Schůzka Strategické skupiny F1 a Komise F1 v Biggin Hill vyzněla v otázce motorů do prázdna, protože se na ní nesešel dostatek kompetentních osob. Zda se podaří vše zvládnout do soboty, toť otázka, která se nejeví jako jednoznačná.
Německá tisková agentura SID informovala o neúspěšném pokusu o schválení úprav pohonných jednotek, což bylo zřejmé už včera. "Nebylo dosaženo žádného řešení, pravděpodobně proto, že několik odpovědných osob nebylo přítomno," citují média zprávu ze strany SID. Zatím ale nikdo neuvedl, kdo by si měl připsat nepopulární "áčko". Zainteresované strany mají nyní čas do soboty a k dispozici moderní techniku, pro další hlasování nebude nutná osobní přítomnost.
Skeptický je šéf Red Bullu Christian Horner: "Myslím, že dojde k situaci, kterou už z minulosti známe. Čas doplyne k danému limitu, ničeho nebude dosaženo a nic se nezmění." I kdyby se pesimismus Hornera nenaplnil a změny nakonec byly schváleny, ne každý je z nich nadšen, jak už jsme uvedli v případě Nico Rosberga (více zde).
Výhrady má i čtyřnásobný mistr světa, někdejší pilot McLarenu, Renaultu Ferrari a Williamsu Alain Prost. Podle něj k vyřešení problémů F1 složité předpisy nepovedou, spíše budou omezovat svobodu pilotů i týmů. "Vzpomínám si na Mexiko 1990, kde jsem startoval z 13. pozice. Kvalifikaci jsem obětoval hledání nejlepšího nastavení vozu pro závod, aby byl vůz ovladatelnější a vstřícnější k pneumatikám," uvedl pro časopis L'Equipe jedenašedesátiletý Francouz. Onu Grand Prix v kokpitu Ferrari tehdy vyhrál.
Podle Prosta ale v současnosti není možné něco podobného zopakovat, protože vše až příliš závisí na aerodynamice. "Formule 1 musí zůstat sama sebou, musí umožnit pilotovi, který je chytrý, tvrdě pracuje a je ochoten riskovat, aby vyhrál. Nemluvím o umělých opatřeních, ale o narůstajících okolnostech umožňujících v závodech intrikovat. V mé době bylo možné kombinovat pneumatiky, měnit je na poslední chvíli, skrýt data a tím uvést soupeře v omyl. Dnes jsme od toho na hony daleko," dodává Prost.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.