Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul tvrdí, že po vítězství, kterého se po dvou letech dočkali minulý víkend v Barceloně, od nich můžeme očekávat dalších velká vylepšení motoru. Těžit z nich bude i Red Bull, jenž si je přejmenovává na TAG Heuer.
Z vítězství Red Bullu sice měl Renault velkou radost, kterou mu trochu zkazil Christian Horner poděkováním svému motorovému partnerovi: TAG Heuer. Na otázku, jak velkým to pro ně bylo zadostiučiněním, Abiteboul pro Autosport odpověděl: "Oficiálně, z marketingového a z komunikačního hlediska, žádným."
"Ale pro 400 lidí, které máme v továrně [ve Viry], to bude obrovskou satisfakcí. Všem, kteří o nás pochybovali, to říká, že se tvrdá práce vždy vyplácí a vede k úspěchu. To je jen počátek s mladým Holanďanem na pódiu, protože ze strany motoru, který [Red Bull] používá, toho přijde hodně," věstí velké pokroky šéf Renaultu, který rakouskému týmu své pohonné jednotky dodává.
Nový motor si otestovali tento týden v Barceloně a obě strany s ním byly spokojeny: "Jsme opět na vzestupu. Stále potřebujeme učinit spoustu změn ve způsobu, jakým pracujeme, v našich procesech, v organizaci. Ale věci, které se během posledních 18 měsíců přihodily, se nyní začínají vyplácet."
"Žel ve Formuli 1 tyto věci mohou trochu trvat. Loni tam byla trocha netrpělivosti kvůli viditelným přínosům ze všech těchto probíhajících změn. Žel jsme museli sezónu počkat, než to přišlo, ale začíná se to vyplácet, což je opravdu dobré pro všechny zainteresované," dodává Abiteboul.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.