Honda podle Erica Boulliera letošním vývojem pokládá základ pro skutečný pokrok v sezóně 2017.
I když má japonský výrobce 14 žetonů, a tedy i potenciál pro znatelný pokrok během letošní sezóny, tak podle Boulliera je lepší, když se zaměří na příští rok a skutečný krok vpřed.
Nejbližší soupeř Hondy - Renault - v Monaku o víkendu nasadí podstatně vylepšenou pohonnou jednotku, u níž se očekává nárůst výkonu o 30 koní a zrychlení balíku o 4 desetiny sekundy na kolo.
Podle závodního ředitele McLarenu může podobného zlepšení dosáhnout letos i Honda: "Myslím, že [pokrok] ve stylu Renaultu je možný. Uvidíme. Snaží se, protože jim stále zbývají nějaké žetony, takže je můžou použít."
"Myslím, že se před rokem 2017 lze něco naučit, pokud dokážou v motoru některé věci vyměnit. Já bych to udělal takto: snažil bych se zlepšit, ale vzhledem k širším souvislostem bych se připravoval na příští rok a dosáhl skutečného pokroku," popisuje Boullier.
Honda se zlepšila v oblasti spolehlivosti, ale stále jí zbývá spousta práce při navyšování výkonu: "Spolehlivost pro ně byla očividně důležitá. Dokážeme najít více výkonu a pracujeme na tom," ujišťuje Boullier, který v Monaku očekává další dobrý výsledek - optimisticky kolem 6. - 8. místa.
"Složité je to, jak zlepšit rekuperaci bez narušení výkonu. Pokud jde jedno nahoru, druhé klesá. Potřebujete mít oba zároveň. Energie potřebná pro rotaci a rekuperaci je vyšší. Musíte usilovat o obojí. Je to trochu složité. Ale dostáváme se tam. Jde to pomalu při pohledu zvenčí i pro nás. Samozřejmě, že bychom teď rádi vyhrávali.. ale blíží se to," dodává Boullier.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.