Jak se bude vyvíjet počasí nad okruhem v Monaku?
Zatím závodní víkend počasí nikterak vážně neovlivnilo. Ani dnešní předpověď neříká nic o tom, že by se objevila větší šance na přeháňky. Pro třetí trénink Haas na přilbě Romaina Grosjeana reportuje slunečno s občasnou oblačností.
Today's weather forecast is brought to you by @RGrosjean. #FP3 #MonacoGP pic.twitter.com/laUvZTFx3r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 28. května 2016Trošku seriózněji upozorňuje na počasí Renault, který na svém Twitteru zveřejnil celkem podrobnou předpověď na dnešní den. Na kvalifikaci existuje riziko deště, ale je pouze jednoprocentní. Jistá je ale předpověď na noc, kde se očekávají přeháňky.
Weather for today? SUNNY! Sunglasses deployed, currently searching for that all-important suncream... #MonacoGP pic.twitter.com/Yg3jwwgrE8
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28. května 2016To naznačuje počasí na neděli. Vývoj situace sledujeme už přes týden a pravděpodobnost deště na neděli se stále zvyšuje. Celkově je v neděli 80% šance, že zaprší. Šance se od rána zvyšuje až na více než 60 % v době začátku závodu.
Od té doby klesá až do večera. Nejpravděpodobnější tedy je, že trať bude na začátku závodu mokrá a možná v té době bude pršet. Pokud bude pršet, déšť by měl nejspíše ustávat nebo se objeví pár přeháněk v první polovině závodu. Situace se samozřejmě vyvíjí, o změnách budeme informovat.
Aktualizace: Předpověď počasí se zpřesnila, takže přinášíme aktualizaci. Vypadá to na déšť či bouřku před startem závodu, to by mělo trvat do začátku závodu. Potom šance na déšť začíná výrazně klesat, ale různé předpovědi se liší. Je zde i možnost dalších přeháněk na konci závodu.
Momentálně jsou v Monte Carlu občasné přeháňky. Je zataženo a teplota dosahuje 17 °C, na závod má asi o stupeň až dva povyrůst. Vítr fouká rychlostí 10 km/h a obdobně na tom má být při závodě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.