Prezident Ferrari, Sergio Marchione, prohlásil, že od následujícího závodu očekává, že bude tento tým vítězit. Opravdu italská stáj může dohnat náskok Mercedesu? Mark Hughes, analytik F1, se zamýšlí nad tím, proč by se jim to teoreticky mohlo podařit.
Připouští, že v úvodu sezóny rozhodně Ferrari nepředvedlo maximum. "Pro Soči připravili agresivní strategii a využili tři žetony na úpravu motoru. I to naznačuje, že se opravdu snaží překazit další dominantní sezónu Stříbrných šípů," popisuje britský novinář pro SkySports.
Navzdory tomu však upozorňuje, že Ferrari chybělo na vedoucí kvalifikační čas Nica Rosberga 0,5 s. A během závodu Hamilton neměl žádný problém vytvořit si dostatečný náskok před Räikkönenem. Novinky tak prý příliš nepomohly. Dodává však, že to může být matoucí obrázek současné situace.
"Také Mercedes do Soči přivezl upravenou pohonnou jednotku. To tedy mohlo neutralizovat pokrok, který Ferrari udělalo. Nicméně u Ferrari si to nemyslí," uvedl. Šéf týmu Maurizio Arrivabene se nechal slyšet, že pokrok uvidíme až v Barceloně. Na okruhu v Soči totiž ztrátu na Mercedes očekávali.
A čím to bylo? Možností je povrch tamního okruhu a nedostatečná přilnavost. Závodního manažer Pirelli, Maria Isoly, k tomu uvedl: "Na tom povrchu není nic odlišného, ale jde spíš o to, že kromě velké ceny F1 se zde nejezdí, takže se stále relativně nový a během víkendu se téměř nevyvíjí," okomentoval situaci po závodě v Soči.
A když je přilnavost malá, ovlivňuje to prý více Ferrari než Mercedes. "Ferrari často ztrácí kontrolu nad přední částí auta a piloti musejí déle čekat, než opět mohou opět šlápnout na plyn. A díky jeho jezdeckému stylu to ovlivňuje ještě víc Räikkönena než Vettela."
Dodává, že reakcí je zvýšení úhlu klapek na předním přítlačném křídle, a jsou tak náchylnější než Mercedes na další změny. Pokud se totiž přilnavost zlepší, vede to k nevyváženosti zadní části auta. Nicméně v Soči byla přilnavost tak nízká, že ani změna úhlu dostatečně nepomohla.
Avšak Barcelona už může v tomto směru Ferrari sedět víc. "Díky charakteristice i povrchu je k pneumatikám agresivnější. A Ferrari věří, že to pomůže k lepšímu fungování jejich předních pneumatik a budou tak moci čelit Mercedesu. V zájmu šampionátu doufám, že mají pravdu," uzavírá.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.