Red Bull si podle odborného poradce Helmuta Marka pozve po Velké ceně Ruska Daniila Kvjata na kobereček.
Kvjat krátce po startu narazil nejen do Sebastiana Vettela z Ferrari, ale i do svého týmového kolegy Daniela Ricciarda. Zničil tím Red Bullu závod a nyní čelí velké kritice. S jeho manévry není spokojeno ani vedení rakouského týmu.
"Řekněme to takhle: Kvjat byl přemotivovaný. Brzdit příliš pozdě a jednou narazit do jiného vozu, to by před jeho domácími příznivci bylo akceptovatelné, to se ale netýká druhého nárazu. Je to škoda, protože nezničil závod jen Vettelovi a Ricciardovi, ale také sobě. Musel absolvovat zastávku navíc. Pro Red Bull šlo o den katastrofy," uvádí Marko.
Na otázku, jestli chápe naštvanou reakci Vettela, odpovídá: "Na rozdíl od Šanghaje mu tentokrát zcela rozumím. Má pravdu." Po závodě, kdy piloty cloumají emoce, nechtěl nic řešit. S Kvjatem to ale ještě probere: "Nechme to trochu vychladnout. Během týdne si o tom promluvíme."
Věří, že se vztahy mezi Vettelem a Kvjatem po incidentech v Číně a v Rusku zbytečně nevyhrotí: "Sebastian podle mě dobře ví, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," dodává Marko.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.