Honda chce letos žetony pro vylepšení své pohonné jednotky čerpat efektivně. Proto před Španělskem nedojde k žádnému malému vylepšení, aby později mohla nasadit větší úpravu za účelem zvýšení výkonnosti a snížení spotřeby.
Mercedes, Ferrari i Renault všichni během sezóny již nějaké žetony vyčerpali, japonský výrobce motorů na ně však stále nesáhl. Podle jeho sportovního ředitele to není proto, že by neměl prostor pro další vývoj, ale proto, že je chce čerpat co nejefektivněji.
"Doufáme, že půjde o velký pokrok. Slyšel jsem, že některé položky jsou velmi slibné, ale dokud je nedostaneme, tak neznám přesný přínos, takže si na to musíme počkat," vysvětluje Hasegawa.
Na co se Honda v F1 při vylepšování své pohonné jednotky zaměří? "ICE (motor s vnitřním spalováním) a ERS (systém pro rekuperaci energie). To jsou oblasti, na které se při zlepšování soustředíme nejvíce. Máme 14 žetonů, což je více než Mercedes a Ferrari, stále jsme však limitováni."
"Nechceme je používat pro drobné kroky z taktického pohledu. Chceme využít žetony efektivně, spíše než pro malé pokroky. Ale nevíme, musíme se velmi pečlivě podívat na přesné výsledky vývoje," drží se Hasegawa při zemi. Byl by totiž nerad, kdyby rychlé nasazení vylepšení ohrozilo jejich spolehlivost.
Potvrdil, že vývoj běží v Sakuře naplno a že se jen musí rozhodnout, kdy novou technologii nasadí a utratí žetony. "Zatím jsme se nerozhodli," uvádí s odkazem na Barcelonu, podle zdrojů z týmu však ve Španělsku k čerpání žetonů ještě nedojde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.