Red Bull se rozhodl po dvou chybách v Rusku poslat Daniila Kvjata do svého juniorského týmu, místo něj bude již ve Španělsku závodit Max Verstappen. Oba si tak prohodí svá místa.
Odborný poradce rakouského týmu Helmut Marko, který má na starosti program výchovy mladých pilotů, označil víkend v Rusku po Kvjatových chybách za "katastrofu." Daniil tam po startu dvakrát narazil do Sebastiana Vettela a vyřadil jej ze závodu.
Red Bull jej proto nyní trestá odsunem zpět k Toro Rosso, do svého týmu naopak povolává 18letého Maxe Verstappena, který potvrzuje svůj velký talent.
"Red Bull bude mít od Velké ceny Španělska novou jezdeckou sestavu. Max Verstappen se přidá k týmu, v němž bude jezdit po boku Daniela Ricciarda. Daniil Kvjat bude pokračovat u Red Bullu pokračovat a připojí se k sesterské stáji Toro Rosso," potvrzuje rakouský tým.
"Max se prokazuje být výjimečným mladým talentem. Jeho výkonnost v Toro Rosso je zatím působivá a my nás těší to, že mu dáme příležitost jezdit za Red Bull. Jsme v jedinečné pozici, že máme mezi Red Bullem a Toro Rosso čtyři piloty pod dlouhodobými kontrakty s Red Bullem. Díky tomu jsme flexibilní a můžeme je přesouvat mezi dvěma týmy," komentuje situaci Christian Horner.
Po tomto kroku se nad další budoucností 22letého Kvjata objevují otazníky, Daniel Ricciardo jej obvykle předčí jak v závodech (na body 36:21), tak i v kvalifikacích (4:0), v nichž je letos průměrně o 0,75 s rychlejší.
"Dany bude moci pokračovat ve svém vývoji u Toro Rosso - v týmu, který dobře zná, což mu dává šanci na to, aby se opět dostal do formy a ukázal svůj potenciál," uvádí Horner na adresu Kvjata.
Verstappen se naopak po loňském úspěšném debutu dostal do hledáčku velkých týmů včetně Ferrari a Mercedesu, kteří jej vyhodnocují jako svého potenciálního pilota pro sezónu 2017. Max má ale s Red Bullem smlouvu až do konce příští sezóny. Jeho povolání do A-týmu může být motivováno touhou udržet si jednoho z nejtalentovanějších mladíků.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.