MONAKO - 2. TRÉNINK; Daniel Ricciardo s Red Bullem předčil oba Mercedesy - Lewis Hamilton ztrácel 6 desetin a Nico Rosberg dokonce 9 desetin sekundy. Odpoledne provázela celá řada incidentů, dvakrát chyboval i Sebastian Vettel s Ferrari.
Ve 14 hod se jako první vydal na dráhu Gutiérrez, jehož Haas mu v 1. tréninku kvůli elektrické závadě vypověděl službu. Nasr se hned při svém prvním pokusu ve 2. minutě ocitá v Ste. Devote mimo trať, pokračuje dále. Krouží spousta vozů, nikdo nezahálí.
Do výsledkové listiny se jako první zapisuje Grosjean časem 1:17,938, jeho týmový kolega Gutiérrez je ale rychlejší - 1:17,102 min. Po 7 min se na dráze objevují úlomky z Haasu zmiňovaného Francouze a Whiting používá virtuální safety car. "Auto úplně ujelo. Nevím, musím mít defekt," stěžuje si Grosjean po své nehodě za tunelem. Spíše to ale vypadalo, že mu to uklouzlo na hrbolu. Jeho vůz byl při brzdění velmi nestabilní už v prvním tréninku.
Poté zaúřadoval Rosberg (1:16,964), překonal ho Hamilton (1:15,489) a po 16 min dokonce i Ricciardo na ultra-měkké směsi (1:15,315), na třetí příčku postoupil Verstappen (1:15,571). Australan s Red Bullem dokázal posunout laťku na 1:15,015, což je už rychlejší než loňský čas vítěze kvalifikace.
YELLOW FLAG: Haryanto tells @ManorRacing team he's OK after crashing into barriers out of the tunnel #MonacoGP #FP2 pic.twitter.com/ctbhWY6Xc5
— Formula 1 (@F1) May 26, 2016Po 22 min učinil horečnému tempu přítrž další havárií za tunelem Harjanto, vůz má poškozený podstatně více než před chvíli Grosjean na stejném místě. Trať byla uvolněna 26 min po začátku tréninku.
Při brzdění do první zatáčky má potíže Räikkönen, volí únikovou cestu. Kola zde blokuje i Button, zatáčku ale zvládá projet těsně kolem bariéry. Po 42 min se zlepšuje Hamilton na 1:15,213 min, Rosberg na 1:15,506 min.
Po 48 min se utnul další mistr tesař: Vettel po smyku v Mirabeau havaruje a poškozuje si zadní křídlo: "Připravte náhradní," volá do boxů Ferrari. Auto se jinak nezdá být moc poškozené. V prvním sektoru zrovna zajel svůj rekord, i když i ten byl o 0,2 pomalejší než čas Ricciarda. S opraveným vozem míří pro změnu na trať Grosjean.
V padoku se hovoří o možném konci Buttona u McLarenu po sezóně s tím, že by jej nahradil Vandoorne. Dennis na jeho adresu uvádí: "Je integrální součástí budoucností McLarenu - Hondy. A pokud si nějaký tým představuje, že jej od nás odlákají, tak se velmi mýlí. Sestavu pro rok 2017 ještě nejsme připraveni potvrdit nebo o ní hovořit, ale můžu vás ujistit o tom, že Stoffel není na prodej." Pokud by měl příští rok závodit, pak by Button zřejmě přestoupil k Williamsu.
Palmer, který ráno havaroval s Renaultem, se na trať dostal až po 51 min. Magnussen a Ricciardo mají na rozdíl od něj nový motor, který má vůz zrychlit až o 4 desetiny, v Monaku to ale podle Hornera dělá jen 0,15 s.
Po hodině se týmy začínají soustředit spíše na delší jízdy s vyšším množstvím paliva a sledují, jak bude fungovat zejména nová ultra-měkká směs. Mercedes na ní zaznamenával dopoledne větší opotřebení než Red Bull, ale i tak by podle něj měla vydržet bez větší degradace zhruba polovinu závodu.
27 min před koncem bourá v poslední zatáčce Magnussen, nos zabořil do bariéry. Piloti musí kvůli režimu virtuálního safety caru opět zpomalit, zatímco jeřáb odklízí Renault na bezpečné místo - k tomu stačily pouhé 3 min.
Na trať se s opraveným monopostem vrací Vettel a posouvá se na 9. příčku (1:16,269). Následně ale prožívá horkou chvilku v Ste. Devote, kde se dotýká svodidel a opět míří na kontrolu do boxů. Tým potvrzuje poškození ráfku, tedy nic vážného. Dnes ale chybuje příliš často. Je zvláštní, jak se Ferrari trápí.
Red Bull byl dnes nejrychlejší nejen na jedno kolo, velmi slušně vypadaly i jeho dlouhé jízdy. Ricciardo se držel v rozpětí 1:18 - 1:19 na ultra-měkkých pneumatikách. Jeho tempo tedy bylo podobné tomu, co předváděl Rosberg, když nebyl v provozu. Mercedesům je tedy velmi blízko - bude mít na to, aby je porazil?
Max. rychlost (v km/h): 1. Ricciardo 293,7; 2. Harjanto 293,2; 3. Rosberg 292,8; 4. Gutiérrez 291,6; 5. Hamilton 291,4; 6. Bottas 291,3; 7. Verstappen 291,2; 8. Wehrlein 290,6; 9. Pérez 290,6; 10. Hülkenberg 290,5.
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: @Max33Verstappen ahead of @nico_rosberg, #Ferrari drivers swap positions pic.twitter.com/IMkfvEdqq4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 26, 2016Přehled všech kol: PDF.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.