Honda si hodlá během dvoudenního testování ve Španělsku vyzkoušet některá vylepšení řídicího systému své pohonné jednotky, ale žádné větší hardwarové změny. Novou pohonnou jednotku a palivo již má připravenou, teď s McLarenem přemýšlí, kdy ji nasadit.
Přestože žádné větší změny v Katalánsku testovat nebude, její záměr nasadit několik výraznějších vylepšení místo drobných změn během sezóny se nemění. Hondě zbývá 14 žetonů, které může letos utratit, a zřejmě tak učiní v Kanadě a v Belgii. Definitivní rozhodnutí dle jejich zástupců ale ještě nepadlo.
"Ještě jsme se nerozhodli. Vyvíjíme neustále, a pokud bychom se nestarali o žetony, pak bychom byli na vylepšení připraveni. Musíme ale rozhodnout o taktice, v které velké ceně vylepšení nasadíme, což teď nedokážu říct. Nemáme žádný konkrétní plán," vysvětluje pro Motorsport Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy.
Dnes a zítra budou týmy v Barceloně testovat Jenson Button a Stoffel Vandoorne, co nového má pro ně japonský výrobce motorů připraveno? "Žádná velká hardwarová vylepšení, máme tam ale nějaké řídicí položky," odpovídá stručně Hasegawa.
Nasazení vylepšení je třeba s potřebou Fernanda Alonsa a Jensona Buttona přejít na nový motor, proto se hovoří o Kanadě. Ta přijde na řadu po Monaku, kde se bude závodit příští víkend. Jak jsme vás již dříve informovali, ExxonMobile pro ní připravuje nové palivo (viz zde).
"Na vylepšení paliva nepotřebujeme žádné žetony. Kdykoliv je připraveno, tak společně s ním musíme změnit mapování. Proto je to rozumné a efektivní načasovat společně s ním také vylepšení [motoru]," vysvětluje sportovní ředitel Hondy.
U Alonsa, který zaznamenal se svým motorem v neděli v Barceloně problém, kvůli němuž odstoupil, by nasazení vylepšení mohlo přijít dříve: "Ještě jsme nerozhodli, kdy přivezeme nový motor, ale nejprve musíme zkontrolovat ten Fernandův, zda je OK pro Monako."
"Myslíme si ale, že je v pořádku. Šlo o nečekané přepnutí módu, což vyplo motor. Neznáme příčinu, která to způsobila, ale myslíme si, že motor samotný je množné v příštím závodě využít. Potřebujeme to ale prověřit," dodává Hasegawa.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.