Ferrari přemýšlí o tom, že by pro zvýšení výkonnosti své pohonné jednotky využilo něco ze svých zbývajících žetonů již před příštím závodem v Rusku ve snaze stáhnout náskok Mercedesu.
Ferrari v prvních dvou závodech bojovalo se spolehlivostí a v Číně doplatilo na vzájemnou kolizi svých pilotů v první zatáčce, jinak věří, že by Stříbrným šípům bylo mnohem blíže. Podle šéfa stáje Maurizia Arrivabeneho v kvalifikaci ztráceli dokonce jen desetinu sekundy, kvůli chybám pilotů ale startovali až z druhé řady za Red Bullem Daniela Ricciarda.
Nyní se soustředí na další úpravu motoru a podle italských zdrojů na vylepšení spalovací komory utratí ještě před Ruskem další tři žetony. V zákulisí se spekuluje o možných prvních plodech spolupráce s firmou Mahle, která disponuje zajímavou, patentově chráněnou technologií Jet Ignition využívající zapalování v předkomoře s velmi chudou směsí v hlavní komoře, což pomáhá šetřit palivo či dosahovat vyššího výkonu při stejné spotřebě.
Pomoci má také Shell s novým druhem benzínu. Ferrari na brzdě zaznamenalo zvýšení výkonu, proto chce tyto novinky uplatnit co nejdříve, přestože Vettel již musel po poruše v Bahrajnu nasadit druhý motor. Už příští víkend v Soči by měli novou specifikaci dostat oba piloti.
Půjde sice teprve o čtvrtý závod z letošních 21, nasazení třetího motoru z pěti povolených ale nemusí být zas takovou nevýhodou. 30 - 40 % vzdálenosti se ujede stejně během tréninků, pro které bude moci Ferrari využívat starší specifikace. Navíc v kalendáři přijdou na řadu okruhy, kde výkon nehraje tak kritickou roli - například v Monaku nebo v Singapuru, kde pak bude rovněž moci využít starší pohonné jednotky. Rusko, kde se bude závodit příští týden, naopak na počet koní klade poměrně velký důraz.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne, který se přijel podívat na závod v Šanghaji, uvedl: "Věci se ubírají správným směrem. Stanovili jsme si důležité cílem, ale musíme poznat zcela nové auto, chyby jsou proto pochopitelné. Přesto všechno jsme mohli v Austrálii vyhrát a já jsem s pokrokem obecně spokojený."
"Před námi je ale spousta práce a my důležité části vývoje uspíšíme. Víme také, že Mercedes nepřestane vyvíjet, takže si neděláme iluze o tom, že pak budou snadno porazitelní," dodává Marchionne.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.