Podle Autosportu se vedení F1 dnes shodlo na podobě pravidel o dodávkách či ceně motorů v letech 2017 - 2020.
Prezident FIA Jean Todt usiloval především o vyřešení ceny, dostupnosti dodávek, výkonnosti i hlasitosti motorů. Vše mělo být schváleno do zítřka. Rozhovory probíhaly dlouho, ale podle Autosportu se šéfové F1 nyní dohodli.
Cena by tak příští rok měla být 1 milion euro nižší než letos. A v dalších letech se očekává pokles o další 3 miliony euro. Továrny měly také souhlasit s podobou pravidel o dodávkách motorů.
Do pravidel by také měla být přidána cena 12 milionů euro za pohonnou jednotku a to kvůli případnému porušení pravidel a zajištění, aby měly všechny týmy přístup k motoru.
Novinkou by mělo být opuštění systému omezeného počtu žetonů určených na vývoj pohonné jednotky. Bude však omezena hmotnost, rozměry i plnící tlak a to od roku 2018. Vše bude pravidelně kontrolovat FIA.
Mohlo by také dojít ke snížení počtu jednotlivého počtu motorů a jeho dílů na jezdce během sezóny či standardizaci snímačů tlaku a teploty. Chtějí také vyřešit hlasitost a zavést u výfuku zvukový generátor. To vše do roku 2018.
FIA prý ujistila výrobce o stabilitě struktury vedení F1 a také technických a sportovních pravidel (pokud se šampionát neocitne v nepříznivé situaci či pokud nedosáhnout v oblasti motorů svých cílů). Tyto předpisy motor nyní vyžadují ratifikaci Světové rady motoristického sportu.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.