Lewis Hamilton dostane ve Španělsku jako první ze všech pilotů jezdících s pohonnými jednotkami Mercedes přepracovaný a vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Není si ale jistý tím, že byl problém vyřešen.
Úřadující mistr světa narazil dvakrát na téměř stejný problém se svým MGU-H v kvalifikaci v Číně a v Rusku, což narušilo jeho šance na zdolání týmového kolegy Nica Rosberga, jenž zatím vyhrál všechny letošní velké ceny.
Mercedes provedl podrobnou analýzu selhání a ve snaze snížit riziko opětovných problémů upravil konstrukci MGU-H tak, aby k nim již nedocházelo. Hamilton dostane nové řešení pro páteční tréninky. Půjde už ale už o letošní čtvrtý díl. Pravidla umožňují během sezóny pouze pět dílů, za každý další už pak přicházejí na roštu penalizace.
Hamilton si ale není jistý tím, že se spolehlivost zlepší: "Tým vysvětlil problémy, které máme, a úsilí, které vynaložil na jejich řešení. Snad se to tento víkend spraví, ale nemusí tomu tak být. Je to takové, jaké to je - nemá cenu si dělat starosti. Mám méně motorů než Nico, musím zkrátka zvládnout, co se dá, s tím, co mám."
Rosberg se o víkendu, kdy nás čeká pátý z 21 závodů, přidrží původního MGU-H a turba, které u něj vydržely více kilometrů než u Hamiltona. Tým věří, že tím neriskuje a že se u něj neobjeví podobné problémy jako u jeho týmového kolegy. Ve Španělsku však Nico přejde na svůj druhý motor s vnitřním spalováním (ICE) a motorgenerátor kinetické energie (MGU-K).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.