Red Bull a Renault doufá v okamžitý pokrok po nasazení nového motoru, který francouzský výrobce dovezl k testům do Barcelony a se kterým tam po dva dny bez problémů kroužili.
Všichni čtyři piloti obou týmů si novou pohonnou jednotku pochvalovali: zlepšení bylo znatelné v oblasti ovladatelnosti i výkonu. Upozorňovali však, že velikost pokroku mohou určit až inženýři po rozboru dat z telemetrie. A technický ředitel Renaultu Bob Bell byl po prvotní analýze spokojený.
"Motory jsou vybaveny veškerými přístroji, proto víme, na co se díváme. A můžeme to prostřednictvím dat potvrdit," souhlasí s komentáři pilotů o pokroku. "Zdá se, že motor poskytuje to, co předváděl na stolici - a byli bychom překvapeni, kdyby tomu tak nebylo. Veškeré příznaky potvrzují, že vylepšení motoru dělá to, co jsme předpokládali."
Původně se uvádělo, že motor by mohl představovat zrychlení na typickém okruhu o 4 desetiny sekundy, což by například Red Bullu umožnilo v Barceloně bojovat s Mercedesy. Na otázku, zda takový velký pokrok může potvrdit, Bell odpovídá: "Jo. Myslím, že doufáme ve zlepšení o několik desetin. A abych byl upřímný, nebylo by to moc velký zisk, kdyby tomu tak nebylo."
Red Bull po úspěšném testu tlačí na to, aby jim Renault vylepšenou pohonnou jednotku přivezl už příští týden do Monaka. Konečné rozhodnutí ještě nepadlo a Bell připustil, že existují určité komplikace, které by tak rychlému nasazení mohly bránit.
"Jde spíše o to, abychom si byli jisti, že máme motor v dobrém stavu pro závodění. Není to jen o tom se ukázat s hromadou mechanických dílů. Všechno musí být řádně zmapováno a vše musí být připraveno na veškeré provozní okolnosti, protože u těchto V6 motorů, může nastat spousta podmínek, a vy si musíte být jisti, že motor je pro ně namapován," upozorňuje Bell.
"Monako obsahuje některé neobvyklé podmínky: celkem nízké otáčky - a vy musíte zajistit, že motor pro ně bude zcela vyhovovat. Jde zkrátka o to se ujistit, že motor je přesně takový, jaký chceme," vysvětluje technický ředitel Renaultu, který se snaží poučit z loňské sezóny a neúspěšného vylepšení.
"Když Renault představil koncem minulého roku poslední specifikaci motoru 2015, tak kolem toho byla spousta povyku. Kritizovalo se, že neposkytuje to, co by měl. A my se letos snažíme pro tovární tým i pro Red Bull zajistit, aby motor udělal to, co má, když to ohlásíme.
Raději s tím trochu počkáme a získáme absolutní jistotu, že je takový, jak očekáváme. Jde o to mít jen dostatečný počet hodin během dne, abychom to všechno prošli. Není za tím nic jiného. Ale věříme, že po testu motor v dobré formě schválíme, abychom jej byli schopni nasadit, až budeme cítit, že je k tomu vhodný čas," dodává Bell.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.