Podle Autosportu se vedení F1 dnes shodlo na podobě pravidel o dodávkách či ceně motorů v letech 2017 - 2020.
Prezident FIA Jean Todt usiloval především o vyřešení ceny, dostupnosti dodávek, výkonnosti i hlasitosti motorů. Vše mělo být schváleno do zítřka. Rozhovory probíhaly dlouho, ale podle Autosportu se šéfové F1 nyní dohodli.
Cena by tak příští rok měla být 1 milion euro nižší než letos. A v dalších letech se očekává pokles o další 3 miliony euro. Továrny měly také souhlasit s podobou pravidel o dodávkách motorů.
Do pravidel by také měla být přidána cena 12 milionů euro za pohonnou jednotku a to kvůli případnému porušení pravidel a zajištění, aby měly všechny týmy přístup k motoru.
Novinkou by mělo být opuštění systému omezeného počtu žetonů určených na vývoj pohonné jednotky. Bude však omezena hmotnost, rozměry i plnící tlak a to od roku 2018. Vše bude pravidelně kontrolovat FIA.
Mohlo by také dojít ke snížení počtu jednotlivého počtu motorů a jeho dílů na jezdce během sezóny či standardizaci snímačů tlaku a teploty. Chtějí také vyřešit hlasitost a zavést u výfuku zvukový generátor. To vše do roku 2018.
FIA prý ujistila výrobce o stabilitě struktury vedení F1 a také technických a sportovních pravidel (pokud se šampionát neocitne v nepříznivé situaci či pokud nedosáhnout v oblasti motorů svých cílů). Tyto předpisy motor nyní vyžadují ratifikaci Světové rady motoristického sportu.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.