Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí ochrana kokpitu, s níž přišel Red Bull. Podle něj jde jen o polovičaté řešení, které mu připomíná ochranné štíty policistů potlačujících demonstrace. V F1 dokáže akceptovat riziko a jezdit bez podobných pomůcek.
Red Bull včera v padoku v Soči ukázal svou ochranu kokpitu, které nazývá AeroScreen. Jde o konkurenční řešení, které představil Mercedes (Halo), a dnes s ním Daniel Ricciardo hodlá vyrazit na trať na počátku prvního volného tréninku.
"Opravdu mě toho moc nenapadá. Mám to rád takové, jaké to je," popisuje Hamilton, který si prohlíží obrázek kokpitu Red Bullu s novou ochrannou pomůckou. "Když nasednu do auta, vím, že existuje riziko, které je tady od osmi let, kdy jsem začal. Jde o riziko, které jsem ochotný přijmout a které je ochotný přijmout každý pilot, jenž kdy usedl do vozu."
"Bezpečnost se hodně za ta léta zlepšila, což je úžasné. Opravdu jsme neviděli úmrtí a myslím, že když chtějí udělat tohle, tak ať kokpit raději uzavřou než tohle polovičaté řešení. Plexisklo vypadá jako.. hrome, vypadá to děsně! Vypadá to jako zatracený štít policajta, štíty proti potlačování nepokojů, jako ty podělané štíty proti vzpourám," otevřeně kritizuje Hamilton.
Nebezpečí podle něj ke sportu patří a přál by si, aby auta i nadále vypadala sexy, protože to je jedním z důvodů, proč se na ně začínají dívat děti.
"Máte tyhle cool, elegantní, futuristické vozy F1 a pak ten mizerný štít proti povstání nahoře. Ne. Bezpečnost je věc, na které se stále musí pracovat, nesmí ale narušovat estetiku, styl a skvělost F1, protože to je důvodem, proč se na ní díváte jako dítě. Sledujete F1 a říkáte si: 'Wau, tihle kluci jsou šílení. Můžou kdykoliv umřít,'" dodává Hamilton.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.