Honda zvažuje, která konstrukční řešení uplatní u pohonné jednotky pro příští sezónu, kdy již její vývoj nebude omezen žetony. Nevylučuje, že rozložení komponent dominantního Mercedesu nezkopíruje, byť by šlo o nejjednodušší cestu.
Honda ví, že i přes mezisezónní zlepšení stále na Mercedes ztrácí 80 koní - 100 a že musí zabrat. Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa žádné čísla veřejně nesděluje, přiznává však, že rozdíl ve výkonností je stále velký a že se nejvíce podílí na deficitu celého balíku, který s McLarenem připravují: "Musím si myslet, že to vychází z motoru. To je naší motivací."
Honda chce svých 14 žetonů letos využít co nejefektivněji, proto neplánuje vylepšení v malých krocích. Efektivita spalování je pro ně dle Hasegawy stále "největší oblastí pro zlepšení." Ferrari a Mercedes již mají chytrý zapalovací systém (zapalování v předkomoře dříve, než je palivo vstřiknuto do hlavní části válce), Renault jeho nasazení plánuje v Monaku. Větší pokroky ale dosáhne až příští rok, kdy vývoj nebude omezen - na uplatnění svých nápadů by letos totiž potřebovala "až 50 dalších žetonů."
Honda se proto příští rok podle některých zdrojů vydá cestou Mercedesu (umístit kompresor před motor a turbo za něj, nyní je má v prostoru mezi válci). Podle jejího šéfa ale rozhodnutí ještě nepadlo a stále vyhodnocují různé možnosti. Tvrdí, že teoreticky je možné rekuperovat dostatečnou energii z turba i při jejich současném konstrukčním řešení, zatímco Stříbrné šípy volily jeho zvětšení.
"Samozřejmě, že jít cestou návrhu a uspořádání Mercedesu je to nejsnadnější. Pokud to ale uděláme, tak je nebudeme moci předstihnout. Proto prošetřujeme a hodně zvažujeme, jakým směrem se ubrat. Vím, že z jejich balíku plyne spousta přínosů, takže kdybychom je okopírovali, tak by šlo asi o nejsnadnější cestu. Ale my to samozřejmě nechceme," vysvětluje Hasegawa, proč jít vlastním směrem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.