Testovací pilot McLarenu Stoffel Vandoorne si všímá, že se o něj zajímají jiné týmy. Ve Wokingu však chce zůstat. Doufá, že příští rok bude mít šanci získat závodní sedačku.
Mladý Belgičan získal letos pro McLaren první bod, když v Bahrajnu zaskočil za Fernanda Alonsa zotavujícího se po havárii v Austrálii. Po úspěšném debutu pochopitelně usiluje o místo závodního pilota. Připouští ale, že o jeho služby mají zájem i jiné týmy.
"Rozhodně je tady kolem zájem, což je normální. Ale já jsem spokojený u McLarenu. Mám tady smlouvu a mým cílem je stále být příští rok na roštu s nimi," uvádí 24letý Vandoorne.
Letos závodí v japonské Super Formuli, kde při svém debutu dojel na pódiu. Jeho Dallara mu "připadá jako to nejrychlejší, co kdy v zatáčkách řídil" vzhledem k vysoké úrovni přítlaku. Jeho cílem nicméně i tak zůstává Formule 1.
"F1 je stále F1. Stále jde o vrchol motorsportu. I nadále bude vzrušující. Závodění je dobré, konkurence je také velmi vysoká - závodíte proti mistrům světa. A vždy to bylo snem působit v ní," popisuje testovací pilot McLarenu.
Srovnání pneumatik - degradace Pirelli a trvanlivosti v Super FormuliVšímá si rozdílu mezi pneumatikami v F1 a v GP2, kde záměrně rychle degradují, a jejich trvanlivostí v Super Formuli: "Pneumatiky jsou velmi odlišné od těch, které máme v F1. S pneumatikami Pirelli je závodění rozhodně velmi vzrušující, vždy máte spoustu předjíždění, snadněji můžete následovat auto před sebou. Degradace je toho součástí a určitě přispěla k předjíždění na různých okruzích.
V Japonsku je závodění také vzrušující, není ale tolik předjíždění, velmi těžce se jezdí za sebou - zřejmě proto, že rychlosti v zatáčkách jsou velmi vysoké. Je to jiné, je to velmi těžké srovnávat. Věc se má tak, že my na to rádi tlačíme, celou dobu bychom chtěli jezdit naplno. To je první instinkt kteréhokoliv jezdce - jezdit tak rychle, jak chceme. Rozhodně si to užívám. Byl to zvláštní pocit po dvou letech v GP2 konečně jezdit od 1. kola do konce naplno," srovnává Vandoorne.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.