Kolize v prvním kole závodu na okruhu v Barceloně vyřadila oba piloty Mercedesu. Tým se však již k tomu nehodlá vracet, vše je prý vyřešeno a oba piloti nyní míří do Monaka s jasným cílem.
"V Barceloně to byl ten nejhorší pocit, ale jak vždy říkám, pravý test je to, jak se zvednete poté, co jste byli sraženi. Pro všechny to bylo náročné, ale je to již uzavřená kapitola a díváme se kupředu, do Monaka. Je to neuvěřitelný pocit, když tančíte po těch ulicích, jeden z nejhezčích, které jako závodník můžete mít," uvedl Lewis Hamilton.
Na loňský závod v uličkách knížectví si dobře pamatuje. Strategie a zastávka v boxech během safety caru tehdy znamenala odevzdání prvního místa jeho týmovému kolegovi. "Poslední roky se mi zde příliš nedařilo, ale loni jsem ukázal, že mi rychlost nechybí. Je to tam vždy jiné než během ostatních závodů, spíte doma, máte den navíc mezi tréninky a je to odlišné. A letos tam jedu jen s jediným výsledkem v hlavě," komentuje situaci brit, který zde vyhrál jen jednou v kariéře a to v roce 2008.
Podobně to vnímá i jeho týmový kolega Nico Rosberg. "Probrali jsme to a je čas nechat Barcelonu minulosti," popsal své pocity. I on se těší na to, že bude doma. Tamější podpora mu prý vždy dodá síly. "Bylo to neuvěřitelné zde v posledních třech letech vyhrát. Ale vím, že to bude obtížné zopakovat. Lewis, Ferrari i Red Bull jsou nyní tak silní. Ale cítím se sebejistě, takže už ať ta bitva začne," těší se Němec.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.