McLaren do Španělska přiveze novou podlahu, křídla i další novinky. Ve Wokingu doufají, že to zvýší jejich výkon a šance na lepší kvalifikaci. Eric Boullier však zůstává při zemi.
Při posledním závodním víkendu v Rusku McLarenu na postup do první desítky během kvalifikace chyběla méně než jedna desetina. Nyní před startem evropské části sezóny plánují další agresivní vývoj.
Nicméně závodní ředitel, Eric Boullier, je i nadále opatrný a nechce vyvolávat naděje. "Nevíme, zda budou novinky v Barceloně fungovat a nechci vyvolávat nějaká očekávání. Nicméně následující trať v Monaku by nám měla sedět, přestože to může velmi nepředvídatelný závod," uvedl pro Motorsport.
A co tedy očekává v Barceloně? "Vůbec se nám nezvedlo sebevědomí, že se dostaneme do Q3. Problém je, že jsme si v Rusku mysleli, že to dokážeme. Ale o desetinu se nám to nepodařilo. Dobrou zprávou bylo, že jsme byli blízko Red Bullu, ale i tak to bylo zklamání," komentuje situaci.
Zároveň však i díky výsledkům z Ruska věří, že jejich balík začíná fungovat, ačkoliv ještě musejí zapracovat na rychlosti na rovinkách a vyřešit problémy s úsporou paliva. "Viděli jste sami, že když jel Fernando Alonso naplno, zajel o sekundu rychlejší čas. Ale dostáváme se k tomu a to je dobré," dodává.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.