Red Bull si podle odborného poradce Helmuta Marka pozve po Velké ceně Ruska Daniila Kvjata na kobereček.
Kvjat krátce po startu narazil nejen do Sebastiana Vettela z Ferrari, ale i do svého týmového kolegy Daniela Ricciarda. Zničil tím Red Bullu závod a nyní čelí velké kritice. S jeho manévry není spokojeno ani vedení rakouského týmu.
"Řekněme to takhle: Kvjat byl přemotivovaný. Brzdit příliš pozdě a jednou narazit do jiného vozu, to by před jeho domácími příznivci bylo akceptovatelné, to se ale netýká druhého nárazu. Je to škoda, protože nezničil závod jen Vettelovi a Ricciardovi, ale také sobě. Musel absolvovat zastávku navíc. Pro Red Bull šlo o den katastrofy," uvádí Marko.
Na otázku, jestli chápe naštvanou reakci Vettela, odpovídá: "Na rozdíl od Šanghaje mu tentokrát zcela rozumím. Má pravdu." Po závodě, kdy piloty cloumají emoce, nechtěl nic řešit. S Kvjatem to ale ještě probere: "Nechme to trochu vychladnout. Během týdne si o tom promluvíme."
Věří, že se vztahy mezi Vettelem a Kvjatem po incidentech v Číně a v Rusku zbytečně nevyhrotí: "Sebastian podle mě dobře ví, že by mu odplata nepřinesla nic dobrého. Musí se soustředit na to, aby dobře startoval a dojížděl s celým vozem do cíle. Proto si myslím, že tohle problém nebude," dodává Marko.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.