Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa vysvětluje zpoždění ve využívání žetonů pro vývoj pohonné jednotky. Na stažení náskoku by potřebovala 40 - 50 žetonů, k dispozici jich ale letos má pouze 14, proto si musí pečlivě vybrat, které zlepšení by bylo nejefektivnější.
Ostatní tři výrobci motorů - Ferrari, Mercedes a Renault, již nějaké žetony na zvýšení výkonnosti svých pohonných jednotek letos čerpali. Tento týden si posledně jmenovaný úspěšně vyzkoušeno nový agregát při testech v Barceloně, proto 2 kusy doveze do Monaka (jeden tam dostane Kevin Magnussen, druhý Daniel Ricciardo).
Honda ale ještě stále nerozhodla, kdy nějaké žetony využije. Proč? "Z pohledu variací máme spoustu možností, ale žádná z nich není moc velká, proto nechce volit tuto možnost. Momentálně váhám, jestli nasadit takové vylepšení s využitím žetonů. To je ten důvod," odpovídá Hasegawa.
Je vůbec Honda schopná se dotáhnout na Mercedes či Ferrari? "To je těžké říct, ale technicky řečeno jsou naše návrhy - nemůžu prozradit čísla, ale jsou téměř na úrovni motoru Ferrari. Momentálně jí ale nedosahujeme."
"Pokud bychom tedy neměli systém žetonů a nasazovali bychom další díly, pak bychom se podle mě na takovou úroveň mohli dostat. Abychom toho dosáhli nyní, tak na to bychom potřebovali dalších 40 nebo 50 žetonů. Proto musíme počkat a vybrat si, která vylepšení budou pro stažení náskoku velmi efektivní," dodává pro Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.