Max Verstappen si teď užívá u Red Bullu období hájení - nikdo od něj nečeká zázraky. Niki Lauda má za to, že Red Bull má teď stejně silnou dvojici pilotů, jakou disponuje tovární tým Mercedes.
Očekávání Red Bullu od Maxe Verstappena jsou sice vysoká, ale minimálně v úvodu si 18 letý Nizozemec může užívát hájení: "Měl by se v klidu připravit. Nemusí Ricciarda bezpodmínečně porážet. Ale musí s ním jezdit na podobné úrovni. To je pro nás jako tým důležité," řekl Helmut Marko pro 'ORF'.
Riziko, že by povýšení mladého pilota přišlo moc brzy a že by nemusel ustát tlak velkého a opravdu top týmu, Helmut Marko odmítá: "Ještě si vzpomínám, co všechno jsme museli poslouchat, když jsme jej jako 17 letého vzali do F1. Pak přišla slova chvály - tři ze čtyř ocenění FIA vloni získal Verstappen."
"Kdybychom nevěděli, jak moc mentálně silný je a jaké má kvality, tak bychom tuto změnu neudělali. Dlouhodobě musí tento tlak zvládnout a vydržet. Bude jednou mistr světa, to Vám říkám. Teď má možnost nám ukázat, čeho je opravdu schopný."
Podle Helmutova krajana, Nikiho Laudy, Red Bull "udělal správné rozhodnutí. Helmut využil příležitost, aby mohl svého Verstappena, který přišel do F1 v 17 letech, otestovat. Využil těch dvou nehod, aby vyměnil dva jezdce". Podle Rakušana tedy nehody v Soči byly pouze poslední kapkou. Poté už džbán přetekl...
"Teď bude třeba sledovat, jak se Verstappen přiblíží Ricciardovi. Pokud se mu to povede a Verstappen splní všechny svoje velké plány, pak mám obavy, má Marko stejně silnou jezdeckou sestavu pro rok 2017 jako my v Mercedesu s Nicem a Lewisem. Vydal se riskantní cestou, ale během závodů se ukáže, že to byla správná cesta."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.