Sebastian Vettel se podivoval nad výkyvy svého týmu ve Španělsku. Na měkkých pneumatikách podle něj bylo Ferrari o půl sekundy rychlejší než Red Bull, na středně-tvrdých se ale trápilo. Proč, to budou muset prozkoumat.
Ferrari se v sobotu překvapivě kvalifikovalo až do třetí řady za Red Bully, po vzájemné kolizi Mercedesů ale cítili velkou šanci na vítězství ve Velké ceně Španělska. To nakonec vybojoval Max Verstappen a na rudé vozy zbylo až druhé a třetí místo. V čem byl problém?
"Při vší upřímnosti, v prvním kole jsem se cítil opravdu dobře, a pak si myslím, že jsme se na středně-tvrdé směsi trápili. Podle mě šlo po celé odpoledne pro nás o pomalejší pneumatiky," hodnotí vývoj závodu bronzový Vettel.
"Myslím, že jsem to řekl do rádia, možná to bylo vysíláno, nevím. Ale myslím si, že jsme férově byli na měkkých rychlejší než Red Bull, přibližně o půl sekundy. A pak jsme na středně-tvrdých měli asi stejné tempo. Nebylo to dost, abychom z toho něco vytvořili, jak jste mohli vidět již ve druhém stintu," pokračuje pilot Ferrari.
"Přibližoval jsem se, ale Maxe jsem opravdu nebyl schopen dostat pod skutečný tlak. Jo. Takže to v tu chvíli bylo těžké. Pak jsme se zkusili vydat odlišným směrem s třízastávkovou strategií," říká Vettel, který pro třetí krátký stint o osmi kolech znovu nazul měkké pneumatiky a při dalších zastávkách se dostal před Ricciarda.
"Na měkkých pneumatikách po nepříliš úspěšné zastávce jsem byl znovu schopný se dotáhnout, rychle snížit ztrátu na Daniela - řekl bych, že o půl sekundy na kolo. Ale celkově byl rozdíl na středně-tvrdých, které nám dnes moc nefungovaly. Přitom jsme na nich v závodě strávili nejvíce času, takže... jo, jde o něco, co musíme pochopit a poučit se," dodává Vettel.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.