Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis věří, že se právě jeho tým stane tím, kdo ukončí éru dominance Mercedesu ve Formuli 1 a sesadí jej z trůnu.
"Upřímně věřím, že příštími mistry světa se po Mercedesu stane McLaren. Toho cíle dosáhneme dříve než ostatní. Je to náročné, ale pevně věřím v technické schopnosti našich lidí a Hondě," uvádí Dennis pro BBC.
S Hondou se McLaren opět spojil před sezónou 2015 poté, co v 80. letech spolu zažívali velké úspěchy. Nejlepším výsledkem v závodě bylo 5. místo Fernanda Alonsa minulý rok v Maďarsku, letos se mu nejlépe vedlo v Rusku, kde skončil šestý. Milník představovala i poslední kvalifikace ve Španělsku, kde poprvé od roku 2014 postoupili do Q3.
Jejich ztráta na Mercedes je ale letos obrovská, šance by mohla přijít příští sezónu s velkou změnou technických pravidel: "Pravidla pro rok 2017 vyrovnají herní prostor. A my s Hondou máme dost času na to, abychom je dohnali, proto si myslím, že příští rok budeme mít dobrou šanci.
Myslím, že můžeme vyhrávat závody. Nechci předpovídat mistrovské tituly, ale sesadit z trůnu Mercedes podle mě bude výzvou pro všechny a já mám důvod opravdu věřit, že se nám to povede dříve než ostatním," pokračuje šéf McLarenu.
Alonso je podle něj "stále ten nejlepší" jezdec na světě. "Je frustrující, že mu nemůžeme posadit do té nejlepší kombinace auto - motor. Líbí se mi jeho momentální vyspělost. Ví, co je možné. Hodně teď auto chválí. To je dáno ale tím, že je dobré."
Jak jsme již dříve psali, tak McLaren věří, že má po Mercedesu a Red Bullu třetí nejlepší šasi v poli. I když to vzhledem ke ztrátě v Barceloně (1,981 s v kvalifikaci) může někomu znít zvláštně, tak fakta nasvědčují tomu, že můžou mít pravdu.
Katalánský okruh je nejlepší prověrkou všech schopností vozu. Třetí pomalý sektor je dobrý pro oddělení výkonnosti šasi a motoru - obsahuje jen pomalé a středně rychlé zatáčky bez rovinek. Alonso v něm nestačil pouze na Mercedesy a Red Bully.
"Je to docela pozitivní. Třetí sektor je celkem dobrou referencí. Jsme před mnoha našimi soupeři, což je zřejmě pro mnoho lidí překvapením, ne však pro nás. Je příjemné být před Williamsy, Force Indií a Ferrari. Uvidíme v následujících závodech, jestli dokážeme dále zlepšovat svou efektivitu a mechanickou přilnavost," uvedl španělský pilot.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.