Nico Hülkenberg hovoří o horší konkurenceschopnosti Force Indie. Podle něj za ní může smůl a to, že je během zimy někteří soupeři předstihli ve vývoji. V aerodynamickém tunelu se jí ale daří, proto očekává, že se výkonnostně dostanou zpět.
Německý pilot si dojel v úvodním závodu v Melbourne pro 6 bodů díky sedmému místu, poté ale konkurenceschopnost Force Indie postupně klesá. Úspěšnější je jeho týmový kolega Sergio Pérez, jenž skóroval dvakrát, a má tak o dva body více, Force Indii nicméně patří mezi konstruktéry až sedmá příčka, zatímco loni skončila pátá - před ní se dostalo Toro Rosso i nováček Haas a pomalu se na ní dotahuje i McLaren.
Čím to je? "Dvě věci můžou za to, že nejsme tak konkurenceschopní a rychlí, jak jsme si mysleli. Za prvé, podle mého odhadu jsme během zimy byli předstiženi ve vývoji. A za druhé, neměli jsme štěstí v závodech, jako byla Čína, Bahrajn a Rusko. Pár smolných incidentů, načasování nebylo zcela správné - a jste tam, kde jste," hodnotí Hülkenberg.
Do Barcelony minulý víkend přivezla indická stáj spoustu nových dílů, nechtěla však o nich hovořit tak, že postavili B-vůz. Doufá ale, že ji novinky pomohou se opět dostat výše.
"Samozřejmě, že hodně doufáme a od tohoto balíku hodně očekáváme. Zabere to čas, než plně pochopíme, co tady máme - a co z nových dílů a součástí dlouhodobě implementujeme. Myslím, že v příštích několik závodech budeme chytřejší," pokračuje Hülkenberg.
"V aerodynamickém tunelu jsme už našli ve voze více výkonnosti, kterou nasadíme později během roku. Nestojíme tedy na místě. Sezóna je stále ještě mladá a vy si nemůžete dovolit nechat to tak, jak to je.
Abych byl upřímný, tak to, jak si stojíme v šampionátu konstruktérů, opravdu nepatří do mého pracovního programu. Všechno to, na čem teď pracujeme, je opět zvýšit výkonnost vozu a opět začít bodovat. Uvidíme, kam nás to dovede. Zbývá 16 závodů, to je maraton!" věří Hülkenberg ve zlepšení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.