Honda si hodlá během dvoudenního testování ve Španělsku vyzkoušet některá vylepšení řídicího systému své pohonné jednotky, ale žádné větší hardwarové změny. Novou pohonnou jednotku a palivo již má připravenou, teď s McLarenem přemýšlí, kdy ji nasadit.
Přestože žádné větší změny v Katalánsku testovat nebude, její záměr nasadit několik výraznějších vylepšení místo drobných změn během sezóny se nemění. Hondě zbývá 14 žetonů, které může letos utratit, a zřejmě tak učiní v Kanadě a v Belgii. Definitivní rozhodnutí dle jejich zástupců ale ještě nepadlo.
"Ještě jsme se nerozhodli. Vyvíjíme neustále, a pokud bychom se nestarali o žetony, pak bychom byli na vylepšení připraveni. Musíme ale rozhodnout o taktice, v které velké ceně vylepšení nasadíme, což teď nedokážu říct. Nemáme žádný konkrétní plán," vysvětluje pro Motorsport Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Dnes a zítra budou týmy v Barceloně testovat Jenson Button a Stoffel Vandoorne, co nového má pro ně japonský výrobce motorů připraveno? "Žádná velká hardwarová vylepšení, máme tam ale nějaké řídicí položky," odpovídá stručně Hasegawa.
Nasazení vylepšení je třeba s potřebou Fernanda Alonsa a Jensona Buttona přejít na nový motor, proto se hovoří o Kanadě. Ta přijde na řadu po Monaku, kde se bude závodit příští víkend. Jak jsme vás již dříve informovali, ExxonMobile pro ní připravuje nové palivo (viz zde).
"Na vylepšení paliva nepotřebujeme žádné žetony. Kdykoliv je připraveno, tak společně s ním musíme změnit mapování. Proto je to rozumné a efektivní načasovat společně s ním také vylepšení [motoru]," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.
U Alonsa, který zaznamenal se svým motorem v neděli v Barceloně problém, kvůli němuž odstoupil, by nasazení vylepšení mohlo přijít dříve: "Ještě jsme nerozhodli, kdy přivezeme nový motor, ale nejprve musíme zkontrolovat ten Fernandův, zda je OK pro Monako."
"Myslíme si ale, že je v pořádku. Šlo o nečekané přepnutí módu, což vyplo motor. Neznáme příčinu, která to způsobila, ale myslíme si, že motor samotný je množné v příštím závodě využít. Potřebujeme to ale prověřit," dodává Hasegawa.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.