Testovací pilot Williamsu Alex Lynn po včerejší jízdě v Barceloně přiznal, že na to nesměl moc tlačit s upraveným balíkem pro simulaci vyššího přítlaku pro rok 2017.
Williams včera v Barceloně překvapil radikálním předním i zadním křídlem, s nimiž chtěl vyhodnotit vyšší úrovně přítlaku, které očekává příští rok. Lynn ale prozradil, že se mu těžké hodnotí skutečný dopad upraveného balíku, protože mu tým nedovolil jezdit naplno.
"Vlastně jsem na to tak tvrdě netlačil. Nesměl jsem. Myslím, že možná toho zítra uvidíte od Felipeho [Massy] trochu více, proto bude lepší se zeptat jej. Byla to trochu škoda, protože to vypadalo, že by to mohlo poskytnout dobrý přítlak. Ale nemohl jsem s tím toho moc předvést," hodnotí rozpačitě Lynn.
Uvědomuje si, že křídla, s nimiž jezdil, nesplňují současné technické předpisy: "Bylo by to příjemné, kdyby byla legální. Vypadá to jako něco z 90. let. Tým zkouší věci pro budoucnost a to, jaký z nich plyne přínos. Jezdili jsme na měkkých pneumatikách, mohl jsem na to tlačit ale pouze v třetím sektoru, jen pro vyzkoušení simulace pomalé rychlosti."
Úterý zakončil na devátém místě poté, co s upraveným Williamsem FW38 urazil 86 kol: "Myslím, že toho dokážu mnohem více, než jen ujet spoustu kol na této trati s vozem F1, obzvlášť když toho na voze zkoušíte hodně. Snad jsme před nadcházejícími závody dosáhli slušného pokroku - to bylo to hlavní, na co jsme se soustředili."
"A pokud jde o mě, šlo o další den ve voze Formule 1, takže to bylo opravdu cenné. Připadalo mi to mnohem jednodušší, než při mé poslední jízdě. Možná, že to je dalším rokem zkušeností s výkonnějšími vozy, ale cítil jsem, že je to mnohem snadnější," dodává Lynn.
Anyone got the feeling they’ve seen our testing rear wing somewhere before? Way ahead of its time... #F1Testing pic.twitter.com/0iHIy21R8a
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 18, 2016Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.