Na dnešní tiskové konferenci poprvé novinářům čelil také Daniil Kvjat, kterého po závodě v Rusku Red Bull poslal zpět k jejich juniorskému týmu Toro Rosso. A náročné chvilky zvládl velmi slušně.
Žádné předchozí varování prý nedostal a proto jej zpráva, že se vrací zpět k Toro Rosso, překvapila. "Byl to šok, i pro mě. Ale takový je život," přiznal Daniil Kjvat své pocity. Nicméně ruský pilot dodal, že své odpovědi vždy dával na trati a bude v tom i pokračovat.
"Nemá cenu o tom diskutovat, je před námi dost práce, ale nevidím to jako propuštění, stále mám šance v Red Bullu i Toro Rosso. Už nyní mě tento tým velmi vřele přivítal. Snažím se si vzít z toho pozitiva. Když se k něčemu šéfové rozhodnou, tak to udělají," komentuje situaci Kvjat. Bude prý zajímavé sledovat, jak kdo danou situaci zvládne.
Zprávu se prý dozvěděl v Moskvě během sledování seriálu Hra o trůny. Zavolal mu poradce Red Bullu, Helmut Marko. "Mám hodně šťavnatých detailů, ale nechám si je pro sebe. Po ukončení hovoru jsem se vrátil k televizi," popsal Kvjat.
Max Verstappen to vidí jako příležitost a také prý nemá smysl příliš rozebírat rozhodnutí jejich šéfů. "Není na mě, abych hodnotil, kdo si co zaslouží, je na mě, abych odvedl co nejlepší možnou práci," uvedl.
Uvolnit atmosféru se podařilo Fernandovi Alonsovi. "Oni vyměnili piloty? Vážně?" optal se s úsměvem Lewise Hamiltona, když byl dotázán na to, co si o tomto rozhodnutí myslí. "To jsem netušil," odvětil také s úsměvem Brit.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.