V rozhovoru pro Motorsport-Total odborný poradce týmu Red Bull, Helmut Marko, vysvětluje jejich rozhodnutí vyměnit Daniila Kvjata za Maxe Verstappena.
Podle jeho slov chtěli především sejmout z Kvjatových beder tlak, který letos nezopakoval výkony z minulého roku. "Loni byl na stejné úrovni jako Ricciardo, letos byl v průměru o tři až pět desetin pomalejší," uvádí Marko.
Ještě důležitější však prý bylo to, že jeho výkony byly nekonzistentní. "Měl několik vzestupů a pádů. Byl to důsledek jeho vlastního vnitřního tlaku, který nepřišel od nás. Máme ten luxus, že jej můžeme znovu posadit do Toro Rosso," popisuje.
"Teď je pod tlakem, navíc v Rusku, během jeho domácího závodu, to bylo možná ještě těžší. Následky jsou katastrofální: zničil závod Vettelovi, zničil jej Ricciardovi a také Sainzovi. To z jeho hlavy jen tak nevymažete," komentuje situaci. Rakušan.
Připomíná Romaina Grosjeana, který byl podle něj v podobné situaci a následovala nehoda za nehodou. Co se citlivosti týče, jsou si prý oba piloti podobní. Nicméně právě tlaku a nehodám se chtějí vyhnout. Navíc to také vyřeší napětí, které panuje u Toro Rosso mezi Verstappenem a Sainzem. Ten se podle Marka potýká se smůlou, podobně jako před lety v Red Bullu Mark Webber nebo Sebastian Vettel v roce 2014, kdy ho trápily technické problémy.
"Teď bude Ricciardo po boku Verstappena a Sainz po boku Kvjata a budeme tak moci přesně posoudit, jak si proti sobě stojí. Všichni čtyři mají dlouhodobé smlouvy," upozorňuje a dodává, že se nejedná o žádnou popravu ruského pilota, ale další šanci k prokázání jeho talentu.
Příprava na usednutí do nového vozu bude pro Kvjata i Verstappena probíhat na simulátoru, podle Marka už to však nejsou žádní nováčci a situaci zvládnou. Navíc se pro tento krok rozhodli právě před Barcelonou, kde budou nasazeny novinky a jsou zde únikové zóny minimalizující následky chyb. Sníží to podle něj tlak na Kvjata před Montrealem či Monakem, kde by možná přišel další incident.
Nicméně prý Kvjata neodepisují a Marko trvá na tom, že ve světě Red Bullu je pro něj stále místo.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.