MONAKO - 2. TRÉNINK; Daniel Ricciardo s Red Bullem předčil oba Mercedesy - Lewis Hamilton ztrácel 6 desetin a Nico Rosberg dokonce 9 desetin sekundy. Odpoledne provázela celá řada incidentů, dvakrát chyboval i Sebastian Vettel s Ferrari.
Ve 14 hod se jako první vydal na dráhu Gutiérrez, jehož Haas mu v 1. tréninku kvůli elektrické závadě vypověděl službu. Nasr se hned při svém prvním pokusu ve 2. minutě ocitá v Ste. Devote mimo trať, pokračuje dále. Krouží spousta vozů, nikdo nezahálí.
Do výsledkové listiny se jako první zapisuje Grosjean časem 1:17,938, jeho týmový kolega Gutiérrez je ale rychlejší - 1:17,102 min. Po 7 min se na dráze objevují úlomky z Haasu zmiňovaného Francouze a Whiting používá virtuální safety car. "Auto úplně ujelo. Nevím, musím mít defekt," stěžuje si Grosjean po své nehodě za tunelem. Spíše to ale vypadalo, že mu to uklouzlo na hrbolu. Jeho vůz byl při brzdění velmi nestabilní už v prvním tréninku.
Poté zaúřadoval Rosberg (1:16,964), překonal ho Hamilton (1:15,489) a po 16 min dokonce i Ricciardo na ultra-měkké směsi (1:15,315), na třetí příčku postoupil Verstappen (1:15,571). Australan s Red Bullem dokázal posunout laťku na 1:15,015, což je už rychlejší než loňský čas vítěze kvalifikace.
YELLOW FLAG: Haryanto tells @ManorRacing team he's OK after crashing into barriers out of the tunnel #MonacoGP #FP2 pic.twitter.com/ctbhWY6Xc5
— Formula 1 (@F1) May 26, 2016Po 22 min učinil horečnému tempu přítrž další havárií za tunelem Harjanto, vůz má poškozený podstatně více než před chvíli Grosjean na stejném místě. Trať byla uvolněna 26 min po začátku tréninku.
Při brzdění do první zatáčky má potíže Räikkönen, volí únikovou cestu. Kola zde blokuje i Button, zatáčku ale zvládá projet těsně kolem bariéry. Po 42 min se zlepšuje Hamilton na 1:15,213 min, Rosberg na 1:15,506 min.
Po 48 min se utnul další mistr tesař: Vettel po smyku v Mirabeau havaruje a poškozuje si zadní křídlo: "Připravte náhradní," volá do boxů Ferrari. Auto se jinak nezdá být moc poškozené. V prvním sektoru zrovna zajel svůj rekord, i když i ten byl o 0,2 pomalejší než čas Ricciarda. S opraveným vozem míří pro změnu na trať Grosjean.
V padoku se hovoří o možném konci Buttona u McLarenu po sezóně s tím, že by jej nahradil Vandoorne. Dennis na jeho adresu uvádí: "Je integrální součástí budoucností McLarenu - Hondy. A pokud si nějaký tým představuje, že jej od nás odlákají, tak se velmi mýlí. Sestavu pro rok 2017 ještě nejsme připraveni potvrdit nebo o ní hovořit, ale můžu vás ujistit o tom, že Stoffel není na prodej." Pokud by měl příští rok závodit, pak by Button zřejmě přestoupil k Williamsu.
Palmer, který ráno havaroval s Renaultem, se na trať dostal až po 51 min. Magnussen a Ricciardo mají na rozdíl od něj nový motor, který má vůz zrychlit až o 4 desetiny, v Monaku to ale podle Hornera dělá jen 0,15 s.
Po hodině se týmy začínají soustředit spíše na delší jízdy s vyšším množstvím paliva a sledují, jak bude fungovat zejména nová ultra-měkká směs. Mercedes na ní zaznamenával dopoledne větší opotřebení než Red Bull, ale i tak by podle něj měla vydržet bez větší degradace zhruba polovinu závodu.
27 min před koncem bourá v poslední zatáčce Magnussen, nos zabořil do bariéry. Piloti musí kvůli režimu virtuálního safety caru opět zpomalit, zatímco jeřáb odklízí Renault na bezpečné místo - k tomu stačily pouhé 3 min.
Na trať se s opraveným monopostem vrací Vettel a posouvá se na 9. příčku (1:16,269). Následně ale prožívá horkou chvilku v Ste. Devote, kde se dotýká svodidel a opět míří na kontrolu do boxů. Tým potvrzuje poškození ráfku, tedy nic vážného. Dnes ale chybuje příliš často. Je zvláštní, jak se Ferrari trápí.
Red Bull byl dnes nejrychlejší nejen na jedno kolo, velmi slušně vypadaly i jeho dlouhé jízdy. Ricciardo se držel v rozpětí 1:18 - 1:19 na ultra-měkkých pneumatikách. Jeho tempo tedy bylo podobné tomu, co předváděl Rosberg, když nebyl v provozu. Mercedesům je tedy velmi blízko - bude mít na to, aby je porazil?
Max. rychlost (v km/h): 1. Ricciardo 293,7; 2. Harjanto 293,2; 3. Rosberg 292,8; 4. Gutiérrez 291,6; 5. Hamilton 291,4; 6. Bottas 291,3; 7. Verstappen 291,2; 8. Wehrlein 290,6; 9. Pérez 290,6; 10. Hülkenberg 290,5.
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: @Max33Verstappen ahead of @nico_rosberg, #Ferrari drivers swap positions pic.twitter.com/IMkfvEdqq4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 26, 2016Přehled všech kol: PDF.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.