Podle Autosportu se vedení F1 dnes shodlo na podobě pravidel o dodávkách či ceně motorů v letech 2017 - 2020.
Prezident FIA Jean Todt usiloval především o vyřešení ceny, dostupnosti dodávek, výkonnosti i hlasitosti motorů. Vše mělo být schváleno do zítřka. Rozhovory probíhaly dlouho, ale podle Autosportu se šéfové F1 nyní dohodli.
Cena by tak příští rok měla být 1 milion euro nižší než letos. A v dalších letech se očekává pokles o další 3 miliony euro. Továrny měly také souhlasit s podobou pravidel o dodávkách motorů.
Do pravidel by také měla být přidána cena 12 milionů euro za pohonnou jednotku a to kvůli případnému porušení pravidel a zajištění, aby měly všechny týmy přístup k motoru.
Novinkou by mělo být opuštění systému omezeného počtu žetonů určených na vývoj pohonné jednotky. Bude však omezena hmotnost, rozměry i plnící tlak a to od roku 2018. Vše bude pravidelně kontrolovat FIA.
Mohlo by také dojít ke snížení počtu jednotlivého počtu motorů a jeho dílů na jezdce během sezóny či standardizaci snímačů tlaku a teploty. Chtějí také vyřešit hlasitost a zavést u výfuku zvukový generátor. To vše do roku 2018.
FIA prý ujistila výrobce o stabilitě struktury vedení F1 a také technických a sportovních pravidel (pokud se šampionát neocitne v nepříznivé situaci či pokud nedosáhnout v oblasti motorů svých cílů). Tyto předpisy motor nyní vyžadují ratifikaci Světové rady motoristického sportu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.