Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier vysvětluje, proč se podle něj nemusíme bát o klesající počet předjížděcích manévrů po zavedení nových pravidel od sezóny 2017.
Změny technických předpisů přinesou širší vozy s širšími křídly, pneumatikami a s většími difuzory. Cílem je zrychlení o pět vteřin na kolo. Někteří piloti však vyjádřili obavy, že s rostoucím přítlakem bude předjíždění ještě těžší než dnes, podle Tota Wolffa a Pata Symondse bude dokonce "významně horší."
Boullier je ale jiného názoru: "Já vlastně nesouhlasím s komentáři mých soupeřů v médiích. Pravidla byla navržena tak, aby auto vytvářelo více přilnavosti z pneumatik, tedy mechanicky, což by nemělo uškodit počtu předjíždění."
"Navíc vliv předního křídla bude nižší, protože podlaha a difuzor budou vytvářet více přítlaku, což umožní více předjíždění. Všechno to pomůže zvýšit počet předjížděcích manévrů možná o 5 %, protože současné předjížděcí manévry vycházejí z DRS a pneumatikových pravidel," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Důležité podle něj bude, aby si závodění s novými monoposty užívali piloti, což bude mít pozitivní dopad: "Je to dobré, když pilot vstoupí do F1, aby stále měly ten 'wau' efekt, o který jsme trochu přišli. Myslím, že fanoušci možná nepoznají rozdíl, ale tito kluci budou šťastnější, že budou řídit rychlejší auta s vyšší přilnavostí."
"My to podporujeme. Když jsou s řízením auta spokojenější piloti, pak to povede k lepší show a fanoušci budou také spokojenější. Je to tedy dobré pro Formuli 1," dodává Boullier.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.