Technické problémy Mercedesu v posledních závodech podle sportovního ředitele Tota Wolffa způsobil tlak ze strany lepšícího se Ferrari.
Stříbrné šípy sice v předsezónních testech byly velmi spolehlivé a ujely největší vzdálenost ze všech týmů, v posledních závodech ale bojují s technickými problémy.
V Číně a v Rusku Hamiltonovi vypověděl službu motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, v závodě zápasil s únikem chladicí vody a poklesem jejího tlaku, zatímco Nica Rosberga potkaly v Soči potíže motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K).
"Za stabilních pravidel se snažíme z motoru dostat každý kousek užitku, a proto se to stává těžší. Ferrari udělalo během zimy obrovský pokrok, a proto posouváme hranice. A když někdy dosáhnete limitu, tak na to zkrátka musíte přijít. A to je situace, v níž se nyní nacházíme," vysvětluje Wolff.
"Tlačíme na to tak tvrdě! V Nicově voze jsme měli problém s MGU-K, kde jsme pozorovali určité překročení krouticího momentu, což je celkem varovný signál, protože se pak může pokazit. Za současných pravidel to v podstatě jezdci nesmíte říct, takže to bylo docela těžké to zvládnout," vrací se sportovní ředitel Mercedesu k poslední Velké ceně Ruska.
"V Lewisově voze praskla karbonová trubka, což vypadá na problém s kvalitou samotné trubky. Musíme se na to podívat. Snažíme se to analyzovat a nalézt hlavní příčiny problémů. A ty nejsou evidentní. Jde o složitější problém. Máme několik projektových skupin, které zkoumají možné problémy. Jsem si jistý, že je překonáme a všechny pochopíme," věří Wolff.
Pak se vrací k otevřenému dopisu fanouškům: "Šlo o dopis našim skutečným fanouškům. Na sociálních sítích vidíte, že nás podporují a že trpí s námi. Hájí nás, což bylo tak příjemné. Chtěli jsme jim proto poskytnout hlubší pochopení toho, co se dělo, jak jsme se cítili, a poděkovat jim za podporu."
"Chceme být v naší komunikaci transparentní. Nic neskrýváme. Proto byl ten dopis dobrým příkladem a dobrým způsobem sdílení našich pocitů a poděkování za podporu našim fanouškům," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.