FIA zveřejnila první koncept pravidel, která se týkají nasazování jednotlivých součástí pohonných jednotek v roce 2018. Kromě zlevnění budou muset výrobci zajistit jejich výrazné prodloužení životnosti.
Pohonná jednotka se skládá dle pravidel z 6 základních součástí: motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla (TC), motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K, bývalý KERS), motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES) z a řídicí elektroniky (CE).
Zatímco letos mohou během sezóny o 21 závodech použít až pět kusů z každé součásti, aniž by byli penalizování, od roku 2018 dojde k výraznému zpřísnění: budou si muset vystačit maximálně se třemi spalovacími motory (ICE), turbodmychadly (TC) a motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). To bude znamenat, že v případě stejného počtu podniků bude muset každý vydržet 7 závodních víkendů.
U motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), baterií (ES) a řídicí elektroniky (CE) si však budou muset vystačit pouze se dvěma kusy na sezónu! Místo současných pěti závodů tedy jich tedy budou muset vydržet 11.
Jistou úlevu dostane případný nově vstupující výrobce do Formule 1: ten bude moci využít u každé součástí o jeden kus navíc (jak bylo umožněno loni Hondě).
Cílem tohoto zpřísnění je snížit náklady na závodění v F1. V roce 2017 mají ceny za pohonné jednotky klesnout o milion Eur (kolem 27 mil. Kč) a v roce 2018 cena za dodávku pohonných jednotek nesmí přesáhnout 12 mil. Eur (325 mil. Kč). V posledních 3 letech přesahovaly 20 mil. Eur, což některým týmům působí velké problémy a odrazuje nové zájemce.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.