Šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul tvrdí, že po vítězství, kterého se po dvou letech dočkali minulý víkend v Barceloně, od nich můžeme očekávat dalších velká vylepšení motoru. Těžit z nich bude i Red Bull, jenž si je přejmenovává na TAG Heuer.
Z vítězství Red Bullu sice měl Renault velkou radost, kterou mu trochu zkazil Christian Horner poděkováním svému motorovému partnerovi: TAG Heuer. Na otázku, jak velkým to pro ně bylo zadostiučiněním, Abiteboul pro Autosport odpověděl: "Oficiálně, z marketingového a z komunikačního hlediska, žádným."
"Ale pro 400 lidí, které máme v továrně [ve Viry], to bude obrovskou satisfakcí. Všem, kteří o nás pochybovali, to říká, že se tvrdá práce vždy vyplácí a vede k úspěchu. To je jen počátek s mladým Holanďanem na pódiu, protože ze strany motoru, který [Red Bull] používá, toho přijde hodně," věstí velké pokroky šéf Renaultu, který rakouskému týmu své pohonné jednotky dodává.
Nový motor si otestovali tento týden v Barceloně a obě strany s ním byly spokojeny: "Jsme opět na vzestupu. Stále potřebujeme učinit spoustu změn ve způsobu, jakým pracujeme, v našich procesech, v organizaci. Ale věci, které se během posledních 18 měsíců přihodily, se nyní začínají vyplácet."
"Žel ve Formuli 1 tyto věci mohou trochu trvat. Loni tam byla trocha netrpělivosti kvůli viditelným přínosům ze všech těchto probíhajících změn. Žel jsme museli sezónu počkat, než to přišlo, ale začíná se to vyplácet, což je opravdu dobré pro všechny zainteresované," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.