Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa je rád, že od příští roku dojde k uvolnění vývoje motorů, byť se FIA bude snažit udržet náklady pod kontrolou. Nelíbí se mu ale snahy o umělé zvyšování hlučnosti efektivních pohonných jednotek.
Od roku 2017 se ruší omezení vývoje pohonný jednotek pomocí přidělených žetonů, soupeři Mercedesu tedy získají větší prostor pro stažení jeho náskoku. Pochopitelně to těší i Hondu: "Máme radost z toho, že od příští sezóny bude systém žetonů zrušen. Budeme mít větší volnost pro vývoj," uvádí Hasegawa.
FIA přitom myslela i na náklady, proto výrobcům motorů přikázala snížit od příštího roku cenu pohonných jednotek o milion Eur a od roku 2018 stanovila, že nesmí překročit 12 mil. Eur (325 mil. Kč). "Snížení nákladů je velmi omezujícím hlediskem pro každého výrobce, my jsme ale s dohodou spokojeni," nikterak nenaříká sportovní ředitel Hondy.
Nelíbí se mu pouze záměr vylepšit hluk motorů pomocí zvukového generátoru (psali jsme zde), protože oddělení výfuku a potrubí z obtokového ventilu letos moc nepomohlo: "Osobně s tím nesouhlasím a nevím, proč opravdu potřebujeme ohlušující F1. Budeme se však jejich nápadu držet, protože jsme součástí F1 a máme v ní určité závazky."
"Pro mě je otázkou, jestli potřebujeme nějaký umělý systém pro zesilování zvuku. Ale pokud ho FOM zavede, budeme se muset pravidel držet. Osobně v tom však nevidím žádný přínos," dodává Hasegawa k problematice zbytečně řešeného zesílení hluku současných hybridních pohonných jednotek, jejichž účinnost dosahuje téměř 50 %.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.