Závod v Rusku a zisk dalšího doublu Mercedesu se podle výsledků může zdát jako lehce získaný. Nico Rosberg se zdá být neporazitelný, zařadil se mezi čtyři piloty, kterým se podařilo získat sedm vítězství v řadě a to po bok jmen jako Michael Schumacher, Sebastian Vettel a Alberto Ascari. Spokojenost by však u Mercedesu vypadala jinak.
Díky jednozastávkové strategii v Soči chybělo více variací, které jsme viděli v předchozích závodech. Příliš vzrušení se tak v Soči nekonalo, na druhou stranu pro mohlo být úlevou, že byl závod pro diváka čitelnější. Hamilton se brzy zařadil na druhé místo a stíhal svého týmového kolegu, ten si soupeře za sebou s přehledem hlídal.
Ačkoliv se tak dál radují z úspěchů a těží trochu i z problémů ostatních, Lewis Hamilton měl již podruhé potíže s motorem. A báli se také o vůz vedoucího Rosberga. Tedy prý žádný rutinní závod, neboť měli plno práce s tím, aby oba vozy vůbec dojeli do cíle.
"Z boxové zídky to byla noční můra. Neříká se to lehce, ale obzvlášť u Lewisova vozu jsme od dvacátého kola neměli žádný tlak vody v motoru, takže téměř nebyla možnost, aby viděl šachovnicovou vlajku," uvedl pro Motorsport technický ředitel týmu Paddy Lowe.
Problémy v jeho části garáže začaly již v sobotu, kdy mu stejně jako v Číně během kvalifikace vypověděl službu motor. Dostal se však mezi první desítku, Mercedes se však bál i případných penalizací. Nakonec vše zvládli, poradili si i s novým tankovacím systémem a trojnásobný šampion mohl odstartovat desátý.
Nebylo však lehké, aby všechny náhradní díly dorazily z továrny včas. Pomohl prý i Bernie Ecclestone. "Byla to trošku logicstická noční můra, abych pravdu řekl. Abychom se vyhli startu z boxové uličky, museli jsme přes noc dovést náhradní díly a byly to ty, které jsme připravovali pro Španělsko. Na motoru se pracovalo přes noc, mechanici měli směny a ráno připravovali auto," popisuje.
Ironicky prý však měli k dispozici i další motor, který však během noci nemohli použít kvůli pravidlům. Je však rád, že vše vyšlo.
Hamilton se dokázal vyhnout zmatku ve druhé zatáčce a to bylo jedním z klíčů k úspěchu. Start totiž podle jeho slov neměl nejlepší a když potom uviděl kolizi, zatočil doleva, kolem značky FIA a díky tomu se i vyhl penalizaci za porušení pravidel ohledně limitů na trati. A byl pátý, potom už neztrácel čas a nezastavila jej ani nepříliš povedená zastávka v boxech.
Aby toho však pro Mercedes nebylo málo, objevil se problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie na Rosbergově voze. "Chvíli to vypadalo, že do cíle nedojede. Posouváme hranice, abychom byli konkurenceschopní a proto vyhráváme, občas na ně ale narazíte," okomentoval situaci šéf týmu, Toto Wolff.
Není to poprvé, kdy měli podobné obavy, avšak zatím vůz vždy vydržel až do cíle a dojel si pro vítězství. Ani v Rusku mu prý nic neřekli a Němec uvedl, že sice ztratil trošku výkonu, ale náskok měl dostatečný. A auto ohodnotil jako lepší než dřív.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci nechal slyšet, že bez problému s tlakem vody v motoru mohl vyhrát. Zda je to pravda zůstává ve hvězdách. Nejblíž byl Rosbergovi s rozestupem přes 7 s. Potom přišly potíže a musel zpomalit. "Situace se stabilizovala. Doslova na nule," upozorňuje Lowe.
A tak i s těmito potížemi dokázal Mercedes opět předvedl výkon, na který nikdo nestačil a získal další double.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.