Sebastian Vettel se podivoval nad výkyvy svého týmu ve Španělsku. Na měkkých pneumatikách podle něj bylo Ferrari o půl sekundy rychlejší než Red Bull, na středně-tvrdých se ale trápilo. Proč, to budou muset prozkoumat.
Ferrari se v sobotu překvapivě kvalifikovalo až do třetí řady za Red Bully, po vzájemné kolizi Mercedesů ale cítili velkou šanci na vítězství ve Velké ceně Španělska. To nakonec vybojoval Max Verstappen a na rudé vozy zbylo až druhé a třetí místo. V čem byl problém?
"Při vší upřímnosti, v prvním kole jsem se cítil opravdu dobře, a pak si myslím, že jsme se na středně-tvrdé směsi trápili. Podle mě šlo po celé odpoledne pro nás o pomalejší pneumatiky," hodnotí vývoj závodu bronzový Vettel.
"Myslím, že jsem to řekl do rádia, možná to bylo vysíláno, nevím. Ale myslím si, že jsme férově byli na měkkých rychlejší než Red Bull, přibližně o půl sekundy. A pak jsme na středně-tvrdých měli asi stejné tempo. Nebylo to dost, abychom z toho něco vytvořili, jak jste mohli vidět již ve druhém stintu," pokračuje pilot Ferrari.
"Přibližoval jsem se, ale Maxe jsem opravdu nebyl schopen dostat pod skutečný tlak. Jo. Takže to v tu chvíli bylo těžké. Pak jsme se zkusili vydat odlišným směrem s třízastávkovou strategií," říká Vettel, který pro třetí krátký stint o osmi kolech znovu nazul měkké pneumatiky a při dalších zastávkách se dostal před Ricciarda.
"Na měkkých pneumatikách po nepříliš úspěšné zastávce jsem byl znovu schopný se dotáhnout, rychle snížit ztrátu na Daniela - řekl bych, že o půl sekundy na kolo. Ale celkově byl rozdíl na středně-tvrdých, které nám dnes moc nefungovaly. Přitom jsme na nich v závodě strávili nejvíce času, takže... jo, jde o něco, co musíme pochopit a poučit se," dodává Vettel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.