Lewis Hamilton vyzývá své fanoušky, aby nevěřili konspiračním teoriím, které se kolem něj a kolem jeho týmu vyrojily.
Oproti minulé sezóně se ta letošní Lewisovi Hamiltonovi očividně nedaří. Můžou za to problémy, které má se svým autem. Komplikace se objevily například na Velké ceně Ruska nebo Číny a Nico Rosberg jako druhý jezdec Mercedesu před Lewisem vede. Vypadá to, jako by si oproti minulému roku vyměnili role a to spustilo spoustu konspiračních teorií, které říkají, že Mercedes si tento rok vybral za svého šampiona Rosberga.
I Toto Wolf o těchto řečech prohlásil, že jsou nesmyslné, doslova řekl, že jsou šílené, protože Mercedes neupřednostňuje žádného z jezdců. Nyní se k tomuto tématu vyjádřil i sám Hamilton, který se snaží zdůraznit svou víru v Mercedes a promluvil k fanouškům.
"Chci, abyste věděli, jak jsem vám za všechnu vaši podporu vděčný," prohlásil Hamilton směrem ke svým fanouškům. "Chtěl bych vás požádat, abyste měli v můj tým stejnou důvěru jako já, je to totiž moje rodina. Tihle chlapci byli ti, kteří pro mě nejlépe a nejtvrději pracovali - to je důvod, proč jsem teď trojnásobný mistr světa."
"Prosím, nerozvíjejte své teorie o tom, že můj tým proti mně prováděl něco nespravedlivého, a pochopte, že to nebylo ani v ničím zájmu. Prožili jsme spolu tři nejlepší roky, a i když to teď nejde zrovna podle plánu, všechno bude zase dobré. Věřím těmhle klukům na tisíc procent, moji mechanici jsou neuvěřitelní, nejlepší v oboru. Respektuju je, a proto vás prosím o to samé. Jsou to chlapci, díky nimž můžu tento šampionát vyhrát," sdělil Lewis Hamilton pro Autosport.com.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.