Max Verstappen před svým debutem s Red Bullem přiznává, že po oznámení o přestupu z Toro Rosso na místo Daniila Kvjata před Velkou cenou Španělska tři noci nespal.
"Abych byl upřímný, tak myslím, že jsem tři noci nespal. Byl jsem velmi motivován jít rovnou k týmu, protože víte, že jde o špičkový tým, kde máte lepší šanci na zisk pódia. Když jsem se tam dostal, vlastně jsem nemohl přestat - hodně práce na simulátoru a trávení co nejvíce času s týmem," popisuje v rozhovoru pro holandskou televizi.
Nedělá si však starosti o to, že by nedokázal naplnit očekávání: "Jakmile sešlápnete plyn, tak se není čeho obávat - to je to, co musím udělat. Pokud to neuděláte, pak čekáte, že budete mimo. Musíme se ujistit, že to zvládneme. Tlak se nemění, vždy se snažíte odvést tu nejlepší práci. Jestli je to v o něco méně konkurenceschopném autě nebo v nějakém lepším, to nehraje roli."
Poté přiznává, že podobný krok od Red Bullu ještě před koncem sezóny tak trochu očekával: "No, závod celkově Red Bullu nevyšel podle plánu, takže jste pak viděli Helmuta Marka chodit kolem a vnímali jste určité rozhovory. A pomalu se to vyvíjí ve váš prospěch. Tak trochu jsme cítili, že to přijde. Jeli jsme do Rakouska a samozřejmě jsme s Helmutem Markem mluvili. Pak už se smlouva dala dohromady celkem rychle."
Přestup ale nebude zcela jednoduchý - musí se rychle seznámit s týmem i se zcela novým vozem: "V každém autě chcete odvést co nejlepší práci. Máte velmi dobrého týmového kolegu, který už samozřejmě dokázal, že je velmi rychlý."
"Já se snažím naučit co nejvíce, protože se dostáváte uprostřed sezóny do nového auta, a to není jednoduché. Mám ale kolem sebe spoustu inženýrů, kteří mi s tím pomáhají. A snad během pár víkendů budu moci získávat dobré výsledky," přeje si Verstappen, jenž si bude muset zvykat také na nového závodního inženýra. Red Bull Xeviho Pujolara nevzal, ten však Toro Rosso po sobotní hádce s Franzem Tostem opustil.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.