Jak se bude vyvíjet počasí nad okruhem v Monaku?
Zatím závodní víkend počasí nikterak vážně neovlivnilo. Ani dnešní předpověď neříká nic o tom, že by se objevila větší šance na přeháňky. Pro třetí trénink Haas na přilbě Romaina Grosjeana reportuje slunečno s občasnou oblačností.
Today's weather forecast is brought to you by @RGrosjean. #FP3 #MonacoGP pic.twitter.com/laUvZTFx3r
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 28. května 2016Trošku seriózněji upozorňuje na počasí Renault, který na svém Twitteru zveřejnil celkem podrobnou předpověď na dnešní den. Na kvalifikaci existuje riziko deště, ale je pouze jednoprocentní. Jistá je ale předpověď na noc, kde se očekávají přeháňky.
Weather for today? SUNNY! Sunglasses deployed, currently searching for that all-important suncream... #MonacoGP pic.twitter.com/Yg3jwwgrE8
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 28. května 2016To naznačuje počasí na neděli. Vývoj situace sledujeme už přes týden a pravděpodobnost deště na neděli se stále zvyšuje. Celkově je v neděli 80% šance, že zaprší. Šance se od rána zvyšuje až na více než 60 % v době začátku závodu.
Od té doby klesá až do večera. Nejpravděpodobnější tedy je, že trať bude na začátku závodu mokrá a možná v té době bude pršet. Pokud bude pršet, déšť by měl nejspíše ustávat nebo se objeví pár přeháněk v první polovině závodu. Situace se samozřejmě vyvíjí, o změnách budeme informovat.
Aktualizace: Předpověď počasí se zpřesnila, takže přinášíme aktualizaci. Vypadá to na déšť či bouřku před startem závodu, to by mělo trvat do začátku závodu. Potom šance na déšť začíná výrazně klesat, ale různé předpovědi se liší. Je zde i možnost dalších přeháněk na konci závodu.
Momentálně jsou v Monte Carlu občasné přeháňky. Je zataženo a teplota dosahuje 17 °C, na závod má asi o stupeň až dva povyrůst. Vítr fouká rychlostí 10 km/h a obdobně na tom má být při závodě.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.