Šéf bezpečnosti F1, Charlie Whiting se domnívá, že tento sport potřebuje zlehčit pro piloty jízdu za jiným autem. To by prý zlepšilo podívanou pro diváky.
Během rozhovoru s pořadateli závodu v Baku Charlie Whiting uvedl, že by právě usnadnění následování vozů je pro něj prioritou a jedna z věcí, která by měla zlepšit F1.
"Co se týče zlepšení sledovanosti a podívané, měli bychom zapracovat na tom, aby bylo pro piloty jednodušší těsně sledovat jiné auto. To byl v F1 vždy problém a není to nic nového a myslím, že existuje pár věcí, kterými bychom toho mohli docílit," cituje jej britský novinář James Allen.
FIA již představila nová pravidla pro rok 2017 a podle mnohých širší vozy, větší pneumatiky apod. povedou v důsledku k přesně opačnému efektu - těžšímu předjíždění a náročnějšímu těsnému sledování ostatních vozů. Například MrLaren však argumentuje, že větší přítlak předjíždění usnadní.
Hovořil také o ochraně kokpitu, kterou by v příštím roce rád viděl. "Máme dvě možnosti, obě byly testovány a jsme si jistí, že by poskytly ochranu. Pokud se něco nepředvídaného nestane, jedna z nich se v příštím roce uplatní, tím jsem si jist," uvedl Whiting.
Byl také dotázán na to, jaký je podle něj rozdíl mezi minulými generacemi závodníků a těmi současnými. "Největším rozdílem je to, že dnes jsou opravdu ve skvělé kondici a myslím, že před dvaceti lety bralo zdatnost a kondici vážně jen pár jezdců," popsal.
Podle něj jsou dnes velmi soustředení, připravují se víc i mimo kokpit a mnohem více rozumí autům. K tomu prý napomohly i změny pravidel, protože nyní musí jezdec zvládat více situací a má k dispozici méně informaci a inženýři jim nepomohou. "Je to jen o tom být připraven a myslím, že to je právě to, co je odlišuje od minulých generací. Ale F1 je celkově mnohem komplexnější než dříve," komentuje situaci.
Nový okruh v ázerbajdžánském Baku připodobnil k Singapuru, avšak jezdit se zde bude mnohem rychleji. "Část trati mezi zatáčkami 12-15 bude velmi rychlá a nájezd do té poslední bude úžasný. Je to dloué a od 16 do 20 zatáčky se jede naplno, to bude skvělé sledovat. Nejpodobnějším okruhem je pravděpodobně Singapur, ale tady se pojede celkově asi mnohem rychleji," těsí již na Velkou cenu Evropy.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.