Prezident Ferrari, Sergio Marchione, prohlásil, že od následujícího závodu očekává, že bude tento tým vítězit. Opravdu italská stáj může dohnat náskok Mercedesu? Mark Hughes, analytik F1, se zamýšlí nad tím, proč by se jim to teoreticky mohlo podařit.
Připouští, že v úvodu sezóny rozhodně Ferrari nepředvedlo maximum. "Pro Soči připravili agresivní strategii a využili tři žetony na úpravu motoru. I to naznačuje, že se opravdu snaží překazit další dominantní sezónu Stříbrných šípů," popisuje britský novinář pro SkySports.
Navzdory tomu však upozorňuje, že Ferrari chybělo na vedoucí kvalifikační čas Nica Rosberga 0,5 s. A během závodu Hamilton neměl žádný problém vytvořit si dostatečný náskok před Räikkönenem. Novinky tak prý příliš nepomohly. Dodává však, že to může být matoucí obrázek současné situace.
"Také Mercedes do Soči přivezl upravenou pohonnou jednotku. To tedy mohlo neutralizovat pokrok, který Ferrari udělalo. Nicméně u Ferrari si to nemyslí," uvedl. Šéf týmu Maurizio Arrivabene se nechal slyšet, že pokrok uvidíme až v Barceloně. Na okruhu v Soči totiž ztrátu na Mercedes očekávali.
A čím to bylo? Možností je povrch tamního okruhu a nedostatečná přilnavost. Závodního manažer Pirelli, Maria Isoly, k tomu uvedl: "Na tom povrchu není nic odlišného, ale jde spíš o to, že kromě velké ceny F1 se zde nejezdí, takže se stále relativně nový a během víkendu se téměř nevyvíjí," okomentoval situaci po závodě v Soči.
A když je přilnavost malá, ovlivňuje to prý více Ferrari než Mercedes. "Ferrari často ztrácí kontrolu nad přední částí auta a piloti musejí déle čekat, než opět mohou opět šlápnout na plyn. A díky jeho jezdeckému stylu to ovlivňuje ještě víc Räikkönena než Vettela."
Dodává, že reakcí je zvýšení úhlu klapek na předním přítlačném křídle, a jsou tak náchylnější než Mercedes na další změny. Pokud se totiž přilnavost zlepší, vede to k nevyváženosti zadní části auta. Nicméně v Soči byla přilnavost tak nízká, že ani změna úhlu dostatečně nepomohla.
Avšak Barcelona už může v tomto směru Ferrari sedět víc. "Díky charakteristice i povrchu je k pneumatikám agresivnější. A Ferrari věří, že to pomůže k lepšímu fungování jejich předních pneumatik a budou tak moci čelit Mercedesu. V zájmu šampionátu doufám, že mají pravdu," uzavírá.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.