Rob Fernley, šéf týmu Force India, sice věří tomu, že vůz VJM09 více sedí stylu Sergia Péreze, nicméně i tak čeká od svého druhého jezdce, Nica Hülkenberga, lepší výkony.
V kvalifikaci na VC Španělska byl Nico Hülkenberg opět pomalejší než Sergio Pérez - duel vyznívá v poměru 4:1 poměrně jasně ve prospěch Mexičana. Navrch měl Pérez i v Rusku. Přitom sezona pro Hülkenberga nezačala špatně - v Melbourne obsadil sedmé místo a na svém kontě má 6 bodů. Jenže pak už vyšel bodově naprázdno.
Force India přivezla do Španělska spoustu nových dílů a chtěla úspěšně vstoupit do evropské části sezony. Po sobotní kvalifikaci Rob Fernley prohlásil: "'Checo' odvádí momentálně fantastickou práci, Nico by mohl ukázat snad trošku víc." Přitom v Q1 byl ještě Hülkenberg výrazně rychlejší, ale v Q2 mu chyběla desetina.
Podle Fernleyho patří jeho jezdci mezi "světovou třídu. Auto a pneumatiky zřejmě sedí více jízdnímu stylu Checa. Snad se nám to podaří zoptimalizovat a Nico bude opět silnější." Hülkenberg zatím v Barceloně nenašel s novými díly správné vyvážení.
"Novinky nás obecně posunuly o krok vpřed, ať už jde o rychlost nebo vyvážení. Já se ale ve voze ještě necítím moc dobře. A zítra ale pojedeme s tímto balíkem delší výjezdy, takže uvidíme. Střed pole je hodně vyrovnaný, budeme zítra tlačit na body. Ale musí všechno vyjít," nehází flintu do žita Nico Hülkenberg.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.