Testovací pilot McLarenu Stoffel Vandoorne si všímá, že se o něj zajímají jiné týmy. Ve Wokingu však chce zůstat. Doufá, že příští rok bude mít šanci získat závodní sedačku.
Mladý Belgičan získal letos pro McLaren první bod, když v Bahrajnu zaskočil za Fernanda Alonsa zotavujícího se po havárii v Austrálii. Po úspěšném debutu pochopitelně usiluje o místo závodního pilota. Připouští ale, že o jeho služby mají zájem i jiné týmy.
"Rozhodně je tady kolem zájem, což je normální. Ale já jsem spokojený u McLarenu. Mám tady smlouvu a mým cílem je stále být příští rok na roštu s nimi," uvádí 24letý Vandoorne.
Letos závodí v japonské Super Formuli, kde při svém debutu dojel na pódiu. Jeho Dallara mu "připadá jako to nejrychlejší, co kdy v zatáčkách řídil" vzhledem k vysoké úrovni přítlaku. Jeho cílem nicméně i tak zůstává Formule 1.
"F1 je stále F1. Stále jde o vrchol motorsportu. I nadále bude vzrušující. Závodění je dobré, konkurence je také velmi vysoká - závodíte proti mistrům světa. A vždy to bylo snem působit v ní," popisuje testovací pilot McLarenu.
Srovnání pneumatik - degradace Pirelli a trvanlivosti v Super FormuliVšímá si rozdílu mezi pneumatikami v F1 a v GP2, kde záměrně rychle degradují, a jejich trvanlivostí v Super Formuli: "Pneumatiky jsou velmi odlišné od těch, které máme v F1. S pneumatikami Pirelli je závodění rozhodně velmi vzrušující, vždy máte spoustu předjíždění, snadněji můžete následovat auto před sebou. Degradace je toho součástí a určitě přispěla k předjíždění na různých okruzích.
V Japonsku je závodění také vzrušující, není ale tolik předjíždění, velmi těžce se jezdí za sebou - zřejmě proto, že rychlosti v zatáčkách jsou velmi vysoké. Je to jiné, je to velmi těžké srovnávat. Věc se má tak, že my na to rádi tlačíme, celou dobu bychom chtěli jezdit naplno. To je první instinkt kteréhokoliv jezdce - jezdit tak rychle, jak chceme. Rozhodně si to užívám. Byl to zvláštní pocit po dvou letech v GP2 konečně jezdit od 1. kola do konce naplno," srovnává Vandoorne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.