Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier vysvětluje, proč se podle něj nemusíme bát o klesající počet předjížděcích manévrů po zavedení nových pravidel od sezóny 2017.
Změny technických předpisů přinesou širší vozy s širšími křídly, pneumatikami a s většími difuzory. Cílem je zrychlení o pět vteřin na kolo. Někteří piloti však vyjádřili obavy, že s rostoucím přítlakem bude předjíždění ještě těžší než dnes, podle Tota Wolffa a Pata Symondse bude dokonce "významně horší."
Boullier je ale jiného názoru: "Já vlastně nesouhlasím s komentáři mých soupeřů v médiích. Pravidla byla navržena tak, aby auto vytvářelo více přilnavosti z pneumatik, tedy mechanicky, což by nemělo uškodit počtu předjíždění."
"Navíc vliv předního křídla bude nižší, protože podlaha a difuzor budou vytvářet více přítlaku, což umožní více předjíždění. Všechno to pomůže zvýšit počet předjížděcích manévrů možná o 5 %, protože současné předjížděcí manévry vycházejí z DRS a pneumatikových pravidel," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Důležité podle něj bude, aby si závodění s novými monoposty užívali piloti, což bude mít pozitivní dopad: "Je to dobré, když pilot vstoupí do F1, aby stále měly ten 'wau' efekt, o který jsme trochu přišli. Myslím, že fanoušci možná nepoznají rozdíl, ale tito kluci budou šťastnější, že budou řídit rychlejší auta s vyšší přilnavostí."
"My to podporujeme. Když jsou s řízením auta spokojenější piloti, pak to povede k lepší show a fanoušci budou také spokojenější. Je to tedy dobré pro Formuli 1," dodává Boullier.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.