Ferrari věří, že jejich ztráta na Mercedes se smrskla na pouhou desetinu sekundy, přestože ani v Číně nedokázalo ohrozit další prvenství Stříbrných šípů.
"V kvalifikaci jsme mohli cílit na pole position. S naším propočtem jsme věřili, že jsme za Mercedesem o desetinu sekundy. To je rozdíl, který se při závěrečné snaze jezdců může snížit na nulu. Ale nedošlo k tomu," hájí svůj tým Maurizio Arrivabene.
"Seb i Kimi pracují tvrdě, jsou v Maranellu pravidelně a tráví se svými inženýry spousty času. V kvalifikaci došlo k chybám, ale v závodě si vedli dobře. U Seba jsem viděl také skvělou věc - jak předjel v boxech dvě auta. Předvedl, proč je jeho plat vyšší než Carlose Sainze," pokračuje pro motorsport.com šéf italského týmu.
Na vyšší výkonnost podle něj doplácejí nižší spolehlivostí: "Auto je velmi dobré. Když jsme loni plánovali práci na rok 2016, měli jsme dvě možnosti: dát přednost spolehlivosti nebo výkonnosti. V našem případě byl kladen důraz na stažení náskoku Mercedesu, proto jsme se rozhodli pro to druhé. Mercedes se místo toho mohl více zaměřit na spolehlivost, jelikož jejich výkonnost už byla dobrá. Ale samozřejmě jsme věděli, že jsme šli do určitého rizika, když jsme se soustředili na čistou výkonnost."
Po Austrálii a Bahrajnu byl konečně rád, že se napotřetí už vše obešlo bez technických problémů: "V Číně bylo důležité nalézt spolehlivost, a v tomto směru se nám ulevilo. Šlo o důležitý krok, protože věřím, že v oblasti výkonnosti jsme se hodně zlepšili. Tento Mercedes je tím nejsilnějším týmem za posledních 10 let světového šampionátu. A na to, abyste ho porazili, musíte podstoupit určité riziko."
Ferrari pro příští víkend v Rusku plánuje několik menších vylepšení ve snaze stahovat v každém závodě něco z náskoku Mercedesu: "Něco tam bude, ale velmi důležitého. Rozhodli jsme se před dlouhou dobou přijmout filozofii postupného vylepšování, protože když začínáte sezónu se zcela novým projektem, pak to nemá smysl nasazovat revoluční balíčky."
"Musíme postupovat krok za krokem, poznávat auto a pracovat na bodech, které jsou identifikovány jako vylepšitelné. Když uděláte velký skok, tak riskujete, že ztratíte směr. Pro vývoj motoru jsme přijali stejnou filozofii, jakou aplikujeme na vůz. Samozřejmě, že utratíme nějaké žetony na výkonnost, ale postupně," dodává Arrivabene.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.