Renault se snaží s Red Bullem dohodnout na prodloužení smlouvy na dodávky pohonných jednotek pro sezónu 2017. K dohodě by podle zástupců francouzského výrobce mohlo dojít do konce května.
Dlouhotrvající partnerství mezi Renaultem a Red Bullem loni málem zkrachovalo - pohonná jednotka zaostávala ve výkonu i spolehlivosti a rakouský tým se snažil místo prodloužení spolupráce raději dohodnout s Ferrari či s Mercedesem, popř. s Hondou.
Na poslední chvíli obě strany souhlasili s pokračováním s tím, že si Red Bull motory Renaultu bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer. Letos je rakouský tým spokojený s pokroky, které dosahují ve Viry. A protože Francouzi po převzetí Lotusu mají v Red Bullu dobré měřítko pro hodnocení výkonnosti svého šasi, podle Motorsportu by radí partnerství prodloužili.
Podle šéfa týmu Frederica Vasseura je pokračování ve spolupráci pro rok 2017 a dále z pohledu Renaultu klíčové: "Abych byl upřímný, tak si myslím, že by šlo o tu nejlepší věc, která by pro Enstone mohla nastat. Je to velmi důležité mít měřítko. Zatím víme, že má Red Bull jedno z nejlepších šasi na roštu a pro nás je důležité přesně vědět, jak na tom jsme, a co bude v krátkodobém horizontu cílem. Upřímně můžu říci, že budu co nejvíce usilovat o to, aby to takto zůstalo."
Nebojí se toho, že by silný soupeř se stejným motorem dostal jeho tovární tým pod tlak: "Musíme tlak zvládat a musíme s ním žít. Pokud to nedokážete, musíte zůstat doma a změnit svou práci. Tlak je tou nejlepší věcí, která může tým posunout. A my to potřebujeme."
S Red Bullem o nové smlouvě na motory už jedná, od vedení automobilky k tomu dostal schválení. Vzhledem k velké změně pravidel je letos pro týmy nemožné odložit rozhodnutí o dodavateli motorů až na listopad či prosinec - podobně jako jsme to viděli minulý rok u Red Bullu a Toro Rosso.
Výrobci motorů musí do pátku 6. května Mezinárodní automobilové federaci oznámit svůj záměr poskytnout týmům své motory pro příští rok a do 15. května pak už musí odevzdat seznam těch, s nimiž se dohodli. Pokud do 1. června nebude mít dostatečný počet týmů motory, pak FIA výrobce vyzve k tomu, aby je poskytli více týmům.
V současné době v F1 soupeří 11 týmů a 4 výrobci motorů - každý z nich přitom musí zásobovat minimálně tři zákazníky. Ferrari má tuto kvótu již splněnou, protože s jejich agregáty jezdí kromě továrního týmu také Haas, Sauber a Toro Rosso, a totéž platí pro Mercedes (Force India, Manor, Mercedes, Williams). Renault by proto Red Bull rád udržel, Honda poskytuje své motory zatím pouze McLarenu.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.