Lewis Hamilton dostane ve Španělsku jako první ze všech pilotů jezdících s pohonnými jednotkami Mercedes přepracovaný a vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Není si ale jistý tím, že byl problém vyřešen.
Úřadující mistr světa narazil dvakrát na téměř stejný problém se svým MGU-H v kvalifikaci v Číně a v Rusku, což narušilo jeho šance na zdolání týmového kolegy Nica Rosberga, jenž zatím vyhrál všechny letošní velké ceny.
Mercedes provedl podrobnou analýzu selhání a ve snaze snížit riziko opětovných problémů upravil konstrukci MGU-H tak, aby k nim již nedocházelo. Hamilton dostane nové řešení pro páteční tréninky. Půjde už ale už o letošní čtvrtý díl. Pravidla umožňují během sezóny pouze pět dílů, za každý další už pak přicházejí na roštu penalizace.
Hamilton si ale není jistý tím, že se spolehlivost zlepší: "Tým vysvětlil problémy, které máme, a úsilí, které vynaložil na jejich řešení. Snad se to tento víkend spraví, ale nemusí tomu tak být. Je to takové, jaké to je - nemá cenu si dělat starosti. Mám méně motorů než Nico, musím zkrátka zvládnout, co se dá, s tím, co mám."
Rosberg se o víkendu, kdy nás čeká pátý z 21 závodů, přidrží původního MGU-H a turba, které u něj vydržely více kilometrů než u Hamiltona. Tým věří, že tím neriskuje a že se u něj neobjeví podobné problémy jako u jeho týmového kolegy. Ve Španělsku však Nico přejde na svůj druhý motor s vnitřním spalováním (ICE) a motorgenerátor kinetické energie (MGU-K).
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.