Lewis Hamilton odstartuje do Ruské Grand Prix z 10. místa poté, co jeho tým pracoval celou noc na tom, aby nedostal úřadující mistr světa penalizaci.
Hamilton včera v kvalifikaci zažil problém s MGU-H na konci Q2, což mu znemožnilo zúčastnit se Q3. Proto mu patří až 10. místo. I když současná pravidla umoňují výměnu jednotlivýc částí motoru, tým byl v obtížné situaci, protože v Rusku poprvé nasadil nový palivový systém. Německý tým byl ve svízelné situaci - neměl dostatečný počet nových náhradních dílů s sebou, avšak návrat ke starému palivovému systému by znamenal start z pit-lane.
Mercedes se tak rozhodl nahradit MGU-H, ve které se skladuje energie z hybridních systémů a také se zde nachází kontrolní elektronika, tým pak dal Hamiltonovi zpět pohonnou jednotku, kterou využil v Austrálii. Nový pohonný systém do Ruska dorazil privátním letadlem týmu tak, aby se vše stihlo před startem závodu. Mercedes teď poodhalil, kolik je to, aby mohl Hamilton odstartovat do závodu ze startovního roštu, stálo úsilí.
"Náš celkový přístup byl řízen tím, abychom se ujistili, že neporušíme pravidla parc fermé a Lewis tak bude dnes moci startovat z 10. pozice místo z pit lane. To mu dá nejlepší šanci na zisk silného výsledku. Komplikací bylo, že jsme se museli ujistit, že díly budou nahrazeny jinými ve stejné specifikaci, když jsme zde představili vylepšení pro všech osm pohonných jednotek. Neměli jsme zde ale náhradní díly," říká prohlášení Mercedesu.
"Museli jsme si tedy včera večer nechat charterovým letem dovést náhradní palivový systém, který sem dorazil v časných hodinách. Náhradní motor byl pak osazen těmito díly během noci (na náhradní motor se nevztahuje pravidlo parc fermé). Když auto dnes ráno vyjelo z parc fermé, tak do něj byla zabudována náhradní pohonná jednotka a ta byla teď úspěšně v garáži nastartována."
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.