Honda podle Erica Boulliera letošním vývojem pokládá základ pro skutečný pokrok v sezóně 2017.
I když má japonský výrobce 14 žetonů, a tedy i potenciál pro znatelný pokrok během letošní sezóny, tak podle Boulliera je lepší, když se zaměří na příští rok a skutečný krok vpřed.
Nejbližší soupeř Hondy - Renault - v Monaku o víkendu nasadí podstatně vylepšenou pohonnou jednotku, u níž se očekává nárůst výkonu o 30 koní a zrychlení balíku o 4 desetiny sekundy na kolo.
Podle závodního ředitele McLarenu může podobného zlepšení dosáhnout letos i Honda: "Myslím, že [pokrok] ve stylu Renaultu je možný. Uvidíme. Snaží se, protože jim stále zbývají nějaké žetony, takže je můžou použít."
"Myslím, že se před rokem 2017 lze něco naučit, pokud dokážou v motoru některé věci vyměnit. Já bych to udělal takto: snažil bych se zlepšit, ale vzhledem k širším souvislostem bych se připravoval na příští rok a dosáhl skutečného pokroku," popisuje Boullier.
Honda se zlepšila v oblasti spolehlivosti, ale stále jí zbývá spousta práce při navyšování výkonu: "Spolehlivost pro ně byla očividně důležitá. Dokážeme najít více výkonu a pracujeme na tom," ujišťuje Boullier, který v Monaku očekává další dobrý výsledek - optimisticky kolem 6. - 8. místa.
"Složité je to, jak zlepšit rekuperaci bez narušení výkonu. Pokud jde jedno nahoru, druhé klesá. Potřebujete mít oba zároveň. Energie potřebná pro rotaci a rekuperaci je vyšší. Musíte usilovat o obojí. Je to trochu složité. Ale dostáváme se tam. Jde to pomalu při pohledu zvenčí i pro nás. Samozřejmě, že bychom teď rádi vyhrávali.. ale blíží se to," dodává Boullier.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.