Vandoorne si všímá zájmu jiných týmů, srovnává pneumatiky

Stoffel Vandoorne v Bahrajnu
Stoffel Vandoorne v Bahrajnu, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 12. května 2016 06:20
Sdílej:

Testovací pilot McLarenu Stoffel Vandoorne si všímá, že se o něj zajímají jiné týmy. Ve Wokingu však chce zůstat. Doufá, že příští rok bude mít šanci získat závodní sedačku.

Mladý Belgičan získal letos pro McLaren první bod, když v Bahrajnu zaskočil za Fernanda Alonsa zotavujícího se po havárii v Austrálii. Po úspěšném debutu pochopitelně usiluje o místo závodního pilota. Připouští ale, že o jeho služby mají zájem i jiné týmy.

"Rozhodně je tady kolem zájem, což je normální. Ale já jsem spokojený u McLarenu. Mám tady smlouvu a mým cílem je stále být příští rok na roštu s nimi," uvádí 24letý Vandoorne.

Letos závodí v japonské Super Formuli, kde při svém debutu dojel na pódiu. Jeho Dallara mu "připadá jako to nejrychlejší, co kdy v zatáčkách řídil" vzhledem k vysoké úrovni přítlaku. Jeho cílem nicméně i tak zůstává Formule 1.

"F1 je stále F1. Stále jde o vrchol motorsportu. I nadále bude vzrušující. Závodění je dobré, konkurence je také velmi vysoká - závodíte proti mistrům světa. A vždy to bylo snem působit v ní," popisuje testovací pilot McLarenu.

Srovnání pneumatik - degradace Pirelli a trvanlivosti v Super FormuliVšímá si rozdílu mezi pneumatikami v F1 a v GP2, kde záměrně rychle degradují, a jejich trvanlivostí v Super Formuli: "Pneumatiky jsou velmi odlišné od těch, které máme v F1. S pneumatikami Pirelli je závodění rozhodně velmi vzrušující, vždy máte spoustu předjíždění, snadněji můžete následovat auto před sebou. Degradace je toho součástí a určitě přispěla k předjíždění na různých okruzích.

V Japonsku je závodění také vzrušující, není ale tolik předjíždění, velmi těžce se jezdí za sebou - zřejmě proto, že rychlosti v zatáčkách jsou velmi vysoké. Je to jiné, je to velmi těžké srovnávat. Věc se má tak, že my na to rádi tlačíme, celou dobu bychom chtěli jezdit naplno. To je první instinkt kteréhokoliv jezdce - jezdit tak rychle, jak chceme. Rozhodně si to užívám. Byl to zvláštní pocit po dvou letech v GP2 konečně jezdit od 1. kola do konce naplno," srovnává Vandoorne.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.