Ferrari věří, že jejich ztráta na Mercedes se smrskla na pouhou desetinu sekundy, přestože ani v Číně nedokázalo ohrozit další prvenství Stříbrných šípů.
"V kvalifikaci jsme mohli cílit na pole position. S naším propočtem jsme věřili, že jsme za Mercedesem o desetinu sekundy. To je rozdíl, který se při závěrečné snaze jezdců může snížit na nulu. Ale nedošlo k tomu," hájí svůj tým Maurizio Arrivabene.
"Seb i Kimi pracují tvrdě, jsou v Maranellu pravidelně a tráví se svými inženýry spousty času. V kvalifikaci došlo k chybám, ale v závodě si vedli dobře. U Seba jsem viděl také skvělou věc - jak předjel v boxech dvě auta. Předvedl, proč je jeho plat vyšší než Carlose Sainze," pokračuje pro motorsport.com šéf italského týmu.
Na vyšší výkonnost podle něj doplácejí nižší spolehlivostí: "Auto je velmi dobré. Když jsme loni plánovali práci na rok 2016, měli jsme dvě možnosti: dát přednost spolehlivosti nebo výkonnosti. V našem případě byl kladen důraz na stažení náskoku Mercedesu, proto jsme se rozhodli pro to druhé. Mercedes se místo toho mohl více zaměřit na spolehlivost, jelikož jejich výkonnost už byla dobrá. Ale samozřejmě jsme věděli, že jsme šli do určitého rizika, když jsme se soustředili na čistou výkonnost."
Po Austrálii a Bahrajnu byl konečně rád, že se napotřetí už vše obešlo bez technických problémů: "V Číně bylo důležité nalézt spolehlivost, a v tomto směru se nám ulevilo. Šlo o důležitý krok, protože věřím, že v oblasti výkonnosti jsme se hodně zlepšili. Tento Mercedes je tím nejsilnějším týmem za posledních 10 let světového šampionátu. A na to, abyste ho porazili, musíte podstoupit určité riziko."
Ferrari pro příští víkend v Rusku plánuje několik menších vylepšení ve snaze stahovat v každém závodě něco z náskoku Mercedesu: "Něco tam bude, ale velmi důležitého. Rozhodli jsme se před dlouhou dobou přijmout filozofii postupného vylepšování, protože když začínáte sezónu se zcela novým projektem, pak to nemá smysl nasazovat revoluční balíčky."
"Musíme postupovat krok za krokem, poznávat auto a pracovat na bodech, které jsou identifikovány jako vylepšitelné. Když uděláte velký skok, tak riskujete, že ztratíte směr. Pro vývoj motoru jsme přijali stejnou filozofii, jakou aplikujeme na vůz. Samozřejmě, že utratíme nějaké žetony na výkonnost, ale postupně," dodává Arrivabene.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.