V rozhovoru pro Motorsport-Total odborný poradce týmu Red Bull, Helmut Marko, vysvětluje jejich rozhodnutí vyměnit Daniila Kvjata za Maxe Verstappena.
Podle jeho slov chtěli především sejmout z Kvjatových beder tlak, který letos nezopakoval výkony z minulého roku. "Loni byl na stejné úrovni jako Ricciardo, letos byl v průměru o tři až pět desetin pomalejší," uvádí Marko.
Ještě důležitější však prý bylo to, že jeho výkony byly nekonzistentní. "Měl několik vzestupů a pádů. Byl to důsledek jeho vlastního vnitřního tlaku, který nepřišel od nás. Máme ten luxus, že jej můžeme znovu posadit do Toro Rosso," popisuje.
"Teď je pod tlakem, navíc v Rusku, během jeho domácího závodu, to bylo možná ještě těžší. Následky jsou katastrofální: zničil závod Vettelovi, zničil jej Ricciardovi a také Sainzovi. To z jeho hlavy jen tak nevymažete," komentuje situaci. Rakušan.
Připomíná Romaina Grosjeana, který byl podle něj v podobné situaci a následovala nehoda za nehodou. Co se citlivosti týče, jsou si prý oba piloti podobní. Nicméně právě tlaku a nehodám se chtějí vyhnout. Navíc to také vyřeší napětí, které panuje u Toro Rosso mezi Verstappenem a Sainzem. Ten se podle Marka potýká se smůlou, podobně jako před lety v Red Bullu Mark Webber nebo Sebastian Vettel v roce 2014, kdy ho trápily technické problémy.
"Teď bude Ricciardo po boku Verstappena a Sainz po boku Kvjata a budeme tak moci přesně posoudit, jak si proti sobě stojí. Všichni čtyři mají dlouhodobé smlouvy," upozorňuje a dodává, že se nejedná o žádnou popravu ruského pilota, ale další šanci k prokázání jeho talentu.
Příprava na usednutí do nového vozu bude pro Kvjata i Verstappena probíhat na simulátoru, podle Marka už to však nejsou žádní nováčci a situaci zvládnou. Navíc se pro tento krok rozhodli právě před Barcelonou, kde budou nasazeny novinky a jsou zde únikové zóny minimalizující následky chyb. Sníží to podle něj tlak na Kvjata před Montrealem či Monakem, kde by možná přišel další incident.
Nicméně prý Kvjata neodepisují a Marko trvá na tom, že ve světě Red Bullu je pro něj stále místo.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.