Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier vysvětluje, proč se podle něj nemusíme bát o klesající počet předjížděcích manévrů po zavedení nových pravidel od sezóny 2017.
Změny technických předpisů přinesou širší vozy s širšími křídly, pneumatikami a s většími difuzory. Cílem je zrychlení o pět vteřin na kolo. Někteří piloti však vyjádřili obavy, že s rostoucím přítlakem bude předjíždění ještě těžší než dnes, podle Tota Wolffa a Pata Symondse bude dokonce "významně horší."
Boullier je ale jiného názoru: "Já vlastně nesouhlasím s komentáři mých soupeřů v médiích. Pravidla byla navržena tak, aby auto vytvářelo více přilnavosti z pneumatik, tedy mechanicky, což by nemělo uškodit počtu předjíždění."
"Navíc vliv předního křídla bude nižší, protože podlaha a difuzor budou vytvářet více přítlaku, což umožní více předjíždění. Všechno to pomůže zvýšit počet předjížděcích manévrů možná o 5 %, protože současné předjížděcí manévry vycházejí z DRS a pneumatikových pravidel," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Důležité podle něj bude, aby si závodění s novými monoposty užívali piloti, což bude mít pozitivní dopad: "Je to dobré, když pilot vstoupí do F1, aby stále měly ten 'wau' efekt, o který jsme trochu přišli. Myslím, že fanoušci možná nepoznají rozdíl, ale tito kluci budou šťastnější, že budou řídit rychlejší auta s vyšší přilnavostí."
"My to podporujeme. Když jsou s řízením auta spokojenější piloti, pak to povede k lepší show a fanoušci budou také spokojenější. Je to tedy dobré pro Formuli 1," dodává Boullier.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.