FIA zveřejnila první koncept pravidel, která se týkají nasazování jednotlivých součástí pohonných jednotek v roce 2018. Kromě zlevnění budou muset výrobci zajistit jejich výrazné prodloužení životnosti.
Pohonná jednotka se skládá dle pravidel z 6 základních součástí: motoru s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadla (TC), motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K, bývalý KERS), motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES) z a řídicí elektroniky (CE).
Zatímco letos mohou během sezóny o 21 závodech použít až pět kusů z každé součásti, aniž by byli penalizování, od roku 2018 dojde k výraznému zpřísnění: budou si muset vystačit maximálně se třemi spalovacími motory (ICE), turbodmychadly (TC) a motorgenerátory pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). To bude znamenat, že v případě stejného počtu podniků bude muset každý vydržet 7 závodních víkendů.
U motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), baterií (ES) a řídicí elektroniky (CE) si však budou muset vystačit pouze se dvěma kusy na sezónu! Místo současných pěti závodů tedy jich tedy budou muset vydržet 11.
Jistou úlevu dostane případný nově vstupující výrobce do Formule 1: ten bude moci využít u každé součástí o jeden kus navíc (jak bylo umožněno loni Hondě).
Cílem tohoto zpřísnění je snížit náklady na závodění v F1. V roce 2017 mají ceny za pohonné jednotky klesnout o milion Eur (kolem 27 mil. Kč) a v roce 2018 cena za dodávku pohonných jednotek nesmí přesáhnout 12 mil. Eur (325 mil. Kč). V posledních 3 letech přesahovaly 20 mil. Eur, což některým týmům působí velké problémy a odrazuje nové zájemce.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.