Lewis Hamilton dostane ve Španělsku jako první ze všech pilotů jezdících s pohonnými jednotkami Mercedes přepracovaný a vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Není si ale jistý tím, že byl problém vyřešen.
Úřadující mistr světa narazil dvakrát na téměř stejný problém se svým MGU-H v kvalifikaci v Číně a v Rusku, což narušilo jeho šance na zdolání týmového kolegy Nica Rosberga, jenž zatím vyhrál všechny letošní velké ceny.
Mercedes provedl podrobnou analýzu selhání a ve snaze snížit riziko opětovných problémů upravil konstrukci MGU-H tak, aby k nim již nedocházelo. Hamilton dostane nové řešení pro páteční tréninky. Půjde už ale už o letošní čtvrtý díl. Pravidla umožňují během sezóny pouze pět dílů, za každý další už pak přicházejí na roštu penalizace.
Hamilton si ale není jistý tím, že se spolehlivost zlepší: "Tým vysvětlil problémy, které máme, a úsilí, které vynaložil na jejich řešení. Snad se to tento víkend spraví, ale nemusí tomu tak být. Je to takové, jaké to je - nemá cenu si dělat starosti. Mám méně motorů než Nico, musím zkrátka zvládnout, co se dá, s tím, co mám."
Rosberg se o víkendu, kdy nás čeká pátý z 21 závodů, přidrží původního MGU-H a turba, které u něj vydržely více kilometrů než u Hamiltona. Tým věří, že tím neriskuje a že se u něj neobjeví podobné problémy jako u jeho týmového kolegy. Ve Španělsku však Nico přejde na svůj druhý motor s vnitřním spalováním (ICE) a motorgenerátor kinetické energie (MGU-K).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.