Lowe: Výkonnost motorů by neměla být vyrovnána

Pohonná jednotka Mercedesu
Pohonná jednotka Mercedesu, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 27. dubna 2016 06:20
Sdílej:

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe si nemyslí, že by bylo dobré uměle vyrovnávat výkon pohonných jednotek, aby mezi jejich výrobci nebyli tak velké rozdíly. Podle něj by i nadále měly zůstávat prvkem, který přispívá k odlišné výkonnosti týmů.

Při včerejším zasedání Komise F1 sice nová pravidla pro motory ještě schválena nebyla, mezi nimi však nechybí cíl na srovnání výkonnosti pohonných jednotek do maximálně 2% rozdílu, což by mělo zmenšit rozestupy mezi týmy.

Autorům návrhu jde především o ukončení dominance Mercedesu, který po zavedení nového formátu hybridních motorů v roce 2014 získal rozhodující náskok a vyhrál zatím oba šampionáty. Ferrari se daří ztrátu snižovat, ale Renault a Honda ve výkonu dost zaostávají.

Pokud ale tým podle technického ředitele Mercedesu dokáže přijít s nějakou výhodou na straně pohonné jednotky, pak by se to podle něj nemělo lišit od kterékoliv jiné části auta.

"Objevila se zajímavá věc - poznámka, že pohonné jednotky či motory by neměly vést k rozdílům [ve výkonnosti]. V F1 jsme měli to krátké období, kdy byly motory zmrazené, podle mě to ale není normální. Nápověda je v názvu - existuje dobrý důvod, proč se to jmenuje motorsport!" argumentuje Lowe.

"Proč bychom si tedy měli myslet, že motor by neměl způsobovat rozdíly, to jde mimo mě. Právě jsme obnovili věc, která tady vždy byla, a podle mě je absolutně správná. Má-li být F1 soutěží sportovců a technologie, pak by to mělo být o veškeré technologii a ne o té části, kterou si lidé vyberou," uzavírá Lowe pro ESPN.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.