Max Verstappen před svým debutem s Red Bullem přiznává, že po oznámení o přestupu z Toro Rosso na místo Daniila Kvjata před Velkou cenou Španělska tři noci nespal.
"Abych byl upřímný, tak myslím, že jsem tři noci nespal. Byl jsem velmi motivován jít rovnou k týmu, protože víte, že jde o špičkový tým, kde máte lepší šanci na zisk pódia. Když jsem se tam dostal, vlastně jsem nemohl přestat - hodně práce na simulátoru a trávení co nejvíce času s týmem," popisuje v rozhovoru pro holandskou televizi.
Nedělá si však starosti o to, že by nedokázal naplnit očekávání: "Jakmile sešlápnete plyn, tak se není čeho obávat - to je to, co musím udělat. Pokud to neuděláte, pak čekáte, že budete mimo. Musíme se ujistit, že to zvládneme. Tlak se nemění, vždy se snažíte odvést tu nejlepší práci. Jestli je to v o něco méně konkurenceschopném autě nebo v nějakém lepším, to nehraje roli."
Poté přiznává, že podobný krok od Red Bullu ještě před koncem sezóny tak trochu očekával: "No, závod celkově Red Bullu nevyšel podle plánu, takže jste pak viděli Helmuta Marka chodit kolem a vnímali jste určité rozhovory. A pomalu se to vyvíjí ve váš prospěch. Tak trochu jsme cítili, že to přijde. Jeli jsme do Rakouska a samozřejmě jsme s Helmutem Markem mluvili. Pak už se smlouva dala dohromady celkem rychle."
Přestup ale nebude zcela jednoduchý - musí se rychle seznámit s týmem i se zcela novým vozem: "V každém autě chcete odvést co nejlepší práci. Máte velmi dobrého týmového kolegu, který už samozřejmě dokázal, že je velmi rychlý."
"Já se snažím naučit co nejvíce, protože se dostáváte uprostřed sezóny do nového auta, a to není jednoduché. Mám ale kolem sebe spoustu inženýrů, kteří mi s tím pomáhají. A snad během pár víkendů budu moci získávat dobré výsledky," přeje si Verstappen, jenž si bude muset zvykat také na nového závodního inženýra. Red Bull Xeviho Pujolara nevzal, ten však Toro Rosso po sobotní hádce s Franzem Tostem opustil.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.