Závod v Rusku a zisk dalšího doublu Mercedesu se podle výsledků může zdát jako lehce získaný. Nico Rosberg se zdá být neporazitelný, zařadil se mezi čtyři piloty, kterým se podařilo získat sedm vítězství v řadě a to po bok jmen jako Michael Schumacher, Sebastian Vettel a Alberto Ascari. Spokojenost by však u Mercedesu vypadala jinak.
Díky jednozastávkové strategii v Soči chybělo více variací, které jsme viděli v předchozích závodech. Příliš vzrušení se tak v Soči nekonalo, na druhou stranu pro mohlo být úlevou, že byl závod pro diváka čitelnější. Hamilton se brzy zařadil na druhé místo a stíhal svého týmového kolegu, ten si soupeře za sebou s přehledem hlídal.
Ačkoliv se tak dál radují z úspěchů a těží trochu i z problémů ostatních, Lewis Hamilton měl již podruhé potíže s motorem. A báli se také o vůz vedoucího Rosberga. Tedy prý žádný rutinní závod, neboť měli plno práce s tím, aby oba vozy vůbec dojeli do cíle.
"Z boxové zídky to byla noční můra. Neříká se to lehce, ale obzvlášť u Lewisova vozu jsme od dvacátého kola neměli žádný tlak vody v motoru, takže téměř nebyla možnost, aby viděl šachovnicovou vlajku," uvedl pro Motorsport technický ředitel týmu Paddy Lowe.
Problémy v jeho části garáže začaly již v sobotu, kdy mu stejně jako v Číně během kvalifikace vypověděl službu motor. Dostal se však mezi první desítku, Mercedes se však bál i případných penalizací. Nakonec vše zvládli, poradili si i s novým tankovacím systémem a trojnásobný šampion mohl odstartovat desátý.
Nebylo však lehké, aby všechny náhradní díly dorazily z továrny včas. Pomohl prý i Bernie Ecclestone. "Byla to trošku logicstická noční můra, abych pravdu řekl. Abychom se vyhli startu z boxové uličky, museli jsme přes noc dovést náhradní díly a byly to ty, které jsme připravovali pro Španělsko. Na motoru se pracovalo přes noc, mechanici měli směny a ráno připravovali auto," popisuje.
Ironicky prý však měli k dispozici i další motor, který však během noci nemohli použít kvůli pravidlům. Je však rád, že vše vyšlo.
Hamilton se dokázal vyhnout zmatku ve druhé zatáčce a to bylo jedním z klíčů k úspěchu. Start totiž podle jeho slov neměl nejlepší a když potom uviděl kolizi, zatočil doleva, kolem značky FIA a díky tomu se i vyhl penalizaci za porušení pravidel ohledně limitů na trati. A byl pátý, potom už neztrácel čas a nezastavila jej ani nepříliš povedená zastávka v boxech.
Aby toho však pro Mercedes nebylo málo, objevil se problém s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie na Rosbergově voze. "Chvíli to vypadalo, že do cíle nedojede. Posouváme hranice, abychom byli konkurenceschopní a proto vyhráváme, občas na ně ale narazíte," okomentoval situaci šéf týmu, Toto Wolff.
Není to poprvé, kdy měli podobné obavy, avšak zatím vůz vždy vydržel až do cíle a dojel si pro vítězství. Ani v Rusku mu prý nic neřekli a Němec uvedl, že sice ztratil trošku výkonu, ale náskok měl dostatečný. A auto ohodnotil jako lepší než dřív.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci nechal slyšet, že bez problému s tlakem vody v motoru mohl vyhrát. Zda je to pravda zůstává ve hvězdách. Nejblíž byl Rosbergovi s rozestupem přes 7 s. Potom přišly potíže a musel zpomalit. "Situace se stabilizovala. Doslova na nule," upozorňuje Lowe.
A tak i s těmito potížemi dokázal Mercedes opět předvedl výkon, na který nikdo nestačil a získal další double.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.