Honda chce letos žetony pro vylepšení své pohonné jednotky čerpat efektivně. Proto před Španělskem nedojde k žádnému malému vylepšení, aby později mohla nasadit větší úpravu za účelem zvýšení výkonnosti a snížení spotřeby.
Mercedes, Ferrari i Renault všichni během sezóny již nějaké žetony vyčerpali, japonský výrobce motorů na ně však stále nesáhl. Podle jeho sportovního ředitele to není proto, že by neměl prostor pro další vývoj, ale proto, že je chce čerpat co nejefektivněji.
"Doufáme, že půjde o velký pokrok. Slyšel jsem, že některé položky jsou velmi slibné, ale dokud je nedostaneme, tak neznám přesný přínos, takže si na to musíme počkat," vysvětluje Hasegawa.
Na co se Honda v F1 při vylepšování své pohonné jednotky zaměří? "ICE (motor s vnitřním spalováním) a ERS (systém pro rekuperaci energie). To jsou oblasti, na které se při zlepšování soustředíme nejvíce. Máme 14 žetonů, což je více než Mercedes a Ferrari, stále jsme však limitováni."
"Nechceme je používat pro drobné kroky z taktického pohledu. Chceme využít žetony efektivně, spíše než pro malé pokroky. Ale nevíme, musíme se velmi pečlivě podívat na přesné výsledky vývoje," drží se Hasegawa při zemi. Byl by totiž nerad, kdyby rychlé nasazení vylepšení ohrozilo jejich spolehlivost.
Potvrdil, že vývoj běží v Sakuře naplno a že se jen musí rozhodnout, kdy novou technologii nasadí a utratí žetony. "Zatím jsme se nerozhodli," uvádí s odkazem na Barcelonu, podle zdrojů z týmu však ve Španělsku k čerpání žetonů ještě nedojde.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.