Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa je rád, že od příští roku dojde k uvolnění vývoje motorů, byť se FIA bude snažit udržet náklady pod kontrolou. Nelíbí se mu ale snahy o umělé zvyšování hlučnosti efektivních pohonných jednotek.
Od roku 2017 se ruší omezení vývoje pohonný jednotek pomocí přidělených žetonů, soupeři Mercedesu tedy získají větší prostor pro stažení jeho náskoku. Pochopitelně to těší i Hondu: "Máme radost z toho, že od příští sezóny bude systém žetonů zrušen. Budeme mít větší volnost pro vývoj," uvádí Hasegawa.
FIA přitom myslela i na náklady, proto výrobcům motorů přikázala snížit od příštího roku cenu pohonných jednotek o milion Eur a od roku 2018 stanovila, že nesmí překročit 12 mil. Eur (325 mil. Kč). "Snížení nákladů je velmi omezujícím hlediskem pro každého výrobce, my jsme ale s dohodou spokojeni," nikterak nenaříká sportovní ředitel Hondy.
Nelíbí se mu pouze záměr vylepšit hluk motorů pomocí zvukového generátoru (psali jsme zde), protože oddělení výfuku a potrubí z obtokového ventilu letos moc nepomohlo: "Osobně s tím nesouhlasím a nevím, proč opravdu potřebujeme ohlušující F1. Budeme se však jejich nápadu držet, protože jsme součástí F1 a máme v ní určité závazky."
"Pro mě je otázkou, jestli potřebujeme nějaký umělý systém pro zesilování zvuku. Ale pokud ho FOM zavede, budeme se muset pravidel držet. Osobně v tom však nevidím žádný přínos," dodává Hasegawa k problematice zbytečně řešeného zesílení hluku současných hybridních pohonných jednotek, jejichž účinnost dosahuje téměř 50 %.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.