Šéf bezpečnosti F1, Charlie Whiting se domnívá, že tento sport potřebuje zlehčit pro piloty jízdu za jiným autem. To by prý zlepšilo podívanou pro diváky.
Během rozhovoru s pořadateli závodu v Baku Charlie Whiting uvedl, že by právě usnadnění následování vozů je pro něj prioritou a jedna z věcí, která by měla zlepšit F1.
"Co se týče zlepšení sledovanosti a podívané, měli bychom zapracovat na tom, aby bylo pro piloty jednodušší těsně sledovat jiné auto. To byl v F1 vždy problém a není to nic nového a myslím, že existuje pár věcí, kterými bychom toho mohli docílit," cituje jej britský novinář James Allen.
FIA již představila nová pravidla pro rok 2017 a podle mnohých širší vozy, větší pneumatiky apod. povedou v důsledku k přesně opačnému efektu - těžšímu předjíždění a náročnějšímu těsnému sledování ostatních vozů. Například MrLaren však argumentuje, že větší přítlak předjíždění usnadní.
Hovořil také o ochraně kokpitu, kterou by v příštím roce rád viděl. "Máme dvě možnosti, obě byly testovány a jsme si jistí, že by poskytly ochranu. Pokud se něco nepředvídaného nestane, jedna z nich se v příštím roce uplatní, tím jsem si jist," uvedl Whiting.
Byl také dotázán na to, jaký je podle něj rozdíl mezi minulými generacemi závodníků a těmi současnými. "Největším rozdílem je to, že dnes jsou opravdu ve skvělé kondici a myslím, že před dvaceti lety bralo zdatnost a kondici vážně jen pár jezdců," popsal.
Podle něj jsou dnes velmi soustředení, připravují se víc i mimo kokpit a mnohem více rozumí autům. K tomu prý napomohly i změny pravidel, protože nyní musí jezdec zvládat více situací a má k dispozici méně informaci a inženýři jim nepomohou. "Je to jen o tom být připraven a myslím, že to je právě to, co je odlišuje od minulých generací. Ale F1 je celkově mnohem komplexnější než dříve," komentuje situaci.
Nový okruh v ázerbajdžánském Baku připodobnil k Singapuru, avšak jezdit se zde bude mnohem rychleji. "Část trati mezi zatáčkami 12-15 bude velmi rychlá a nájezd do té poslední bude úžasný. Je to dloué a od 16 do 20 zatáčky se jede naplno, to bude skvělé sledovat. Nejpodobnějším okruhem je pravděpodobně Singapur, ale tady se pojede celkově asi mnohem rychleji," těsí již na Velkou cenu Evropy.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.