slov najel na obrubník, takže podlaha schytala velkou ránu, což ji mohlo uvolnit. Nyní je na rozhodnutí komisařů, zdali se bude Kvjat trestat. O vývoji situace budeme informovat.
Aktualizace: Kvjat nedostal žádný trest, jelikož Toro Rosso komisařům dokázalo, že k uvolnění podlahy došlo kvůli poškození auta při druhé části kvalifikace. Bude tedy startovat z 8. místa.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.