Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe si nemyslí, že by bylo dobré uměle vyrovnávat výkon pohonných jednotek, aby mezi jejich výrobci nebyli tak velké rozdíly. Podle něj by i nadále měly zůstávat prvkem, který přispívá k odlišné výkonnosti týmů.
Při včerejším zasedání Komise F1 sice nová pravidla pro motory ještě schválena nebyla, mezi nimi však nechybí cíl na srovnání výkonnosti pohonných jednotek do maximálně 2% rozdílu, což by mělo zmenšit rozestupy mezi týmy.
Autorům návrhu jde především o ukončení dominance Mercedesu, který po zavedení nového formátu hybridních motorů v roce 2014 získal rozhodující náskok a vyhrál zatím oba šampionáty. Ferrari se daří ztrátu snižovat, ale Renault a Honda ve výkonu dost zaostávají.
Pokud ale tým podle technického ředitele Mercedesu dokáže přijít s nějakou výhodou na straně pohonné jednotky, pak by se to podle něj nemělo lišit od kterékoliv jiné části auta.
"Objevila se zajímavá věc - poznámka, že pohonné jednotky či motory by neměly vést k rozdílům [ve výkonnosti]. V F1 jsme měli to krátké období, kdy byly motory zmrazené, podle mě to ale není normální. Nápověda je v názvu - existuje dobrý důvod, proč se to jmenuje motorsport!" argumentuje Lowe.
"Proč bychom si tedy měli myslet, že motor by neměl způsobovat rozdíly, to jde mimo mě. Právě jsme obnovili věc, která tady vždy byla, a podle mě je absolutně správná. Má-li být F1 soutěží sportovců a technologie, pak by to mělo být o veškeré technologii a ne o té části, kterou si lidé vyberou," uzavírá Lowe pro ESPN.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.