Renault usiluje o prodloužení smlouvy s Red Bullem, dohoda je na spadnutí

Kevin Magnussen v Soči
Kevin Magnussen v Soči, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 3. května 2016 06:30
Sdílej:

Renault se snaží s Red Bullem dohodnout na prodloužení smlouvy na dodávky pohonných jednotek pro sezónu 2017. K dohodě by podle zástupců francouzského výrobce mohlo dojít do konce května.

Dlouhotrvající partnerství mezi Renaultem a Red Bullem loni málem zkrachovalo - pohonná jednotka zaostávala ve výkonu i spolehlivosti a rakouský tým se snažil místo prodloužení spolupráce raději dohodnout s Ferrari či s Mercedesem, popř. s Hondou.

Na poslední chvíli obě strany souhlasili s pokračováním s tím, že si Red Bull motory Renaultu bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer. Letos je rakouský tým spokojený s pokroky, které dosahují ve Viry. A protože Francouzi po převzetí Lotusu mají v Red Bullu dobré měřítko pro hodnocení výkonnosti svého šasi, podle Motorsportu by radí partnerství prodloužili.

Podle šéfa týmu Frederica Vasseura je pokračování ve spolupráci pro rok 2017 a dále z pohledu Renaultu klíčové: "Abych byl upřímný, tak si myslím, že by šlo o tu nejlepší věc, která by pro Enstone mohla nastat. Je to velmi důležité mít měřítko. Zatím víme, že má Red Bull jedno z nejlepších šasi na roštu a pro nás je důležité přesně vědět, jak na tom jsme, a co bude v krátkodobém horizontu cílem. Upřímně můžu říci, že budu co nejvíce usilovat o to, aby to takto zůstalo."

Nebojí se toho, že by silný soupeř se stejným motorem dostal jeho tovární tým pod tlak: "Musíme tlak zvládat a musíme s ním žít. Pokud to nedokážete, musíte zůstat doma a změnit svou práci. Tlak je tou nejlepší věcí, která může tým posunout. A my to potřebujeme."

S Red Bullem o nové smlouvě na motory už jedná, od vedení automobilky k tomu dostal schválení. Vzhledem k velké změně pravidel je letos pro týmy nemožné odložit rozhodnutí o dodavateli motorů až na listopad či prosinec - podobně jako jsme to viděli minulý rok u Red Bullu a Toro Rosso.

Výrobci motorů musí do pátku 6. května Mezinárodní automobilové federaci oznámit svůj záměr poskytnout týmům své motory pro příští rok a do 15. května pak už musí odevzdat seznam těch, s nimiž se dohodli. Pokud do 1. června nebude mít dostatečný počet týmů motory, pak FIA výrobce vyzve k tomu, aby je poskytli více týmům.

V současné době v F1 soupeří 11 týmů a 4 výrobci motorů - každý z nich přitom musí zásobovat minimálně tři zákazníky. Ferrari má tuto kvótu již splněnou, protože s jejich agregáty jezdí kromě továrního týmu také Haas, Sauber a Toro Rosso, a totéž platí pro Mercedes (Force India, Manor, Mercedes, Williams). Renault by proto Red Bull rád udržel, Honda poskytuje své motory zatím pouze McLarenu.

Stalo se