Jak se bude vyvíjet počasí nad okruhem v Monaku?
Zatím závodní víkend počasí nikterak vážně neovlivnilo. Ani dnešní předpověď neříká nic o tom, že by se objevila větší šance na přeháňky. Pro třetí trénink Haas na přilbě Romaina Grosjeana reportuje slunečno s občasnou oblačností.
Today's weather forecast is brought to you by @RGrosjean. #FP3 #MonacoGP pic.twitter.com/laUvZTFx3r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 28. května 2016Trošku seriózněji upozorňuje na počasí Renault, který na svém Twitteru zveřejnil celkem podrobnou předpověď na dnešní den. Na kvalifikaci existuje riziko deště, ale je pouze jednoprocentní. Jistá je ale předpověď na noc, kde se očekávají přeháňky.
Weather for today? SUNNY! Sunglasses deployed, currently searching for that all-important suncream... #MonacoGP pic.twitter.com/Yg3jwwgrE8
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28. května 2016To naznačuje počasí na neděli. Vývoj situace sledujeme už přes týden a pravděpodobnost deště na neděli se stále zvyšuje. Celkově je v neděli 80% šance, že zaprší. Šance se od rána zvyšuje až na více než 60 % v době začátku závodu.
Od té doby klesá až do večera. Nejpravděpodobnější tedy je, že trať bude na začátku závodu mokrá a možná v té době bude pršet. Pokud bude pršet, déšť by měl nejspíše ustávat nebo se objeví pár přeháněk v první polovině závodu. Situace se samozřejmě vyvíjí, o změnách budeme informovat.
Aktualizace: Předpověď počasí se zpřesnila, takže přinášíme aktualizaci. Vypadá to na déšť či bouřku před startem závodu, to by mělo trvat do začátku závodu. Potom šance na déšť začíná výrazně klesat, ale různé předpovědi se liší. Je zde i možnost dalších přeháněk na konci závodu.
Momentálně jsou v Monte Carlu občasné přeháňky. Je zataženo a teplota dosahuje 17 °C, na závod má asi o stupeň až dva povyrůst. Vítr fouká rychlostí 10 km/h a obdobně na tom má být při závodě.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.