Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Lewis Hamilton s novým vozem Mercedes F1 W07 Hybrid
Lewis Hamilton s novým vozem Mercedes F1 W07 Hybrid, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 21. dubna 2016 06:30
Sdílej:

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.

I když letos díky separátnímu výfukovému potrubí z obtokového ventilu došlo k zvýšení o 4 dB (ze 124 dB v roce 2015), není rozdíl na okruzích moc znát. Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo.

Změna v hlučnosti motoru - v praxi sotva postřehnutelnáSotva postřehnutelnou změnu potvrzují i piloti: "Rozpoznáte rozdíl? Musíte mít velmi dobré ucho, abyste změnu slyšeli. Rozdíl je nulový. Vůbec si nemyslím, že by to znělo dobře," uvedl například v Austrálii Lewis Hamilton.

U současných hybridních jednotek s motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-K) hluk v podstatě představuje zmařenou energii. Mercedes si uvědomuje, že se situace na poli hlučnosti motorů moc nezlepšila, proto začal pracovat na projektu, který by měl přinést "dramatickou změnu."

"Potřebujeme na hluku ještě zapracovat, musí být podle mě o něco vyšší, pokrok jsme ale udělali. Máme určité nápady, na kterých pracujeme, a ty přinesou dramatický nárůst v hlučnosti. Mercedes je hlavním vývojářem systému, musíme ale vyvinout něco, co bude vytvářet hluk, aniž bychom přicházeli o výkon - což je možné," prozrazuje Lowe pro ESPN.

Palivo se šetří čím dál méněPo zavedení hybridních 1,6litrových V6 motorů mnoho lidí kritizovalo nutnost šetřit palivo. Nyní však došlo již k takovým pokrokům v efektivitě, že se o tom už moc nemluví.

"Měli jsme takové ty věci s jezděním taxíky, ve skutečnosti ale ta čísla - 100 kg paliva [pro závod] a max. průtok 100 kg/h - byla vybrána pozoruhodně správně. Nevím, jestli šlo o štěstí nebo úsudek," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"I když si lidé stěžují na to, že piloti musí v závodě šetřit palivo atd., tak jsme ho museli šetřit vždycky, protože to není nikdy optimální jezdit stále naplno. Míra, do jaké se musí šetřit v závodě palivo, podle mě není nikterak přehnaná. Je jen o málo vyšší, než tomu bývalo. A stále se snižuje, protože jak zvyšujeme efektivitu motorů, tak o to méně musíme šetřit v závodě palivo.

Původním záměrem bylo každý rok 100kg limit snižovat, takže nyní bychom opravdu měli být na 98 kg, kdybychom se toho řádně drželi - spíše než aby to narostlo na 105 kg, jak někteří požadovali," dodává Lowe.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.