Testovací pilot Williamsu Alex Lynn po včerejší jízdě v Barceloně přiznal, že na to nesměl moc tlačit s upraveným balíkem pro simulaci vyššího přítlaku pro rok 2017.
Williams včera v Barceloně překvapil radikálním předním i zadním křídlem, s nimiž chtěl vyhodnotit vyšší úrovně přítlaku, které očekává příští rok. Lynn ale prozradil, že se mu těžké hodnotí skutečný dopad upraveného balíku, protože mu tým nedovolil jezdit naplno.
"Vlastně jsem na to tak tvrdě netlačil. Nesměl jsem. Myslím, že možná toho zítra uvidíte od Felipeho [Massy] trochu více, proto bude lepší se zeptat jej. Byla to trochu škoda, protože to vypadalo, že by to mohlo poskytnout dobrý přítlak. Ale nemohl jsem s tím toho moc předvést," hodnotí rozpačitě Lynn.
Uvědomuje si, že křídla, s nimiž jezdil, nesplňují současné technické předpisy: "Bylo by to příjemné, kdyby byla legální. Vypadá to jako něco z 90. let. Tým zkouší věci pro budoucnost a to, jaký z nich plyne přínos. Jezdili jsme na měkkých pneumatikách, mohl jsem na to tlačit ale pouze v třetím sektoru, jen pro vyzkoušení simulace pomalé rychlosti."
Úterý zakončil na devátém místě poté, co s upraveným Williamsem FW38 urazil 86 kol: "Myslím, že toho dokážu mnohem více, než jen ujet spoustu kol na této trati s vozem F1, obzvlášť když toho na voze zkoušíte hodně. Snad jsme před nadcházejícími závody dosáhli slušného pokroku - to bylo to hlavní, na co jsme se soustředili."
"A pokud jde o mě, šlo o další den ve voze Formule 1, takže to bylo opravdu cenné. Připadalo mi to mnohem jednodušší, než při mé poslední jízdě. Možná, že to je dalším rokem zkušeností s výkonnějšími vozy, ale cítil jsem, že je to mnohem snadnější," dodává Lynn.
Anyone got the feeling they’ve seen our testing rear wing somewhere before? Way ahead of its time... #F1Testing pic.twitter.com/0iHIy21R8a
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 18, 2016Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.