Závod v Rusku a zisk dalšího doublu Mercedesu se podle výsledků může zdát jako lehce získaný. Nico Rosberg se zdá být neporazitelný, zařadil se mezi čtyři piloty, kterým se podařilo získat sedm vítězství v řadě a to po bok jmen jako Michael Schumacher, Sebastian Vettel a Alberto Ascari. Spokojenost by však u Mercedesu vypadala jinak.
Díky jednozastávkové strategii v Soči chybělo více variací, které jsme viděli v předchozích závodech. Příliš vzrušení se tak v Soči nekonalo, na druhou stranu pro mohlo být úlevou, že byl závod pro diváka čitelnější. Hamilton se brzy zařadil na druhé místo a stíhal svého týmového kolegu, ten si soupeře za sebou s přehledem hlídal.
Ačkoliv se tak dál radují z úspěchů a těží trochu i z problémů ostatních, Lewis Hamilton měl již podruhé potíže s motorem. A báli se také o vůz vedoucího Rosberga. Tedy prý žádný rutinní závod, neboť měli plno práce s tím, aby oba vozy vůbec dojeli do cíle.
"Z boxové zídky to byla noční můra. Neříká se to lehce, ale obzvlášť u Lewisova vozu jsme od dvacátého kola neměli žádný tlak vody v motoru, takže téměř nebyla možnost, aby viděl šachovnicovou vlajku," uvedl pro Motorsport technický ředitel týmu Paddy Lowe.
Problémy v jeho části garáže začaly již v sobotu, kdy mu stejně jako v Číně během kvalifikace vypověděl službu motor. Dostal se však mezi první desítku, Mercedes se však bál i případných penalizací. Nakonec vše zvládli, poradili si i s novým tankovacím systémem a trojnásobný šampion mohl odstartovat desátý.
Nebylo však lehké, aby všechny náhradní díly dorazily z továrny včas. Pomohl prý i Bernie Ecclestone. "Byla to trošku logicstická noční můra, abych pravdu řekl. Abychom se vyhli startu z boxové uličky, museli jsme přes noc dovést náhradní díly a byly to ty, které jsme připravovali pro Španělsko. Na motoru se pracovalo přes noc, mechanici měli směny a ráno připravovali auto," popisuje.
Ironicky prý však měli k dispozici i další motor, který však během noci nemohli použít kvůli pravidlům. Je však rád, že vše vyšlo.
Hamilton se dokázal vyhnout zmatku ve druhé zatáčce a to bylo jedním z klíčů k úspěchu. Start totiž podle jeho slov neměl nejlepší a když potom uviděl kolizi, zatočil doleva, kolem značky FIA a díky tomu se i vyhl penalizaci za porušení pravidel ohledně limitů na trati. A byl pátý, potom už neztrácel čas a nezastavila jej ani nepříliš povedená zastávka v boxech.
Aby toho však pro Mercedes nebylo málo, objevil se problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie na Rosbergově voze. "Chvíli to vypadalo, že do cíle nedojede. Posouváme hranice, abychom byli konkurenceschopní a proto vyhráváme, občas na ně ale narazíte," okomentoval situaci šéf týmu, Toto Wolff.
Není to poprvé, kdy měli podobné obavy, avšak zatím vůz vždy vydržel až do cíle a dojel si pro vítězství. Ani v Rusku mu prý nic neřekli a Němec uvedl, že sice ztratil trošku výkonu, ale náskok měl dostatečný. A auto ohodnotil jako lepší než dřív.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci nechal slyšet, že bez problému s tlakem vody v motoru mohl vyhrát. Zda je to pravda zůstává ve hvězdách. Nejblíž byl Rosbergovi s rozestupem přes 7 s. Potom přišly potíže a musel zpomalit. "Situace se stabilizovala. Doslova na nule," upozorňuje Lowe.
A tak i s těmito potížemi dokázal Mercedes opět předvedl výkon, na který nikdo nestačil a získal další double.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.