Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.
I když letos díky separátnímu výfukovému potrubí z obtokového ventilu došlo k zvýšení o 4 dB (ze 124 dB v roce 2015), není rozdíl na okruzích moc znát. Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo.
Změna v hlučnosti motoru - v praxi sotva postřehnutelnáSotva postřehnutelnou změnu potvrzují i piloti: "Rozpoznáte rozdíl? Musíte mít velmi dobré ucho, abyste změnu slyšeli. Rozdíl je nulový. Vůbec si nemyslím, že by to znělo dobře," uvedl například v Austrálii Lewis Hamilton.
U současných hybridních jednotek s motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-K) hluk v podstatě představuje zmařenou energii. Mercedes si uvědomuje, že se situace na poli hlučnosti motorů moc nezlepšila, proto začal pracovat na projektu, který by měl přinést "dramatickou změnu."
"Potřebujeme na hluku ještě zapracovat, musí být podle mě o něco vyšší, pokrok jsme ale udělali. Máme určité nápady, na kterých pracujeme, a ty přinesou dramatický nárůst v hlučnosti. Mercedes je hlavním vývojářem systému, musíme ale vyvinout něco, co bude vytvářet hluk, aniž bychom přicházeli o výkon - což je možné," prozrazuje Lowe pro ESPN.
Palivo se šetří čím dál méněPo zavedení hybridních 1,6litrových V6 motorů mnoho lidí kritizovalo nutnost šetřit palivo. Nyní však došlo již k takovým pokrokům v efektivitě, že se o tom už moc nemluví.
"Měli jsme takové ty věci s jezděním taxíky, ve skutečnosti ale ta čísla - 100 kg paliva [pro závod] a max. průtok 100 kg/h - byla vybrána pozoruhodně správně. Nevím, jestli šlo o štěstí nebo úsudek," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"I když si lidé stěžují na to, že piloti musí v závodě šetřit palivo atd., tak jsme ho museli šetřit vždycky, protože to není nikdy optimální jezdit stále naplno. Míra, do jaké se musí šetřit v závodě palivo, podle mě není nikterak přehnaná. Je jen o málo vyšší, než tomu bývalo. A stále se snižuje, protože jak zvyšujeme efektivitu motorů, tak o to méně musíme šetřit v závodě palivo.
Původním záměrem bylo každý rok 100kg limit snižovat, takže nyní bychom opravdu měli být na 98 kg, kdybychom se toho řádně drželi - spíše než aby to narostlo na 105 kg, jak někteří požadovali," dodává Lowe.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.