Renault se snaží s Red Bullem dohodnout na prodloužení smlouvy na dodávky pohonných jednotek pro sezónu 2017. K dohodě by podle zástupců francouzského výrobce mohlo dojít do konce května.
Dlouhotrvající partnerství mezi Renaultem a Red Bullem loni málem zkrachovalo - pohonná jednotka zaostávala ve výkonu i spolehlivosti a rakouský tým se snažil místo prodloužení spolupráce raději dohodnout s Ferrari či s Mercedesem, popř. s Hondou.
Na poslední chvíli obě strany souhlasili s pokračováním s tím, že si Red Bull motory Renaultu bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer. Letos je rakouský tým spokojený s pokroky, které dosahují ve Viry. A protože Francouzi po převzetí Lotusu mají v Red Bullu dobré měřítko pro hodnocení výkonnosti svého šasi, podle Motorsportu by radí partnerství prodloužili.
Podle šéfa týmu Frederica Vasseura je pokračování ve spolupráci pro rok 2017 a dále z pohledu Renaultu klíčové: "Abych byl upřímný, tak si myslím, že by šlo o tu nejlepší věc, která by pro Enstone mohla nastat. Je to velmi důležité mít měřítko. Zatím víme, že má Red Bull jedno z nejlepších šasi na roštu a pro nás je důležité přesně vědět, jak na tom jsme, a co bude v krátkodobém horizontu cílem. Upřímně můžu říci, že budu co nejvíce usilovat o to, aby to takto zůstalo."
Nebojí se toho, že by silný soupeř se stejným motorem dostal jeho tovární tým pod tlak: "Musíme tlak zvládat a musíme s ním žít. Pokud to nedokážete, musíte zůstat doma a změnit svou práci. Tlak je tou nejlepší věcí, která může tým posunout. A my to potřebujeme."
S Red Bullem o nové smlouvě na motory už jedná, od vedení automobilky k tomu dostal schválení. Vzhledem k velké změně pravidel je letos pro týmy nemožné odložit rozhodnutí o dodavateli motorů až na listopad či prosinec - podobně jako jsme to viděli minulý rok u Red Bullu a Toro Rosso.
Výrobci motorů musí do pátku 6. května Mezinárodní automobilové federaci oznámit svůj záměr poskytnout týmům své motory pro příští rok a do 15. května pak už musí odevzdat seznam těch, s nimiž se dohodli. Pokud do 1. června nebude mít dostatečný počet týmů motory, pak FIA výrobce vyzve k tomu, aby je poskytli více týmům.
V současné době v F1 soupeří 11 týmů a 4 výrobci motorů - každý z nich přitom musí zásobovat minimálně tři zákazníky. Ferrari má tuto kvótu již splněnou, protože s jejich agregáty jezdí kromě továrního týmu také Haas, Sauber a Toro Rosso, a totéž platí pro Mercedes (Force India, Manor, Mercedes, Williams). Renault by proto Red Bull rád udržel, Honda poskytuje své motory zatím pouze McLarenu.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.