FIA zveřejnila první koncept pravidel, která se týkají nasazování jednotlivých součástí pohonných jednotek v roce 2018. Kromě zlevnění budou muset výrobci zajistit jejich výrazné prodloužení životnosti.
Pohonná jednotka se skládá dle pravidel z 6 základních součástí: motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla (TC), motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K, bývalý KERS), motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES) z a řídicí elektroniky (CE).
Zatímco letos mohou během sezóny o 21 závodech použít až pět kusů z každé součásti, aniž by byli penalizování, od roku 2018 dojde k výraznému zpřísnění: budou si muset vystačit maximálně se třemi spalovacími motory (ICE), turbodmychadly (TC) a motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). To bude znamenat, že v případě stejného počtu podniků bude muset každý vydržet 7 závodních víkendů.
U motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), baterií (ES) a řídicí elektroniky (CE) si však budou muset vystačit pouze se dvěma kusy na sezónu! Místo současných pěti závodů tedy jich tedy budou muset vydržet 11.
Jistou úlevu dostane případný nově vstupující výrobce do Formule 1: ten bude moci využít u každé součástí o jeden kus navíc (jak bylo umožněno loni Hondě).
Cílem tohoto zpřísnění je snížit náklady na závodění v F1. V roce 2017 mají ceny za pohonné jednotky klesnout o milion Eur (kolem 27 mil. Kč) a v roce 2018 cena za dodávku pohonných jednotek nesmí přesáhnout 12 mil. Eur (325 mil. Kč). V posledních 3 letech přesahovaly 20 mil. Eur, což některým týmům působí velké problémy a odrazuje nové zájemce.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.