Red Bull si podle odborného poradce Helmuta Marka pozve po Velké ceně Ruska Daniila Kvjata na kobereček.
Kvjat krátce po startu narazil nejen do Sebastiana Vettela z Ferrari, ale i do svého týmového kolegy Daniela Ricciarda. Zničil tím Red Bullu závod a nyní čelí velké kritice. S jeho manévry není spokojeno ani vedení rakouského týmu.
"Řekněme to takhle: Kvjat byl přemotivovaný. Brzdit příliš pozdě a jednou narazit do jiného vozu, to by před jeho domácími příznivci bylo akceptovatelné, to se ale netýká druhého nárazu. Je to škoda, protože nezničil závod jen Vettelovi a Ricciardovi, ale také sobě. Musel absolvovat zastávku navíc. Pro Red Bull šlo o den katastrofy," uvádí Marko.
Na otázku, jestli chápe naštvanou reakci Vettela, odpovídá: "Na rozdíl od Šanghaje mu tentokrát zcela rozumím. Má pravdu." Po závodě, kdy piloty cloumají emoce, nechtěl nic řešit. S Kvjatem to ale ještě probere: "Nechme to trochu vychladnout. Během týdne si o tom promluvíme."
Věří, že se vztahy mezi Vettelem a Kvjatem po incidentech v Číně a v Rusku zbytečně nevyhrotí: "Sebastian podle mě dobře ví, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," dodává Marko.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.