Po vítězství ve Španělsku se nyní piloti Red Bullu připravují na závod v Monaku. Jaké si dávají šance a jak se jim líbí jezdit ve městě, kde jsou doma?
Závod v Monaku patří mezi piloty k těm nejoblíbenějším. Daniel Ricciardo není výjimkou. "Je to skvělé místo. A cítíte se i uvolněněji a normálněji, protože jste doma. Můžete si pustit TV než jdete spát a ráno si uděláte vlastní snídani. Pamatuji si rok 2014, kdy jsem dojel na pódiu a potom se vrátil domů. Pomyslel jsem si, že je to divné, protože ještě před hodinou jsem závodil. A pak jsem se přejedl pizzou," vpomíná Australan.
Líbí se mu, že zde piloti opravdu musejí ukázat, co umí a navíc to vnímají a vidí i fanoušci. "Už se moc těším, ale do Monaka nemůžete přijet příliš nadšení, protože se to může otočit a pokousat vás to. Myslím však, že máme dobrou šanci," komentuje cíle pro nadcházející víkend.
Dodal také, že má v plánu jednou se vrátit ne jako závodník, ale jako divák a užít si plnými doušky to, co tato akce nabízí. "Udělám všechno, co dnes nemohu," uvedl s úsměvem Ricciardo.
Podobně to vnímá i jeho týmový kolega a vítěz posledního závodu F1 Max Verstappen. I on si pochvaluje to, že zde jedete na limitu a také fakt, že je zde doma. "Uvidíme, jak se nám zde povede. Cílem je v první řadě držet se dál od bariér a zdí a snad budeme blízko, doufejme, že pódiu," uvedl.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.