Testovací pilot Williamsu Alex Lynn po včerejší jízdě v Barceloně přiznal, že na to nesměl moc tlačit s upraveným balíkem pro simulaci vyššího přítlaku pro rok 2017.
Williams včera v Barceloně překvapil radikálním předním i zadním křídlem, s nimiž chtěl vyhodnotit vyšší úrovně přítlaku, které očekává příští rok. Lynn ale prozradil, že se mu těžké hodnotí skutečný dopad upraveného balíku, protože mu tým nedovolil jezdit naplno.
"Vlastně jsem na to tak tvrdě netlačil. Nesměl jsem. Myslím, že možná toho zítra uvidíte od Felipeho [Massy] trochu více, proto bude lepší se zeptat jej. Byla to trochu škoda, protože to vypadalo, že by to mohlo poskytnout dobrý přítlak. Ale nemohl jsem s tím toho moc předvést," hodnotí rozpačitě Lynn.
Uvědomuje si, že křídla, s nimiž jezdil, nesplňují současné technické předpisy: "Bylo by to příjemné, kdyby byla legální. Vypadá to jako něco z 90. let. Tým zkouší věci pro budoucnost a to, jaký z nich plyne přínos. Jezdili jsme na měkkých pneumatikách, mohl jsem na to tlačit ale pouze v třetím sektoru, jen pro vyzkoušení simulace pomalé rychlosti."
Úterý zakončil na devátém místě poté, co s upraveným Williamsem FW38 urazil 86 kol: "Myslím, že toho dokážu mnohem více, než jen ujet spoustu kol na této trati s vozem F1, obzvlášť když toho na voze zkoušíte hodně. Snad jsme před nadcházejícími závody dosáhli slušného pokroku - to bylo to hlavní, na co jsme se soustředili."
"A pokud jde o mě, šlo o další den ve voze Formule 1, takže to bylo opravdu cenné. Připadalo mi to mnohem jednodušší, než při mé poslední jízdě. Možná, že to je dalším rokem zkušeností s výkonnějšími vozy, ale cítil jsem, že je to mnohem snadnější," dodává Lynn.
Anyone got the feeling they’ve seen our testing rear wing somewhere before? Way ahead of its time... #F1Testing pic.twitter.com/0iHIy21R8a
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 18, 2016
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.