Dnes začíná v Barceloně dvoudenní testování týmů F1. Ferrari už přišlo na to, proč neočekávaně poklesla jejich výkonnost během sobotní kvalifikace, domněnky inženýrů potvrdí v úterý na dráze Sebastian Vettel.
Scuderia nedokázala využít odpadnutí Mercedesu, jejichž piloti spolu kolidovali na začátku Velké ceny Španělska zejména kvůli nepodařené kvalifikaci. Po ní startovaly až ze třetí řady poté, co jí předčily oba Red Bully. Problémem bylo, že nedokázala řádně provozovat pneumatiky, v závodě se pak trápila na středně-tvrdé směsi.
"Obtíže, které jsme viděli v kvalifikaci, musí být vyřešeny před vším ostatním," burcuje šéf týmu Maurizio Arrivabene. "Inženýři přišli na to, co se pokazilo. Nezbytné kontroly provedou během úterního testu a já doufám, že našli rychlé řešení."
"Nejde o problém, který se objevil tento víkend, už se totiž chvíli táhne. Na některých tratích byl vidět více, na jiných méně. Musí však být vyřešen," upozorňuje šéf stáje z Maranella, který lituje nedělní nevyužité šance, když oba jeho rudé vozy dojely až za Red Bullem Maxe Verstappena.
"Šlo o zmařenou příležitost. Dva Mercedesy skončily mimo, a my jsme toho nevyužili. Pokud se mě zeptáte proč, tak víme, že hlavním důvodem, proč jsme nevyhráli, bylo to, že jsme v kvalifikaci nebyli dostatečně rychlí," pokračuje Arrivabene.
"Pokud bychom měli lepší startovní pozici, pak si myslím, že by tam šance byla. Jen se podívejte na časy na kolo v závodě: byli jsme rychlejší než Red Bully. Musím jim ale složit poklonu, i Maxovi Verstappenovi za jeho skvělý závod. Opravdu ukázal, že je velmi vyspělým jezdcem," dodává Arrivabene.
Ve úterý a ve středu v Barceloně proběhne první sezónní testování - první den se za volant posadí Vettel, druhý mladík Antonio Fuoco.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.