Podle Autosportu se vedení F1 dnes shodlo na podobě pravidel o dodávkách či ceně motorů v letech 2017 - 2020.
Prezident FIA Jean Todt usiloval především o vyřešení ceny, dostupnosti dodávek, výkonnosti i hlasitosti motorů. Vše mělo být schváleno do zítřka. Rozhovory probíhaly dlouho, ale podle Autosportu se šéfové F1 nyní dohodli.
Cena by tak příští rok měla být 1 milion euro nižší než letos. A v dalších letech se očekává pokles o další 3 miliony euro. Továrny měly také souhlasit s podobou pravidel o dodávkách motorů.
Do pravidel by také měla být přidána cena 12 milionů euro za pohonnou jednotku a to kvůli případnému porušení pravidel a zajištění, aby měly všechny týmy přístup k motoru.
Novinkou by mělo být opuštění systému omezeného počtu žetonů určených na vývoj pohonné jednotky. Bude však omezena hmotnost, rozměry i plnící tlak a to od roku 2018. Vše bude pravidelně kontrolovat FIA.
Mohlo by také dojít ke snížení počtu jednotlivého počtu motorů a jeho dílů na jezdce během sezóny či standardizaci snímačů tlaku a teploty. Chtějí také vyřešit hlasitost a zavést u výfuku zvukový generátor. To vše do roku 2018.
FIA prý ujistila výrobce o stabilitě struktury vedení F1 a také technických a sportovních pravidel (pokud se šampionát neocitne v nepříznivé situaci či pokud nedosáhnout v oblasti motorů svých cílů). Tyto předpisy motor nyní vyžadují ratifikaci Světové rady motoristického sportu.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.