Honda podle Erica Boulliera letošním vývojem pokládá základ pro skutečný pokrok v sezóně 2017.
I když má japonský výrobce 14 žetonů, a tedy i potenciál pro znatelný pokrok během letošní sezóny, tak podle Boulliera je lepší, když se zaměří na příští rok a skutečný krok vpřed.
Nejbližší soupeř Hondy - Renault - v Monaku o víkendu nasadí podstatně vylepšenou pohonnou jednotku, u níž se očekává nárůst výkonu o 30 koní a zrychlení balíku o 4 desetiny sekundy na kolo.
Podle závodního ředitele McLarenu může podobného zlepšení dosáhnout letos i Honda: "Myslím, že [pokrok] ve stylu Renaultu je možný. Uvidíme. Snaží se, protože jim stále zbývají nějaké žetony, takže je můžou použít."
"Myslím, že se před rokem 2017 lze něco naučit, pokud dokážou v motoru některé věci vyměnit. Já bych to udělal takto: snažil bych se zlepšit, ale vzhledem k širším souvislostem bych se připravoval na příští rok a dosáhl skutečného pokroku," popisuje Boullier.
Honda se zlepšila v oblasti spolehlivosti, ale stále jí zbývá spousta práce při navyšování výkonu: "Spolehlivost pro ně byla očividně důležitá. Dokážeme najít více výkonu a pracujeme na tom," ujišťuje Boullier, který v Monaku očekává další dobrý výsledek - optimisticky kolem 6. - 8. místa.
"Složité je to, jak zlepšit rekuperaci bez narušení výkonu. Pokud jde jedno nahoru, druhé klesá. Potřebujete mít oba zároveň. Energie potřebná pro rotaci a rekuperaci je vyšší. Musíte usilovat o obojí. Je to trochu složité. Ale dostáváme se tam. Jde to pomalu při pohledu zvenčí i pro nás. Samozřejmě, že bychom teď rádi vyhrávali.. ale blíží se to," dodává Boullier.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.