Schůzka Strategické skupiny F1 a Komise F1 v Biggin Hill vyzněla v otázce motorů do prázdna, protože se na ní nesešel dostatek kompetentních osob. Zda se podaří vše zvládnout do soboty, toť otázka, která se nejeví jako jednoznačná.
Německá tisková agentura SID informovala o neúspěšném pokusu o schválení úprav pohonných jednotek, což bylo zřejmé už včera. "Nebylo dosaženo žádného řešení, pravděpodobně proto, že několik odpovědných osob nebylo přítomno," citují média zprávu ze strany SID. Zatím ale nikdo neuvedl, kdo by si měl připsat nepopulární "áčko". Zainteresované strany mají nyní čas do soboty a k dispozici moderní techniku, pro další hlasování nebude nutná osobní přítomnost.
Skeptický je šéf Red Bullu Christian Horner: "Myslím, že dojde k situaci, kterou už z minulosti známe. Čas doplyne k danému limitu, ničeho nebude dosaženo a nic se nezmění." I kdyby se pesimismus Hornera nenaplnil a změny nakonec byly schváleny, ne každý je z nich nadšen, jak už jsme uvedli v případě Nico Rosberga (více zde).
Výhrady má i čtyřnásobný mistr světa, někdejší pilot McLarenu, Renaultu Ferrari a Williamsu Alain Prost. Podle něj k vyřešení problémů F1 složité předpisy nepovedou, spíše budou omezovat svobodu pilotů i týmů. "Vzpomínám si na Mexiko 1990, kde jsem startoval z 13. pozice. Kvalifikaci jsem obětoval hledání nejlepšího nastavení vozu pro závod, aby byl vůz ovladatelnější a vstřícnější k pneumatikám," uvedl pro časopis L'Equipe jedenašedesátiletý Francouz. Onu Grand Prix v kokpitu Ferrari tehdy vyhrál.
Podle Prosta ale v současnosti není možné něco podobného zopakovat, protože vše až příliš závisí na aerodynamice. "Formule 1 musí zůstat sama sebou, musí umožnit pilotovi, který je chytrý, tvrdě pracuje a je ochoten riskovat, aby vyhrál. Nemluvím o umělých opatřeních, ale o narůstajících okolnostech umožňujících v závodech intrikovat. V mé době bylo možné kombinovat pneumatiky, měnit je na poslední chvíli, skrýt data a tím uvést soupeře v omyl. Dnes jsme od toho na hony daleko," dodává Prost.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.