Výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis věří, že se právě jeho tým stane tím, kdo ukončí éru dominance Mercedesu ve Formuli 1 a sesadí jej z trůnu.
"Upřímně věřím, že příštími mistry světa se po Mercedesu stane McLaren. Toho cíle dosáhneme dříve než ostatní. Je to náročné, ale pevně věřím v technické schopnosti našich lidí a Hondě," uvádí Dennis pro BBC.
S Hondou se McLaren opět spojil před sezónou 2015 poté, co v 80. letech spolu zažívali velké úspěchy. Nejlepším výsledkem v závodě bylo 5. místo Fernanda Alonsa minulý rok v Maďarsku, letos se mu nejlépe vedlo v Rusku, kde skončil šestý. Milník představovala i poslední kvalifikace ve Španělsku, kde poprvé od roku 2014 postoupili do Q3.
Jejich ztráta na Mercedes je ale letos obrovská, šance by mohla přijít příští sezónu s velkou změnou technických pravidel: "Pravidla pro rok 2017 vyrovnají herní prostor. A my s Hondou máme dost času na to, abychom je dohnali, proto si myslím, že příští rok budeme mít dobrou šanci.
Myslím, že můžeme vyhrávat závody. Nechci předpovídat mistrovské tituly, ale sesadit z trůnu Mercedes podle mě bude výzvou pro všechny a já mám důvod opravdu věřit, že se nám to povede dříve než ostatním," pokračuje šéf McLarenu.
Alonso je podle něj "stále ten nejlepší" jezdec na světě. "Je frustrující, že mu nemůžeme posadit do té nejlepší kombinace auto - motor. Líbí se mi jeho momentální vyspělost. Ví, co je možné. Hodně teď auto chválí. To je dáno ale tím, že je dobré."
Jak jsme již dříve psali, tak McLaren věří, že má po Mercedesu a Red Bullu třetí nejlepší šasi v poli. I když to vzhledem ke ztrátě v Barceloně (1,981 s v kvalifikaci) může někomu znít zvláštně, tak fakta nasvědčují tomu, že můžou mít pravdu.
Katalánský okruh je nejlepší prověrkou všech schopností vozu. Třetí pomalý sektor je dobrý pro oddělení výkonnosti šasi a motoru - obsahuje jen pomalé a středně rychlé zatáčky bez rovinek. Alonso v něm nestačil pouze na Mercedesy a Red Bully.
"Je to docela pozitivní. Třetí sektor je celkem dobrou referencí. Jsme před mnoha našimi soupeři, což je zřejmě pro mnoho lidí překvapením, ne však pro nás. Je příjemné být před Williamsy, Force Indií a Ferrari. Uvidíme v následujících závodech, jestli dokážeme dále zlepšovat svou efektivitu a mechanickou přilnavost," uvedl španělský pilot.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.