Velká cena Španělska se nevyznačovala jen vítězstvím Maxe Verstappena, ale i kolizí obou mercedesů, která toto vítězství umožnila. Co přesně k ní vedlo?
Díky SkySports je už nyní známo, co přesně vedlo k tomu, že oba Mercedesy kolidovaly. Na startu je vše jasné, oba mercedesy měly velmi podobnou rychlost, ale Rosberg se pověsil do závěsu za Hamiltona, čímž získal trošku rychlosti navíc, kterou využil v první zatáčce, kde brzdil o něco později. Rosberg projel první dvě zatáčky normálně, neztratil v nich rychlost, která byla srovnatelná s tou Hamiltonovou.
Při průjezdu dlouhou třetí zatáčkou začal Hamilton na Rosberga trošku získávat a Rosbergovi začalo blikat zadní červené světlo. To znamená, že je jezdec v módu, kdy sbírá energii. Takže Rosberg nejel na plný výkon, což znamenalo, že Hamilton měl vyšší rychlost a dostal se za Rosberga. Hamilton totiž mohl bezpečně poznat, že je Rosberg v pomalejším módu motoru.
Ale i Rosberg si všiml, že má špatně nastavený mód motoru, a to právě ve třetí zatáčce. Proto v jejím průběhu začal nastavení auta měnit. Kvůli tomu ale nesledoval, co se děje v zrcátcích za ním a Hamiltona pokryl o moment později, než se Hamilton rozhodl zaútočit. Potom Hamiton musel vyjet kvůli velkému rozdílu rychlostí na trávu a na konec vyřadil Rosberga i sebe ze závodu.
Tato situace nejspíše nastala z důvodu omezení komunikace mezi jezdcem a inženýry na boxové zídce. Normálně inženýr jezdci připomene všechny úkony, které musí před startem udělat, ale nyní si jezdci musí vše pamatovat a Rosbergovi na toto nastavení na startu nejspíše zapomněl.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.