Testovací pilot McLarenu Stoffel Vandoorne si všímá, že se o něj zajímají jiné týmy. Ve Wokingu však chce zůstat. Doufá, že příští rok bude mít šanci získat závodní sedačku.
Mladý Belgičan získal letos pro McLaren první bod, když v Bahrajnu zaskočil za Fernanda Alonsa zotavujícího se po havárii v Austrálii. Po úspěšném debutu pochopitelně usiluje o místo závodního pilota. Připouští ale, že o jeho služby mají zájem i jiné týmy.
"Rozhodně je tady kolem zájem, což je normální. Ale já jsem spokojený u McLarenu. Mám tady smlouvu a mým cílem je stále být příští rok na roštu s nimi," uvádí 24letý Vandoorne.
Letos závodí v japonské Super Formuli, kde při svém debutu dojel na pódiu. Jeho Dallara mu "připadá jako to nejrychlejší, co kdy v zatáčkách řídil" vzhledem k vysoké úrovni přítlaku. Jeho cílem nicméně i tak zůstává Formule 1.
"F1 je stále F1. Stále jde o vrchol motorsportu. I nadále bude vzrušující. Závodění je dobré, konkurence je také velmi vysoká - závodíte proti mistrům světa. A vždy to bylo snem působit v ní," popisuje testovací pilot McLarenu.
Srovnání pneumatik - degradace Pirelli a trvanlivosti v Super FormuliVšímá si rozdílu mezi pneumatikami v F1 a v GP2, kde záměrně rychle degradují, a jejich trvanlivostí v Super Formuli: "Pneumatiky jsou velmi odlišné od těch, které máme v F1. S pneumatikami Pirelli je závodění rozhodně velmi vzrušující, vždy máte spoustu předjíždění, snadněji můžete následovat auto před sebou. Degradace je toho součástí a určitě přispěla k předjíždění na různých okruzích.
V Japonsku je závodění také vzrušující, není ale tolik předjíždění, velmi těžce se jezdí za sebou - zřejmě proto, že rychlosti v zatáčkách jsou velmi vysoké. Je to jiné, je to velmi těžké srovnávat. Věc se má tak, že my na to rádi tlačíme, celou dobu bychom chtěli jezdit naplno. To je první instinkt kteréhokoliv jezdce - jezdit tak rychle, jak chceme. Rozhodně si to užívám. Byl to zvláštní pocit po dvou letech v GP2 konečně jezdit od 1. kola do konce naplno," srovnává Vandoorne.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.