Ferrari přemýšlí o tom, že by pro zvýšení výkonnosti své pohonné jednotky využilo něco ze svých zbývajících žetonů již před příštím závodem v Rusku ve snaze stáhnout náskok Mercedesu.
Ferrari v prvních dvou závodech bojovalo se spolehlivostí a v Číně doplatilo na vzájemnou kolizi svých pilotů v první zatáčce, jinak věří, že by Stříbrným šípům bylo mnohem blíže. Podle šéfa stáje Maurizia Arrivabeneho v kvalifikaci ztráceli dokonce jen desetinu sekundy, kvůli chybám pilotů ale startovali až z druhé řady za Red Bullem Daniela Ricciarda.
Nyní se soustředí na další úpravu motoru a podle italských zdrojů na vylepšení spalovací komory utratí ještě před Ruskem další tři žetony. V zákulisí se spekuluje o možných prvních plodech spolupráce s firmou Mahle, která disponuje zajímavou, patentově chráněnou technologií Jet Ignition využívající zapalování v předkomoře s velmi chudou směsí v hlavní komoře, což pomáhá šetřit palivo či dosahovat vyššího výkonu při stejné spotřebě.
Pomoci má také Shell s novým druhem benzínu. Ferrari na brzdě zaznamenalo zvýšení výkonu, proto chce tyto novinky uplatnit co nejdříve, přestože Vettel již musel po poruše v Bahrajnu nasadit druhý motor. Už příští víkend v Soči by měli novou specifikaci dostat oba piloti.
Půjde sice teprve o čtvrtý závod z letošních 21, nasazení třetího motoru z pěti povolených ale nemusí být zas takovou nevýhodou. 30 - 40 % vzdálenosti se ujede stejně během tréninků, pro které bude moci Ferrari využívat starší specifikace. Navíc v kalendáři přijdou na řadu okruhy, kde výkon nehraje tak kritickou roli - například v Monaku nebo v Singapuru, kde pak bude rovněž moci využít starší pohonné jednotky. Rusko, kde se bude závodit příští týden, naopak na počet koní klade poměrně velký důraz.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne, který se přijel podívat na závod v Šanghaji, uvedl: "Věci se ubírají správným směrem. Stanovili jsme si důležité cílem, ale musíme poznat zcela nové auto, chyby jsou proto pochopitelné. Přesto všechno jsme mohli v Austrálii vyhrát a já jsem s pokrokem obecně spokojený."
"Před námi je ale spousta práce a my důležité části vývoje uspíšíme. Víme také, že Mercedes nepřestane vyvíjet, takže si neděláme iluze o tom, že pak budou snadno porazitelní," dodává Marchionne.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.