Prodloužení smlouvy mezi Red Bullem a Renaultem se zdá být už jen formalitou - Francouzi tuto smlouvu oficiálně oznámili FIA.
Stará láska nerezaví - to očividně platí také v F1. Poté, co Red Bull a Renault v roce 2015 už oficiálně oznámili ukončení své spolupráce, se nakonec rozhodli (hlavně kvůli absenci jiné možnosti pro Red Bull) pokračovat ve společném partnerství ještě další rok. Kompromisním řešením je, že agregáty Renaultu v zádi letošních Red Bullů RB12 nesou označení TAG Heuer. Francouzi mají za toto partnerství dostat až 28 milionů EUR za tento rok.
Teď to ale vypadá, že Renault a Red Bull budou spolupracovat také v roce 2017. Francouzi FIA informovali o tom, že by chtěli Red Bullu agregáty dodávat i příští rok. Napjaté vzahy z loňska mezi těmito dvěma firmami (tedy hlavně zástupci Red Bull bývali hodně naštvaní) se zdají být zapomenuty. FIA chce totiž od všech výrobců motorů do 15. května vědět, které týmy jsou u nich pro rok 2017 pod smlouvou anebo od nich minimálně mají na stole nabídku. Důvodem je, že pokud by nějaký tým do tohoto data neměl žádnou nabídku, tak by FIA zasáhla. V krajním případě by FIA mohla nějakého výrobce motorů i donutit k tomu, aby zásoboval svými produkty nějaký tým, pokud by se tomuto týmu nepodařilo s nikým domluvit tradiční cestou.
Toto pravidlo bylo zavedeno v reakci na loňský rok, kdy byly Red Bull a Toro Rosso dlouho bez smlouvy na motory pro letošní sezonu. V letošním roce už by jim po zásahu FIA musel dodávat výrobce motorů s nejmenším počtem zákazníků. Jak se ale zdá, tak letos tato možnost zůstane pouze teoretickou, protože domluva mezi Red Bullem a Renaultem se zdá být až na cenu vyřešená.
"Vždycky jsme říkali, že mosty k Red Bullu nejsou spáleny. Z pohledu výrobce motorů jsme otevření tomu, abychom naši spolupráci prodloužili," říká sportovní šéf Renaultu, Cyril Abiteboul. Také býci se zdají být obnovení kooperace nakloněni, už kvůli tomu, že agregáty Renault od loňska udělaly velký pokrok. Také pro Renault by nedávalo smysl, aby nedodávali více týmům. "Část úspěchu Mercedesu je také založena na portfoliu partnerů, respektive zákazníků v paddocku. Nemůžete pracovat izolovaně. Red Bull je ve Formuli 1 mocnou silou. Máme dostatečné důvody pro to, abychom s nimi pokračovali. Dává to smysl."
Je samozřejmě jasné, že data posbíraná u Red Bullu by mohla Renaultu pomoci v dalším vývoji pohonné jednotky. Bez Red Bullu by se museli spoléhat pouze na data ze svého továrního týmu, což je samozřejmě málo, vždyť Mercedes kromě svého továrního týmu najdeme v útrobách monopostů dalších tří zákaznických stájí. Také Ferrari dodává třem externím zákazníkům, ačkoliv k Toro Rosso putují jen rok staré jednotky. Jen u McLarenu-Hondy spoléhají exklusivně sami na sebe.
"Pokud jsou spokojení a produkt je konkurenceschopný, pak nemáme žádný důvod ukončovat spolupráci. Doufám, že jsou přesvědčeni o tom, že máme možnost jim nabídnout konkurenceschopný produkt," pokračuje Abiteboul. Dalším významným datem je 1. červen, do kdy by měla být všechna prodloužení smluv týkajících se pohonných jednotek oficiálně oznámena.
"Víme, co Red Bull očekává. Chtějí konkurenceschopný produkt," dodává Abiteboul. Důležitý by měl být pro obě strany nadcházející test v Barceloně příští týden. Na tom by totiž měl Renault předvést další vývojový krok své pohonné jednotky. Přepracovaná jednotka by měla přinášet 30 - 35 koní navíc. To by mohlo být v případných jednáních důležitým argumentem.
Také Abiteboul mluví o nadcházejícím testu jako o "velmi důležitém". Závodního debutu nových motorů bychom se měli dočkat v Kanadě v půli června. "Mezi lety 2016 a 2017 se na pravidlech týkajících se motorů nic nezmění. Všechny změny, které přinesla sezona 2016, jsou tedy dobré také pro rok 2017. Doufáme, že bychom mohli stáhnout část ztráty [na Mercedes a Ferrari]."
A co bude v příští sezoně s Toro Rosso, které v roce 2015 také používalo agregáty Renaultu a letos vzalo za vděk rok starými pohonnými jednotkami od Ferrari? Dokázal by si Francouz představit návrat Toro Rosso k jejich firmě? "Jsou u Ferrari a myslím, že jsou s jejich produktem spokojení. Pokud by byl ze strany Red Bullu zájem vyrovnat oba týmy po technologické stránce, tak bych se na to rád podíval," zakončil nadějně Abiteboul. V nadcházejících dnech bude ale určitě tématem č. 1 pro Renault prodloužení smlouvy s Red Bullem.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.