Honda zvažuje, která konstrukční řešení uplatní u pohonné jednotky pro příští sezónu, kdy již její vývoj nebude omezen žetony. Nevylučuje, že rozložení komponent dominantního Mercedesu nezkopíruje, byť by šlo o nejjednodušší cestu.
Honda ví, že i přes mezisezónní zlepšení stále na Mercedes ztrácí 80 koní - 100 a že musí zabrat. Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa žádné čísla veřejně nesděluje, přiznává však, že rozdíl ve výkonností je stále velký a že se nejvíce podílí na deficitu celého balíku, který s McLarenem připravují: "Musím si myslet, že to vychází z motoru. To je naší motivací."
Honda chce svých 14 žetonů letos využít co nejefektivněji, proto neplánuje vylepšení v malých krocích. Efektivita spalování je pro ně dle Hasegawy stále "největší oblastí pro zlepšení." Ferrari a Mercedes již mají chytrý zapalovací systém (zapalování v předkomoře dříve, než je palivo vstřiknuto do hlavní části válce), Renault jeho nasazení plánuje v Monaku. Větší pokroky ale dosáhne až příští rok, kdy vývoj nebude omezen - na uplatnění svých nápadů by letos totiž potřebovala "až 50 dalších žetonů."
Honda se proto příští rok podle některých zdrojů vydá cestou Mercedesu (umístit kompresor před motor a turbo za něj, nyní je má v prostoru mezi válci). Podle jejího šéfa ale rozhodnutí ještě nepadlo a stále vyhodnocují různé možnosti. Tvrdí, že teoreticky je možné rekuperovat dostatečnou energii z turba i při jejich současném konstrukčním řešení, zatímco Stříbrné šípy volily jeho zvětšení.
"Samozřejmě, že jít cestou návrhu a uspořádání Mercedesu je to nejsnadnější. Pokud to ale uděláme, tak je nebudeme moci předstihnout. Proto prošetřujeme a hodně zvažujeme, jakým směrem se ubrat. Vím, že z jejich balíku plyne spousta přínosů, takže kdybychom je okopírovali, tak by šlo asi o nejsnadnější cestu. Ale my to samozřejmě nechceme," vysvětluje Hasegawa, proč jít vlastním směrem.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.