Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.
I když letos díky separátnímu výfukovému potrubí z obtokového ventilu došlo k zvýšení o 4 dB (ze 124 dB v roce 2015), není rozdíl na okruzích moc znát. Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo.
Změna v hlučnosti motoru - v praxi sotva postřehnutelnáSotva postřehnutelnou změnu potvrzují i piloti: "Rozpoznáte rozdíl? Musíte mít velmi dobré ucho, abyste změnu slyšeli. Rozdíl je nulový. Vůbec si nemyslím, že by to znělo dobře," uvedl například v Austrálii Lewis Hamilton.
U současných hybridních jednotek s motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-K) hluk v podstatě představuje zmařenou energii. Mercedes si uvědomuje, že se situace na poli hlučnosti motorů moc nezlepšila, proto začal pracovat na projektu, který by měl přinést "dramatickou změnu."
"Potřebujeme na hluku ještě zapracovat, musí být podle mě o něco vyšší, pokrok jsme ale udělali. Máme určité nápady, na kterých pracujeme, a ty přinesou dramatický nárůst v hlučnosti. Mercedes je hlavním vývojářem systému, musíme ale vyvinout něco, co bude vytvářet hluk, aniž bychom přicházeli o výkon - což je možné," prozrazuje Lowe pro ESPN.
Palivo se šetří čím dál méněPo zavedení hybridních 1,6litrových V6 motorů mnoho lidí kritizovalo nutnost šetřit palivo. Nyní však došlo již k takovým pokrokům v efektivitě, že se o tom už moc nemluví.
"Měli jsme takové ty věci s jezděním taxíky, ve skutečnosti ale ta čísla - 100 kg paliva [pro závod] a max. průtok 100 kg/h - byla vybrána pozoruhodně správně. Nevím, jestli šlo o štěstí nebo úsudek," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"I když si lidé stěžují na to, že piloti musí v závodě šetřit palivo atd., tak jsme ho museli šetřit vždycky, protože to není nikdy optimální jezdit stále naplno. Míra, do jaké se musí šetřit v závodě palivo, podle mě není nikterak přehnaná. Je jen o málo vyšší, než tomu bývalo. A stále se snižuje, protože jak zvyšujeme efektivitu motorů, tak o to méně musíme šetřit v závodě palivo.
Původním záměrem bylo každý rok 100kg limit snižovat, takže nyní bychom opravdu měli být na 98 kg, kdybychom se toho řádně drželi - spíše než aby to narostlo na 105 kg, jak někteří požadovali," dodává Lowe.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.