Honda chce letos žetony pro vylepšení své pohonné jednotky čerpat efektivně. Proto před Španělskem nedojde k žádnému malému vylepšení, aby později mohla nasadit větší úpravu za účelem zvýšení výkonnosti a snížení spotřeby.
Mercedes, Ferrari i Renault všichni během sezóny již nějaké žetony vyčerpali, japonský výrobce motorů na ně však stále nesáhl. Podle jeho sportovního ředitele to není proto, že by neměl prostor pro další vývoj, ale proto, že je chce čerpat co nejefektivněji.
"Doufáme, že půjde o velký pokrok. Slyšel jsem, že některé položky jsou velmi slibné, ale dokud je nedostaneme, tak neznám přesný přínos, takže si na to musíme počkat," vysvětluje Hasegawa.
Na co se Honda v F1 při vylepšování své pohonné jednotky zaměří? "ICE (motor s vnitřním spalováním) a ERS (systém pro rekuperaci energie). To jsou oblasti, na které se při zlepšování soustředíme nejvíce. Máme 14 žetonů, což je více než Mercedes a Ferrari, stále jsme však limitováni."
"Nechceme je používat pro drobné kroky z taktického pohledu. Chceme využít žetony efektivně, spíše než pro malé pokroky. Ale nevíme, musíme se velmi pečlivě podívat na přesné výsledky vývoje," drží se Hasegawa při zemi. Byl by totiž nerad, kdyby rychlé nasazení vylepšení ohrozilo jejich spolehlivost.
Potvrdil, že vývoj běží v Sakuře naplno a že se jen musí rozhodnout, kdy novou technologii nasadí a utratí žetony. "Zatím jsme se nerozhodli," uvádí s odkazem na Barcelonu, podle zdrojů z týmu však ve Španělsku k čerpání žetonů ještě nedojde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.