Nico Hülkenberg hovoří o horší konkurenceschopnosti Force Indie. Podle něj za ní může smůl a to, že je během zimy někteří soupeři předstihli ve vývoji. V aerodynamickém tunelu se jí ale daří, proto očekává, že se výkonnostně dostanou zpět.
Německý pilot si dojel v úvodním závodu v Melbourne pro 6 bodů díky sedmému místu, poté ale konkurenceschopnost Force Indie postupně klesá. Úspěšnější je jeho týmový kolega Sergio Pérez, jenž skóroval dvakrát, a má tak o dva body více, Force Indii nicméně patří mezi konstruktéry až sedmá příčka, zatímco loni skončila pátá - před ní se dostalo Toro Rosso i nováček Haas a pomalu se na ní dotahuje i McLaren.
Čím to je? "Dvě věci můžou za to, že nejsme tak konkurenceschopní a rychlí, jak jsme si mysleli. Za prvé, podle mého odhadu jsme během zimy byli předstiženi ve vývoji. A za druhé, neměli jsme štěstí v závodech, jako byla Čína, Bahrajn a Rusko. Pár smolných incidentů, načasování nebylo zcela správné - a jste tam, kde jste," hodnotí Hülkenberg.
Do Barcelony minulý víkend přivezla indická stáj spoustu nových dílů, nechtěla však o nich hovořit tak, že postavili B-vůz. Doufá ale, že ji novinky pomohou se opět dostat výše.
"Samozřejmě, že hodně doufáme a od tohoto balíku hodně očekáváme. Zabere to čas, než plně pochopíme, co tady máme - a co z nových dílů a součástí dlouhodobě implementujeme. Myslím, že v příštích několik závodech budeme chytřejší," pokračuje Hülkenberg.
"V aerodynamickém tunelu jsme už našli ve voze více výkonnosti, kterou nasadíme později během roku. Nestojíme tedy na místě. Sezóna je stále ještě mladá a vy si nemůžete dovolit nechat to tak, jak to je.
Abych byl upřímný, tak to, jak si stojíme v šampionátu konstruktérů, opravdu nepatří do mého pracovního programu. Všechno to, na čem teď pracujeme, je opět zvýšit výkonnost vozu a opět začít bodovat. Uvidíme, kam nás to dovede. Zbývá 16 závodů, to je maraton!" věří Hülkenberg ve zlepšení.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?