Dnes začíná v Barceloně dvoudenní testování týmů F1. Ferrari už přišlo na to, proč neočekávaně poklesla jejich výkonnost během sobotní kvalifikace, domněnky inženýrů potvrdí v úterý na dráze Sebastian Vettel.
Scuderia nedokázala využít odpadnutí Mercedesu, jejichž piloti spolu kolidovali na začátku Velké ceny Španělska zejména kvůli nepodařené kvalifikaci. Po ní startovaly až ze třetí řady poté, co jí předčily oba Red Bully. Problémem bylo, že nedokázala řádně provozovat pneumatiky, v závodě se pak trápila na středně-tvrdé směsi.
"Obtíže, které jsme viděli v kvalifikaci, musí být vyřešeny před vším ostatním," burcuje šéf týmu Maurizio Arrivabene. "Inženýři přišli na to, co se pokazilo. Nezbytné kontroly provedou během úterního testu a já doufám, že našli rychlé řešení."
"Nejde o problém, který se objevil tento víkend, už se totiž chvíli táhne. Na některých tratích byl vidět více, na jiných méně. Musí však být vyřešen," upozorňuje šéf stáje z Maranella, který lituje nedělní nevyužité šance, když oba jeho rudé vozy dojely až za Red Bullem Maxe Verstappena.
"Šlo o zmařenou příležitost. Dva Mercedesy skončily mimo, a my jsme toho nevyužili. Pokud se mě zeptáte proč, tak víme, že hlavním důvodem, proč jsme nevyhráli, bylo to, že jsme v kvalifikaci nebyli dostatečně rychlí," pokračuje Arrivabene.
"Pokud bychom měli lepší startovní pozici, pak si myslím, že by tam šance byla. Jen se podívejte na časy na kolo v závodě: byli jsme rychlejší než Red Bully. Musím jim ale složit poklonu, i Maxovi Verstappenovi za jeho skvělý závod. Opravdu ukázal, že je velmi vyspělým jezdcem," dodává Arrivabene.
Ve úterý a ve středu v Barceloně proběhne první sezónní testování - první den se za volant posadí Vettel, druhý mladík Antonio Fuoco.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.